Simple Life


koefoed
 Share

Recommended Posts

Hej mennesker :blush: (og andre bæster :cool: )

Ja nu har min gode ven, og tidligere træningspartner, Payam Samarghandi for nyligt oprettet en log herinde, og med den gode respons jeg har kunne læse i hans, kunne jeg ikke lade være med selv oprette en.

Træningen har det sidste halve år været meget tøset. Og mulighederne har heller ikke været store. jeg går på hjemly idræts efterskole, og styrke trænings lokalet er vist ikke højest på udgiftskontoen. Men efter at have snakket med Payam (det får vi ikke gjort ofte nok knægt) i dag (ja nu er det jo så igår :4oops: ) blev jeg enig med mig selv om at selv om det ikke er meget vi har så er det gratis, og noget må det kunne bruges til (sagt på en anden måde, jeg fandt gnisten igen).

I sommers trænede jeg i cms i svendborg (sammen med payam). Min træning gik primært ud på at blive hurtigere i hjulene, og stærkere i overkroppen, og det vil nok også være det samme der vil præge min træning fremover. Jeg vil nok følge en rutine der minder om den i vil kunne følge i Payams log, da jeg også selv er basketspiller :blush:

Lidt om mig:

16 år (90'er)

181 cm

68 kg

max løft er lang tid siden så lægger dem ikke ind, da de vil være meget upræcise.

Jeg går på idrætsefterskolen hjemly, og ligesom Payam nævner er det et problem med hensyn til ernæring, men det går nok. Det store problem er lokalet jeg skal til at rive kilo i. hvis man da kan kalde det et lokale. der er tæt på intet. men en stang og nogle kilo kommer man langt med, så må jo holde i og holde ud.

Mål:

stærkere og mere eksplosive muskler (ikke nødvendigvis volume)

måske et kilo eller to.

hurtighed og springstyrke

Ultimativt mål:

Basketligaen

tror det var alt for nu!

håber jeg kan få noget hjælp når rutinen skal støbes sammen.

Nikolaj Koefoed

Som i kan se er dette lidt tid siden dette originalt blev lavet.. siden er jeg jo så blevet liidt ældre, og har fået trænet lidt mere.. og efter payam har punket mig hele sidste år blev det jo tid til at genoptage loggen..

lidt opdaterede stats:

18 år

184 cm

73 kg

Er lige begyndt at kører joe defranco's "westside for skinny bastards III", og fortsætter med det indtil basketsæsonen går rigtig igang..

mit mål P.T. er at blive stærkere til sæsonen, og samtiddig forebygge skader (da jeg har haft det med at gå i stykker hele tiden).

Edited by koefoed
Link to comment
Share on other sites

Sådan, Nolle! godt du også fik oprettet en log - så snart du starter på din træning og begynder at poste mere og mere herinde, vil du selv kunne fornemme, det giver en meget bedre struktur på din træning..

Hvis du bare sørger for at have papir og pen med til hver træning og holder denne log rigtig godt opdateret, skal det nok blive rigtig sjovt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

som i kan se er det ikke blevet til nogen indlæg fra min side endnu, dette hænger sammen med at jeg har været på bornholm i julen, og lige nu er jeg så i Lemvig for at spille en basket turnering. og det bliver nok heller ikke til så meget træning før i uge to, da jeg efter nytår skal til sverige og spille i nordens største turnering, Lunda Spelen.

Men positivt at se en smule interresse for det :blush:

Link to comment
Share on other sites

som i kan se er det ikke blevet til nogen indlæg fra min side endnu, dette hænger sammen med at jeg har været på bornholm i julen, og lige nu er jeg så i Lemvig for at spille en basket turnering. og det bliver nok heller ikke til så meget træning før i uge to, da jeg efter nytår skal til sverige og spille i nordens største turnering, Lunda Spelen.

Men positivt at se en smule interresse for det :blush:

Hey!

Jeg regner først med at træne igen d. 31. sammen med dig.. du er stadig fresh, ikke?

Link to comment
Share on other sites

ja regner jo med at køre noget lignende efter nytår, så det ku være dejligt at prøve det..

det er bare et problem med de squats der.. for det har jeg jo ikke mulighed for ude på skolen :(

Jeg har faktisk overvejet det, og det er jo lige inden, du kan køre Zercher fra et bænkpresstativ? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk overvejet det, og det er jo lige inden, du kan køre Zercher fra et bænkpresstativ? :wink:

ja normalt kan man men ikke når bænken er svejset fast til stativet

men jeg må lige kigge på det når jeg kommer derud efter Lund!!

Edited by koefoed
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

så er det blevet tid at få den første træning lagt ind!

Zercher squat:

5x5 @ 58,5 kg

første gang jeg køre øvelsen, så var ikke sikker på hvor mange kilo der skulle på. Prøver nok med 5 kg mere næste gang,

Bænkpres

5x5 @ 54,5 kg

Også her skal der helt klart flere kilo på, men kørte uden spotter så ville ikke ende med stangen på brystet.

Yates Row

5x5 @ 57,5

Vægten passede nogenlunde, kunne nok godt have presset lidt mere ud af den.

Dødløft

5x5 @ 81,5

alt alt alt for lidt.. men som sagt er faciliterterne ikke de bedste, og stangen var praktisk talt fyldt det var ikke muligt at knalde et eneste kilo mere på.

Træningen var okay og varede ca. en time. Er glad for at jeg sluttede med dødløft da dette ødelagde humøret.

bagefter gik jeg i hallen og spillede i ca. to timer.

Link to comment
Share on other sites

så er det blevet tid at få den første træning lagt ind!

Zercher squat:

5x5 @ 58,5 kg

første gang jeg køre øvelsen, så var ikke sikker på hvor mange kilo der skulle på. Prøver nok med 5 kg mere næste gang,

Bænkpres

5x5 @ 54,5 kg

Også her skal der helt klart flere kilo på, men kørte uden spotter så ville ikke ende med stangen på brystet.

Yates Row

5x5 @ 57,5

Vægten passede nogenlunde, kunne nok godt have presset lidt mere ud af den.

Dødløft

5x5 @ 81,5

alt alt alt for lidt.. men som sagt er faciliterterne ikke de bedste, og stangen var praktisk talt fyldt det var ikke muligt at knalde et eneste kilo mere på.

Træningen var okay og varede ca. en time. Er glad for at jeg sluttede med dødløft da dette ødelagde humøret.

bagefter gik jeg i hallen og spillede i ca. to timer.

Cool nok! Det er godt at se, du ikke bare smider en masse kilo på til at starte med og kører til failure - teknik er det vigtigste her i første omgang!

Jeg tænkte desuden på, om man ikke kunne være lidt kreativ mht. DL? kan du ikke selv "lave" et par skiver, eller noget i den retning, så du ender med at få et par kilo mere på. 81,5 er sgu ikke meget :blink:

Link to comment
Share on other sites

grunden til jeg kørte uden så meget vægt, var også at jeg ikke havde nogen spotter :nonono: og oven i det så har jeg hverken kørt DL eller rows siden i sommers, så vidste at jeg lige skulle have teknikken på plads.. :4thumbup:

hvor lang tid foreslår i forresten jeg har mellem træningerne? :devil:

Link to comment
Share on other sites

To træninger i ugen er fint nok i sæsonen. Fx mandag og torsdag. Udenfor sæsonen kan du godt træne en 3 - 5 gange i ugen.

okay prøver at komme derned imorgen så.. og en gang i weekenden.. skal til østrig og stå på ski i næste uge, så der får jeg nok ikke trænet det store..

Link to comment
Share on other sites

2. Træning.

Onsdag 10/1

Zercher Squat

5x5 @ 63,5 kg

Ved godt at vægten, med det halve kilo, lyder mærkelig, men det skyldes at vores (såkaldte) vægtstænger vejer 7,5 kg. :crazy:

Yates Row

5x5 @ 60 kg

Da jeg skulle til at lave mine rows fandt jeg dog to vægt skiver på hver 1,25 kg, som jo så udligner det halve kilo på stangen.

Dødløft

5x5 @ 90 kg

skolen har lige købt to nye stænger, som gør det muligt at losse lidt mere end 81,5 kg på. :smile:

bænk

5x5 @ 57 kg

alt i alt en god træning, som varede ca. en time. :blush:

rigtig dejligt at se at i hvert fald et par stykker hjælper med at holde liv i loggen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efter en lang pause på grund af en skitur til østrig fik jeg endelig trænet igen, denne gang nede i cms i svendborg.

3. Træning

Søndag 21/1

Bænkpres

5x5 @ 55 kg

Yates Row

5x5 @ 60 kg

Zercher Squat

1x5 @ 60 kg

4x5 @ 65 kg

Dødløft

1x5 @ 90 kg

4x5 @ 100 kg

Standing Calf Raise

i maskine :cry:

1x12 @ 200 lbs

1x12 @ 220 lbs

1x12 @ 240 lbs

Leg raise

i stativ

2x10 @ BW

Hanging leg raise

med bøjede ben

2x10 @ BW

Decline crunch

2x10 @ BW

supersettet med

Decline twist crunch

2x10 @ BW

DB Shoulder Raise

2x10 @ 10 kg

supersettet med

Bent over DB Raise

2x10 @ 10 kg

Link to comment
Share on other sites

4. træning

fredag 26/1

Zercher squat

1x6 @ 50 kg

worksets

1x5 @ 60 kg

4x5 @ 70 kg

da den første var utrolig nem valgte jeg at læsse lidt mere på til de sidste fire set :superman:

Yates Row

1x6 @ 40 kg

worksets

5x5 @ 65 kg

Var lidt tung :dry: så venter nok lidt tid med at fylde mere på..

Dødløft

1x6 @ 60 kg

worksets

5x5 @ 100 kg

også her venter jeg nok lidt med at fylde mere på.

Bænkpress

1x6 @ 40 kg

worksets

3x5 @ 57,5 kg

2x5 @ 60 kg

den blev ved med at føles utrolig nem, så i de to sidste var jeg lige nød til at komme op på treds (for første gang :superman: ) dette var endda også næsten uden besvær.

(her til aften begyndte nogle drenge på skolen at snakke om hvor meget deres 1rm var i bænk, så jeg måtte jo lige ned og prøve.. bankede en dejlig 69 kg op, hvilket er min personlige record)

Edited by koefoed
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Som i kan se er dette lidt tid siden dette originalt blev lavet.. siden er jeg jo så blevet liidt ældre, og har fået trænet lidt mere.. og efter payam har punket mig hele sidste år blev det jo tid til at genoptage loggen..

lidt opdaterede stats:

18 år

184 cm

73 kg

Er lige begyndt at kører joe defranco's "westside for skinny bastards III", og fortsætter med det indtil basketsæsonen går rigtig igang..

mit mål P.T. er at blive stærkere til sæsonen, og samtiddig forebygge skader (da jeg har haft det med at gå i stykker hele tiden).

Link to comment
Share on other sites

Nå så gik der alligevel lidt tid inden jeg fik taget mig sammen. Men her følger så fire træninger fra den sidste uges tid..

Max effort upper body

søndag 20/7

Bænkpres

max 5rep

5x40kg

5x50kg

5x60kg

5x70kg

5x75kg

5x80kg

4+1x85kg

Sidste rep på 85kg ku jeg sgu ikke få op :nonono:

Db bænkpres

high rep

15x20kg

15x20kg

Barbell Rows

10x42.5kg

10x42.5kg

10x42.5kg

10x42.5kg

supersettet med:

Rear Delt Db Rows

10x10kg

10x10kg

10x10kg

10x10kg

Db Shrugs

12x20kg

12x25kg

12x30kg

Barbell Curls

10x32.5kg

10x32.5kg

10x32.5kg

10x32.5kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share