Hvor meget vand om dagen?


Satchmo
 Share

Recommended Posts

hmm, jeg læste på alun.dk noget med at holde væskebalancen iorden.

"3. Hold væskebalancen i orden

For at gøre dette er du nødt til at drikke vand, ikke hverken kaffe eller te eller kommercielt fremstillede læskedrikke. De virker ofte dehydrerende eller indeholder tilstrækkeligt med fast stof til, at de virker som mad i kroppen. For at beregne hvor meget vand du har behov for at drikke, beregnet i liter, multiplicerer du din kropsvægt i kilo med 0,33. Hvert sekund er millioner af kemiske reaktioner i kroppen afhængige af vand og hvis det ikke er der, begynder kroppen at oplagre vand i kropsvævet, og du begynder at se oppustet og syg ud."

og ganger jeg 0.33 med 92 skal jeg drikke 30L vand :S

har de skrevet forkert eller er de bare en flok pader?

ævl og kævl

Link to comment
Share on other sites

Mht. salt (som overdrevne mængder vand kan skylle ud af kroppen), er der så nogen effektiv metode til at konstatere, om man er i salt-underskud?

Min bedstefar, som havde sejlet på langfart til bl.a Afrika, sagde, at når sveden ikke længere smager salt (dette kan tit konstateres, blot ved at slikke sig om munden), så er man ved at mangle salt. Er denne metode godt nok, eller er der andet, man skal lægge mærke til?

Det ligger lige i forlængelse af razor's råd. Hvis din urin er helt klar og du tisser ofte og hurtigt efter væskeindtag er det tegn på en vis saltudvaskning (kan dog også skyldes andre ting).

Tror det er en lidt mere usikker metode at smage på sveden. Alle har ikke samme smag for krydderier. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share