Vurdér dette indkøb


KongKent
 Share

Recommended Posts

Vægtstang 220 cm. med 50mm omkreds: Eurosport OL vægtstang 1260,-

Rack til bænk og squat: Stativ til Bænkpres og Squat 1910,-

Medic Sport 50 mm-huls kiks for i alt 3588,- (ét sæt 1,25 kg, 2,5 kg, 5 kg, 10 kg, 15 kg og 3 sæt 20 kg)

EZ-bar og håndvægt, begge 25 mm - i alt 356 kr. for 4 håndvægte + 252 kr. for EZ-bar'en.

Kiks til håndvægte i alt 1358,- (14 stk. 5 kg's, 8 stk. 2 kg's, 8 stk 1 kg's, 8 stk. 0,5 kg's m. 25 mm hul)

Eurosport Dip-stativ til 1906 kr.

Alt i alt: 10630 kr.

Er det jeg linker til kvalitet jeg vil kunne bruge, uden det går i stykker? For det ville godt nok være smart at kunne købe det hele ét sted, og dermed hente det på én gang. For så skal jeg kun selv svejse en metal-stang op til chins, og så er der en home-gym klar. :smile:

Kom frisk med alternativer, hvis der er noget der er bedre - dog helst til en nogenlunde pris. :bigsmile:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Det er jo en forholdsvis mange penge du skal ud og bruge og det er noget udstyr som du skal bruge i lang tid, så hvis du har mulighed for det så ville jeg næsten tage ud og kigge på tingene.

Det eneste jeg hæfter mig ved er de håndvægte som du skal samle selv, det kunne godt gå hen og blive godt og grundigt træls i længden. Dem her de har sådan nogen her http://www.sport-tiedje.dk/sporttiedje/kompakthantelsatz.htm godt nok har de sådan en dims på enden som kan være irriterende. Ellers så prøv at kontakte BM-Fitness og hør hvad de kan tilbyde alt efter hvor højt op dine håndvægte skal gå, vi fik ihvertfald et rigtigt godt tilbud af dem.

Link to comment
Share on other sites

jeg ville passe på med den stang, købte selv en af slagsen for nogle år tilbage og medmindre de har lavet noget om på den så er den så glat så den nærmest ikk er til at holde på... Ik ret grove riller

Det er nemlig derfor det er godt at se udstyret inden man køber det.

Ud over det Kongkent så ved jeg ikke hvor travlt du har, men hvis du slår koldt vand i trussen så kan du altså også gøre nogle gode køb på DBA ved at have øjnene lidt åbne.

Link to comment
Share on other sites

Det er nemlig derfor det er godt at se udstyret inden man køber det.

Ud over det Kongkent så ved jeg ikke hvor travlt du har, men hvis du slår koldt vand i trussen så kan du altså også gøre nogle gode køb på DBA ved at have øjnene lidt åbne.

Jeg har IKKE travlt. Kan sagtens vente indtil det helt rigtige popper op. Jeg sad bare og drømte på deres hjemmeside, og regnede det ud. :blush:

For det med rillerne på stangen er jo herligt at få at vide. Jeg dødløfter jo, og der er det da rart nok, at sveden ikke ødelægger grebet lige med det samme. :smile:

Har købt hus, og overtager det pr. 1. marts 2007, så regner ikke med at have et rum klar til mit home-gym før i slutningen af sommeren, starten af efteråret. Så der er tid nok til at finde det HELT rigtige, og DBA, samt køb-salg-bytte forummet her på MOL bliver skam tjekket ofte. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Alt efter hvad dit budget kan klare så kan du jo også smide 6000 efter en ordentlig Leoko stang.

Det overvejer jeg også. Men hvad er forskellen for én der har et max på 100 i bænk og 140 i dødløft? :blush:

Aspirerer naturligvis efter meget mere :laugh: , men så kunne man måske opgradere til en Leoko senere? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Skidtet skal ganske enkelt prøves og ikke bare med en tom stang. Føles stativet stabilt og solidt?

Som de andre siger er stangen utrolig vigtig. Jeg har løftet jævnligt med gamle, men gode eleikostænger, spritnye leoko og jeg har prøvet den billige stang ER-equipment sælger for godt en tusse. Der er enorm forskel. Måske ikke på dit nuværende max eller singles, hvis grebstyrken ikke er noget problem, men det vil uden tvivl blive et irritationsmoment at grebet ikke er optimalt, når du skal køre flere reps i f.eks. dødløft eller rows.

Jeg har set der findes håndvægte som tager 50mm skiver. Det kunne jo spare dig for en del at du ikke behøver købe både 25 og 50mm. Bemærk også hvor lange stængerne er og hvor meget låsen fylder. Efter noget tid lykkedes det mig at finde nogen på 40-41cm (som er solgt igen :innocent: ), hvor der kan sidde 4 skiver på hver side inkl lås, dvs omkring 42kg i alt med 5'ere på. De fleste håndvægtsstænger der sælges løst er så vidt jeg ved kun omkring 35cm.

Link to comment
Share on other sites

Det er FEDT at have sit eget udstyr !!!

Jeg er enig i ovenstående betragtninger ang stang. Jeg har den stang fra fitnessbutikken - og om den er god afhænger bestemt af hvad du stiller af krav:

Lejerne i den er ikke så lækre som Eleiko/Leoko - de piver og drejer ikke så let. Det har ikke den store praktiske betydning i andet end VL.

Stangen er helt stiv, hvilket TYDELIGT kan mærkes når du løfter tungt, hvad enten det er DL eller andre øvelser. Vægten føles simpelthen tungere, mere uhandy og sværere at løfte. Desuden har det STOR betydning når du løfter hurtigt -feks i VL løft. Her føles stangen 5-10% tungere end en tilsvarende VL stang. Der ville jeg helt klart vælge en Eleiko/Leoko. Jeg vil have en Eleiko stang - meeen jeg tror ikke lige jeg kan få bevilget 6000,- lige nu.

Jeg ved ikke hvordan det føles i BP/Squat, men i frontsquat og andre BBell øvelser kan jeg ikke mærke den store forskel.

Grebet er fint, også i toppen af mine grebsstyrkeområde. Husk kridt.

Vægtskiverne er jo principielt ligegyldige, men husk at de har en mindre diameter end OL vægte - og det har betydning i DL og alle VL løft, hvor stangen altså befinder sig 6-8cm lavere end den skal/bør. Det kan tydeligt mærkes. Desuden egner de sig ikke til at blive smidt med :sneaky2:

Hvad angår stativerne, hvad så med dette squatstativ med dipsgreb - så sparer du et seperat dipsstativ?

Vær i øvrigt opmærksom på, at hvis udstyret skal stå udendørs, så ruster stængerne der hvor du sveder på dem - noget med salt og stål og vand...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share