De skråmavemuskler..


Eskimo
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Er begyndt at indsætte skrå maveøvelser ind i mit program! Dog ved jeg ikke helt hvordan det ser ud med trænede skrå mavemuskler.

Tænkte på om nogle af jer har et par billeder af hvordan maven typisk ser ud på en som træner de skrå mavemuskler og på en som ikke træner de skrå mavemuskler?

På forhånd tak..

Link to comment
Share on other sites

Træner 2-split, hver anden dag... så træner ca kroppen igennem 5 gange på 2 uger..

1-split: bryst/triceps/skulder/mave

bryst: lige bænk DB, incline bænk DB (enten 5x5, 3x8 eller 3x10-12, med forskellige belastning for at variere)

triceps: pushdown cable, lying triceps extension BB (3x8 eller 3x10-12, med forskellige belastning for at variere)

skulder: lateral raise DB, military press BB, shoulder press DB (skiftes mellem military eller shoulder press), front raise DB (3x8 eller 3x10-12, med forskellige belastning for at variere)

mave: crunch ball (egen vægt +10kg) (3x10-15) og så en med cable hvor kablet er vandret med mine arme, hvor armene er fikseret ved hofterne og så jeg roterer (skulle ifgl. min instruktør træne de skrå) (3x8-12, med forskellige belastning for at variere).

2-split: ryg/biceps/ben:

ryg: chin-up, close grip chin-up, bent-over row BB, seated row cable, dødsløft (enten 5x5, 3x8 eller 3x10-12, med forskellige belastning for at variere)

biceps: curl DB eller BB, hammer DB, preacher curl cable (3x8 eller 3x10-12, med forskellige belastning for at variere)

ben: leg extension (3x8), seated hip abbuction lever (3x8) (og så den modsatte, ved ikke hvad den hedder) (3x8) og så baglår træner jeg på bold hvor jeg ligger på ryggen med den ene fod på bolden, hvor jeg så løfter bagdelen/underkrop i vejret og trækker bolden under mig (3x12), laver lidt squat med egen vægt - mit knæ har lidt problemer, så træner med lav belastning (skal til kikkertundersøgelse/operation d.13/12).

Indtager ca 160-200g protein dagligt.. og 3500-4000kcal dagligt.

Edited by Eskimo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share