Vægttab


Oakley
 Share

Recommended Posts

Go'daw

For en måned siden vejede jeg 120kg. Jeg er 190cm høj, kraftig af bygning, hvilket vil svare til ca. 25kg i overvægt. Jeg har så gået på en kur, og fuldt diverse råd fra nettet, og har nu tabt 10-11kg på 5uger.

Det svarer til ca. 2kg om ugen. Jeg har ikke sultet mig selv. Jeg har ikke gået rundt og tænkt "Argh!! Mad!!". Tværtimod. Efter at have tænkt mit liv igennem osv, så har jeg endelig taget mig sammen, og begyndt at tænke logisk. Så jeg har drukket en masse vand hver dag og spist en masse grøntsager osv. Jeg har til dels talt kcal, blot for at sikre mig jeg altid er i underskud.

Jeg kan mærkeligt nok mærke at jeg har tabt mig, for mine bukser sidder ikke som de gjorde før i tiden.

Men... (altid et men).. Jeg har lagt mærke til at min hud sidder lidt løst. Jeg styrke træner ikke i et Fitness center, selvom jeg har overvejet det, men jeg laver armbøjninger og løfter håndvægte herhjemme hver dag.

Mit spørgsmål er så.. Hvordan kan jeg fjerne den løse hud som jeg synes langsomt trænger sig på? Mit vægttab er gået fra 2kg om ugen ned på ca. 0.5-1kg om ugen (man taber sig vel altid meget i starten). Kan jeg stramme huden op i et fitness center ved at forøge min muskelmasse osv, og spise fedtfattig mad (indtil videre har jeg kun kigget på kcal antallet i mad).

Mvh. Oakley

Link to comment
Share on other sites

huden er lang tid om at trække sig sammen igen, og 2kg om ugen er pænt hurtigt vægttab.

Styrketræning er selvfølgelig en god idé af flere årsager, men i og med du nok skal tabe en del, så kan du ikke regne med at "fylde huden ud" med muskelmasse. Der er mig bekendt heller ikke nogen træningsform, der decideret strammer huden op.

Laver du anden træning end at løfte vægte derhjemme og armstrækkere?

Men tillykke med vægttabet, håber du når målet. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

huden er lang tid om at trække sig sammen igen, og 2kg om ugen er pænt hurtigt vægttab.

ja pænt vægttab, og i starten går det rigtigt hurtig og du er nok begyndt at nå dit platue.

Styrketræning er selvfølgelig en god idé af flere årsager, men i og med du nok skal tabe en del, så kan du ikke regne med at "fylde huden ud" med muskelmasse. Der er mig bekendt heller ikke nogen træningsform, der decideret strammer huden op.

nej styrketræning er ikke med til at stramme op, kun lidt.

når du nu laver armbøjninger, så lav dem med bryst bredde, der efter normale og så kryds, lav ryg og mave øvelser sammen med det hjælper på formen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået taget nogle billeder.

Jeg vil så lige spørge hvor meget jeg kan "tillade" at tabe mig. Dette skal så afgøres ud fra billederne, hvis muligt.

Jeg er 190cm, mand og vejer pt. 105kg.

Mit mål er ca. 95kg, men jeg tror ikke det kun er 10kg som jeg har til at hænge :unhappy:

Billed 1

Billed 2

PS- Undskyld billedkvaliteten, de er taget fra en Mobil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået taget nogle billeder.

Jeg vil så lige spørge hvor meget jeg kan "tillade" at tabe mig. Dette skal så afgøres ud fra billederne, hvis muligt.

Jeg er 190cm, mand og vejer pt. 105kg.

Mit mål er ca. 95kg, men jeg tror ikke det kun er 10kg som jeg har til at hænge :unhappy:

Billed 1

Billed 2

PS- Undskyld billedkvaliteten, de er taget fra en Mobil.

Hvorfor ikke bare bruge spejlet istedet for en vægt?

Spejlet er dit direkte mål for om du ser godt ud eller ej. Vægten siger kun hvad vægten er...

Hvis du senere skal i en bestemt vægtklasse, kan du hive vægten frem, men det er vist ikke målet her :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share