Generelle spørgsmål?


Anders_9
 Share

Recommended Posts

Hej(Ved godt jeg plager dette forum)

Jeg træner 2-split

Ryg-Ben-biceps-Mave

og

Bryst-Skulder-triceps

Har et spørgsmål mht. reps og sæt

I dag trænede jeg ryg og ben, jeg lavede to øvelser pr muskeldel. Den første øvelse tog jeg 10 reps i 3 sæt og i den anden 5-6 reps i 4 sæt. Giver det mening? Og kan jeg gøre det samme med bryst fx. tage mange reps i flyers og så få reps i bænk? Og er det en god eller dårlig ide?

Og så lige et spørgsmål som ikke rigtigt hører til. Jeg har besluttet mig for at bulke, hvordan gør man? For derefter at gå amok med cardio og cutningen. Skal man bruge massgainer og virker det?

Link to comment
Share on other sites

Hej(Ved godt jeg plager dette forum)

Jeg træner 2-split

Ryg-Ben-biceps-Mave

og

Bryst-Skulder-triceps

Har et spørgsmål mht. reps og sæt

I dag trænede jeg ryg og ben, jeg lavede to øvelser pr muskeldel. Den første øvelse tog jeg 10 reps i 3 sæt og i den anden 5-6 reps i 4 sæt. Giver det mening? Og kan jeg gøre det samme med bryst fx. tage mange reps i flyers og så få reps i bænk? Og er det en god eller dårlig ide?

Og så lige et spørgsmål som ikke rigtigt hører til. Jeg har besluttet mig for at bulke, hvordan gør man? For derefter at gå amok med cardio og cutningen. Skal man bruge massgainer og virker det?

Er der seriøst ikke nogen der gider at svare, eller er det for uoverskueligt?

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders, det kommer jo an på hvad målet er med din træning. Men som udganspunkt, så synes jeg ikke at det er nogen ide at skifte sådan mellem sæt/reps ved hver 2. øvelse.

Angånede Bulk/Cut kan du læse her: http://www.bodybuilding.dk/artikler/kostog...enfraAtilaa.php

Andre artikler her: http://www.bodybuilding.dk/artikler/kostogkosttilskud/

Link to comment
Share on other sites

SÅ i syntes det er smart at køre med 5-6 reps i flyes?

Hvad skulle problemet med forskellige rep ranges i samme træningspas være?

Jeg kan nu heller ikke se problemet. Stort set alle store coaches som Starr, Simmons, Poliquin osv anbefaler lave reps på basisøvelser og højere reps på isolationsøvelser. Det er sund fornuft.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share