Dronning Druknedød V - Freeletics Bodyweight og lidt tri..


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Tirsdag:

Løb - 6 km

...på 30:28 (5:05 min/km). Ikke noget vildt, da jeg skal løbe langt både lørdag og søndag denne uge... Husk 10% reglen (som nogen siger er en 5% regel) :wink:

Styrketræningspas 3

W. Chinups - 1x10 + 10 kg

KB Cleans - 5/5x4 x 24 kg

Jeg fik fat i sådan en Powervest i Netto til 40 kr... Den er fee' :w00t:

Det varer ikke længe før jeg laver chinup ladders med den på - den er noget nemmere at køre med end min 12 kg's KB i en rygsæk, muligvis fordi vægten er anderledes fordelt?

Link to comment
Share on other sites

..(som nogen siger er en 5% regel) :wink:

ja :blink: uhauha !!! nogen lytter efter ekspertisen og garvede løberes gode råd..., andre (ego, f.eks) lærer det den hårde vej..........:dry:

og i lige måde med både bil og cykel! Bliver feeedt når de dukker op

tak tak - ja det blir daaaarjli't !! :tongue:

/V

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore: Yup, og væsentlig billigere end at bulke 10 kg :tongue:

Vivs: Jeg har lært 10% reglen den hårde vej :innocent:

Men mon ikke 5% reglen er for folk med en høj træningsmængde? Det vil jeg ikke betegne mig selv som, hvad løb angår i alt fald. Mit næste program (fra Netdoktor) øger med 10% ugentligt - det er et 10K konkurrenceprogram over 20 uger. Men eftersom det også introducerer intervalløb, så kan det godt være det bliver for hårdt... De kloge siger også: Aldrig øge tempo og distance samtidigt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag:

X MTB/Løb - 1 t 15 min

Koldt og vådt :bigsmile: Vi var kun 3 som dukkede op, og jeg den eneste som tog den nærmest undersøiske runde på MTB.. Herefter løb på Cendersbane i 12-15 min.

Styrketræning

KB Snatch 10/10x3 x 16 kg

supersæt med

Pushups 10x3

Kropskærneøvelser og eccentrisk læg med 12 kg.

2 dage tilbage til friheden... næsten ulideligt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

... De kloge siger også: Aldrig øge tempo og distance samtidigt :wink:

hva fan, har han osse skrevet det til dig ???? :tongue: nå, men han har jo ret !!! ..det gælder ihvertfald for mit ! vedkommende!!! det kostede nr. 2 skade på 3mdr - på trods af at vi fokuserer på at træne skadesfrit........... :nonono:

Enjoy counting down!!! 2 days here also :tongue:

/V

Link to comment
Share on other sites

hva fan, har han osse skrevet det til dig ???? :tongue: nå, men han har jo ret !!! ..det gælder ihvertfald for mit ! vedkommende!!! det kostede nr. 2 skade på 3mdr - på trods af at vi fokuserer på at træne skadesfrit........... :nonono:

Enjoy counting down!!! 2 days here also :tongue:

/V

Næh, så fine pennevenner har jeg ikke :tongue: Jeg tror jeg har opsnappet det i din log, såvidtjeghusker...

Link to comment
Share on other sites

Jotak! Det var jo igår, så jeg ville spille lidt

UV-rugby - 1 kamp

Mod Ribe igen, denne gang på udebane og et noget større bassin end Aquabasserne er vant til :tongue:

Vi tabte 0-6 og jeg var i mit stille sind igang med at dissekere min udskifter, som tog aaalt for lange indskift :nonono:

Nuvel, jeg havde nok ikke scoret selvom jeg fik et par minutter ekstra til det :wink:

I dag er der restitutionsdag... og FARVEL SKODTURNUS DAG :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Jeg er min egen! Jeg kan søge lige det job jeg vil!! Og ikke mindst - jeg kan sige op når jeg vil :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

Squash - 1 kamp (ca. 50 min)

Det er godtnok længe siden, men det var da ikke helt glemt :wink:

Bænkpres - 5x5 x 45 kg

Pullups - 3x5

Lidt eccentrisk læg

Jeg skulle have været ude og løbe o-løb idag, men det blev aflyst gr. vejret :dry:

I morgen er der klubmesterskab i Ultralang (det har nu intet med ultraløb at gøre, det er kun 12 km i luftlinie :tongue: ), og jeg er på forhånd udråbt som klubmester (da jeg er den eneste K som stiller op på 12 km ruten)... Spændende :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ugens update

Ovennævnte o-løb i søndags var næsten ren fiasko - jeg var 35 min om at finde en af posterne og kom håbløst bagud. Jeg blev kun næstsidst da en sød gut fra den lokale klub bommede fatalt på to poster og jeg kun een. Dertil kommer de 7-8 stykker som udgik og blev disket (så er man da ikke rigtig nr. næstsidst, vel? :innocent: )... Men det mest pinlige er at jeg nu står som klubmester i Ultralang med den sørgelige tid 3:45:30 for 12 km :blush::laugh:

I løbet af ugen har jeg været tilbage på min pind på Militært Grundkursus for Civilt Sundhedsfagligt Personel :bigsmile:

Udover forbindepladstjeneste og CBRN bød ugen på et spændende foredrag fra en reservelæge, som lige var kommet hjem fra Irak :smile:

FUT hedder iøvrigt ikke længere FUT, men Idræt.

Ugens idræt blev så til

Styrketræning mandag

3K hurtigløb tirsdag, samt en hockeyturnering og lidt styrketræning

5-6 restitutionsløb onsdag, og styrketræning

Torsdag ingenting (jo, øl :tongue: )...

Fredag: Teknisk introduktion til forhindringsbanen. Jeg kan med lidt fummel og knubs passere alle forhindringerne uden skamler, men aldeles ikke sikkert. Der bliver lidt tørtræning her i Odense, samt - når vi får fri på et mere menneskeligt tidspunkt end kl. 21 - i Høvelte eller Svanemøllen.

Jeg skal jo til 5-kamp cup d. 31.3 :wink:

Der bliver forhindringsbanen dog ikke noget problem overhovedet, da de svære forhindringer enten er beskamlet eller pillet ud for tøzernes vedkommende :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

O-løb - 6,9 km

...på 1:09:33 (10 min/km). En skøn tur i Onse Bakker ved Brobyværk :bigsmile: Onse bakker er to høje på 25-30 m med rimelig stejle skrænter, som jeg har så har været op + ned af 7 gange under løbet.

Forhindringsbanen dagen forinden har givet mig onde DOMS i stort set alle muskler, særligt triceps, lat.dorsi, mave og lår, så jeg tog den lidt med ro :chicken:

Tænk, jeg havde kun 1 gennemløb udover den tekniske gennemgang :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

Løb - 6K

...på 31 min. Jeg har stadig oooondt i lårbasserne :tongue:

Styrketræning

W. Chinups - 1x10 + 10 kg

W. Pushups - 5x5 + 10 kg

Powervesten fra Netto til 40 kr er blevet mit yndlingslegetøj og den bedste investering i nyere tid :wub:

Jeg har kastet mig ud i et 10K program fra Netdoktor.dk over 20 uger, som indebærer noget intervalløb (om understellet vil). Jeg kommer dog allerede bagud i næste uge gr. øvelse, som jeg iøvrigt glæder mig helt vildt til :w00t:

Bare det at klargøre mine grønne gadgets... mmm.. gadgets :wub:

Jeg refererer igen min kollega Bjørn: "Hvad man mangler i holdninger, må man ha' i udstyr" :laugh:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Efter at have cruiset gennem din spændende log nogle gange er jeg for alvor blevet nysgerrig. Den der powervest fra NETTO hvad er det for en fætter? Jeg har selv været i NETTO senest idag, og kunne finde sokker, underbukser og sko men ingen veste. Måske er den udsolgt her i Århus???

Fortsat god træning :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Cykeldrengen: Beklager det sene svar, er stort set kun på nettet i weekends :smile:

Powervesten var et spottilbud fra Netto. Jeg var vist sent ude og fik kun een, fordi jeg var heldig. Men man kan sikkert få nogle dyrere veste på www :wink:

Coq: :laugh:

Jeg har nu haft fat i en idræts-inspektør (sådan een har forsvaret skam også), som heller ikke vidste hvorfor FUT ikke længere er FUT. Muligvis fordi ordet FUT lyder lidt useriøst, tænkte han. Nuvel, vi må jo vinke farvel til udtryk som FUTjern, FUTsko, FUTtøj osv :cry3:

Link to comment
Share on other sites

Ugens opdatering:

Udover afslutningen på en hockeyturnering (2 kampe á 4 min) har der ikke været noget rigtig træning på programmet, på grund af øvelse. Der var til gengæld noget march (ca. 17-19 km's o-march), gruppevis passage af feltforhindringsbanen ved Livgardens kaserne, og kommandokravl i tov. Herudover har jeg slæbt en del kasser ifm opstilling af feltforbindepladser (nej, vi har ikke menige til den slags) :laugh:

Herudover har vi "sovet" i ankelhøjt mudder, været i gaskammer (det hedder det godtnok ikke, af hensyn til historien), og siddet i shelter når PL fik lyst til at kaste med blålyn (øvelseskanonslag af en vis styrke), hvilket han typisk fik mens vi enten sov eller stod med 10 patienter hvoraf de fleste skulle flyttes på bårer.

Det udgjorde så vores rekruttur (min friske patruljebuddy hævdede det var Livgardens Rextur divideret med 4 :tongue: )...

Jeg hyggede mig gevaldigt... Tænk at blive lønnet for at deltage i sådan et virtuelt adventurerace :w00t:

Stemningen blandt kollegerne og sygeplejerskerne var også ret god, trods vejret :smile:

Link to comment
Share on other sites

MaxP: FUTon :tongue: Jeg har desværre ikke været i firmaet længe nok til at løbe over de udtryk.. :wink:

Lørdag:

Squash - 1 kamp

Afgjort på 50 minutter med tæv til mig i 5. sæt.. Altså :nonono:

Svømning - 3000 m

Crawlteknik og crawl, det tog 1 1/4 time. Jeg er landet i mediumgruppen efter man fandt ud af, hvor hurtigt jeg rev de 1500 m rundt... det giver lidt længere træningspas :smile:

Og så fatter jeg ikke hvad der går af min hø. achillessene.. Jeg har ikke lavet ret meget (jo, en march i onsdags), men den tuder over ingenting :4ranting:

Måske bør jeg ikke løbe o-løb i pronationssko (jeg er neutral med stift subtalarled) :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

Melfar MTB - 30 km

...på 1:52:49, hvilket rakte til en 33. plads ud af 71 (hvoraf 11 udgik/blev disket).

I cykelsport gør man åbenbart ikke så meget ud af det med tøsepræstationer, muligvis fordi der aldrig kommer nogen kvinder? Jeg var i hvert fald den eneste på både 30 og 45 km ruten :unsure:

Nå, men i et selskab af individer hvis fysiologiske grundstatus er ca. 30 % bedre end min, så kan jeg da kun være tilfreds (især taget i betragtning af hvor lidt jeg får MTB'et) :tongue:

Og så kørte min bagbremse iøvrigt på skiven hele vejen (hvorfor gider jeg ikke vedligeholde den kværn) :laugh:

Mon det lover godt for DM i Crossduathlon? Der er jo lige det der irriterende løb også...

Nå, men selve løbet var både teknisk og fysisk krævende - alene det at den korteste rute er 30 km (hvor jeg havde regnet med 2 timer), siger lidt om ambitionsniveauet. Jeg var totalt fla' og havde et par styrt på den bekostning (4 ialt). Hindsgavl (halvøen mellem de to lillebæltsbroer) byder på leragtigt mudder, som sætter sig fast på dækkene og gør dem dødglatte. Det ryger først af når man kommer ud på en asfaltstrækning, hvor farten får det til at flyve af igen (og op i hovedet på rytteren). Men jeg overlevede uden skrammer (ud over dem jeg havde i forvejen) :wink:

Der følger nok lidt styrketræning sidst på aftenen, når jeg er landet i KBH. Min 16 kg KB og powervesten ryger med :wub:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Blackmoore: Der er vist ikke meget torden over mine lårbasser længere - i hvert fald ikke størrelsesmæssigt :blush:

Min tid som funktionelt tung [læs: hypertrofisk fedtbolle] er ovre :wink:

Vesten bruger jeg især til chinups, og snart til tovklatring. Og pushups, og når jeg bliver stærk nok: dips :smile:

Ugens update:

Mandag: I et forsøg på at få presset 'Dagens Tal' ned skulle vi endnu engang have TræningsStilstandsprøve :tongue:

I løbet af føje år bliver kravet for en K i min aldersgruppe sænket fra 19½ til 19 minutter for 3000 m.. Uhhh... :laugh: Jeg løb på 13:28 (for 1 md siden 13:25). Lårbasserne bar lidt præg af 30 km MTB dagen forinden. Flere af mine kolleger bestod i denne 2. omgang, nogle med tider der var op til 2 min hurtigere end sidst :blink:

Tirsdag-torsdag: 5K løb og noget styrketræning/tovklatring hist og her.

Link to comment
Share on other sites

Fredag:

Noget styrketræning, som jeg ikke husker i detaljer:

Chinups ladders 1-2-3 x 5

Pushups 10x4 eller 5

Løb - 6 km restitution, 32 min.

UV-rugby - landsholdstræning

4x15 min med forskellige holdsammensætninger. Det er lidt tid siden jeg sidst har kastet mig ud i det der UV-rugby, det kan godt mærkes lidt :blush:

Men jeg har det samme antal blå mærker som jeg plejer, så der er da ikke sparet på kræfterne alligevel :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share