Dronning Druknedød V - Freeletics Bodyweight og lidt tri..


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Søndag:

Marine 5-kamp forhindringsbane

Jeg skulle ellers have været til MTB-orientering, men en anden fra landsholdet lokkede mig med til træning med Marine 5-kamps landsholdet. Det består bl.a af en forhindringsbane, som adskiller sig noget fra den militære bane, som jeg har et i bedste fald perifert kendskab til. Der er bl.a. 6 metalpæle, som man skal snurre sig 360 grader rundt om allesammen, herefter kaste en håndgranat gennem en luge og efterfølgende selv hoppe ind gennem lugen (hvor logisk er det :laugh: ).. Nuvel, det er dælme ikke nemt at ramme sådan en døråbning når man har snurret rundt om sig selv 6 gange :blink:

Ellers er der en række fede abetricks-forhindringer, og som helhed er banen noget sjovere og mere fantasifuld end den fra mil. 5-kamp :bigsmile:

Ros til Søværnet, de gør det sjovt at gå til soldat :tongue:

Træningstid 2 timer. Opvarmningen var tæt på en maxpræstation for mig, men sådan er det nok at forvilde sig ind til en landsholdstræning i en sport man ikke kender :wink:

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

Marine 5-kamp forhindringsbane

Jeg skulle ellers have været til MTB-orientering, men en anden fra landsholdet lokkede mig med til træning med Marine 5-kamps landsholdet. Det består bl.a af en forhindringsbane, som adskiller sig noget fra den militære bane, som jeg har et i bedste fald perifert kendskab til. Der er bl.a. 6 metalpæle, som man skal snurre sig 360 grader rundt om allesammen, herefter kaste en håndgranat gennem en luge og efterfølgende selv hoppe ind gennem lugen (hvor logisk er det :laugh: ).. Nuvel, det er dælme ikke nemt at ramme sådan en døråbning når man har snurret rundt om sig selv 6 gange :blink:

Ellers er der en række fede abetricks-forhindringer, og som helhed er banen noget sjovere og mere fantasifuld end den fra mil. 5-kamp :bigsmile:

Ros til Søværnet, de gør det sjovt at gå til soldat :tongue:

Træningstid 2 timer. Opvarmningen var tæt på en maxpræstation for mig, men sådan er det nok at forvilde sig ind til en landsholdstræning i en sport man ikke kender :wink:

Hehe, den lyder ellers fee´ hvor kommer man i nærheden af sådan en bane enten på Fyn eller i nærheden af København???

Klar en logik at hoppe efter håndgranaten... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore: Der er vist ikke meget torden over mine lårbasser længere - i hvert fald ikke størrelsesmæssigt :blush:

Min tid som funktionelt tung [læs: hypertrofisk fedtbolle] er ovre :wink:

Hvor meget lettere er du egentligt nu i forhold til dine "Funktionelt bulket" dage? (hvis man må spørge en pige om det )

Link to comment
Share on other sites

Så er der jo DM i Crossduathlon i morgen, og jeg har selvfølgelig raget en ond forkølelse til mig :nonono:

Men eftersom jeg er den eneste deltager i min aldersklasse, så skal jeg blot overleve turen for at blive nr. 1 :laugh:

Ugen har båret præg af lange arbejdsdage, men det blev dog til Kort & Hårdt inden for løb og MTB hver dag, samt et par chinups. I dag: Squash 2½ sæt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så er der jo DM i Crossduathlon i morgen, og jeg har selvfølgelig raget en ond forkølelse til mig :nonono:

Men eftersom jeg er den eneste deltager i min aldersklasse, så skal jeg blot overleve turen for at blive nr. 1 :laugh:

Hej hej med dig :bigsmile:

RACE DAY !!!!!

Pøj pøj med med at gennemføre DM Crossdu idag, så skal vi nok snart se medalje her i loggen :superman: I har i hvertfald :sun: med jer - det er fedt at lave konkurrence i strålende solskin :smile:

:hippy:

/V

ps god bedring : )

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs! Yup, vejret var strålende :bigsmile:

...

Søndag:

DM i Crossduathlon

3 km løb - 11,6 km MTB - 3 km løb - 11,6 km MTB - 3 km løb og så heldigvis ikke mere :crazy:

Jeg gennemførte på 2:10:47 og eftersom jeg var den eneste i min agegroup kan jeg nu titulere mig selv danmarksmester :laugh:

Jeg vandt dog en lækker undertrøje fra Craft som man havde glemt at pille prisen af (299 kr). En rimelig timeløn, når nu det er sort :tongue:

Udspecificeret tid:

1. løb # min/km - 1. MTB # km/t - 2. løb # min/km - 2. MTB # km/t - 3. løb # min/km - Sluttid

0:14:10 1 4:43 - 0:43:08 1 13.92 - 0:15:03 1 5:00 - 0:42:57 1 13.97 - 0:15:31 1 5:10 - 2:10:47

Jeg var 4½ min langsommere end den langsomste elitepige. Det er især MTB jeg skal hente på, så måske lidt mere MTB end 1x/måned? :innocent:

Men en fed oplevelse (selvom jeg var ved at dø på 3. løb, mindst) :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs! Yup, vejret var strålende :bigsmile:

...

Søndag:

DM i Crossduathlon

3 km løb - 11,6 km MTB - 3 km løb - 11,6 km MTB - 3 km løb og så heldigvis ikke mere :crazy:

Jeg gennemførte på 2:10:47 og eftersom jeg var den eneste i min agegroup kan jeg nu titulere mig selv danmarksmester :laugh:

Jeg vandt dog en lækker undertrøje fra Craft som man havde glemt at pille prisen af (299 kr). En rimelig timeløn, når nu det er sort :tongue:

Udspecificeret tid:

1. løb # min/km - 1. MTB # km/t - 2. løb # min/km - 2. MTB # km/t - 3. løb # min/km - Sluttid

0:14:10 1 4:43 - 0:43:08 1 13.92 - 0:15:03 1 5:00 - 0:42:57 1 13.97 - 0:15:31 1 5:10 - 2:10:47

Jeg var 4½ min langsommere end den langsomste elitepige. Det er især MTB jeg skal hente på, så måske lidt mere MTB end 1x/måned? :innocent:

Men en fed oplevelse (selvom jeg var ved at dø på 3. løb, mindst) :bigsmile:

Tillykke med DM.. :superman: Fedt...!! Man kan godt se du var træt til slut... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak tak tak :w00t::wub:

Vivs:De er faktisk ret pæne, de ny medaljer (jeg har nu aldrig set den gamle, men adskillige nysgerrige fandt den væsentlig pænere end forbundets tidligere metalklumper)... Ærgeligt med spintimen i morgen, må hellere passe lidt på mig selv frem for at deltage i 2 timers galskab :wink:

Yzer: Godt gættet (jeg måtte faktisk gå et lille stykke på 3. løb :blush: )...

Mr. Freeze: Mnjah, jeg havde nu heller ikke troet på det hvis jeg ikke var den eneste i aldersklassen.. Men det behøvs man vel ikke fortælle :tongue:

Blackmoore: Internetforbindelsen her på kasernen er så sølle, så jeg ikke gider bladre billederne igennem før jeg kommer hjem.. Så kan der måske falde eet af? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg stået ud af sengen igen efter weekendens strabadser (måtte smide mig med sygdom og var NÆSTEN døden nær :chicken: ) :tongue:

Og nedenstående har også givet lyd fra sig i en grad, så jeg må melde af til militær 5-kamp cup lørdag og hvad jeg nu ellers havde gang i :4ranting:

Og så fatter jeg ikke hvad der går af min hø. achillessene.. Jeg har ikke lavet ret meget (jo, en march i onsdags), men den tuder over ingenting :4ranting:

Måske bør jeg ikke løbe o-løb i pronationssko (jeg er neutral med stift subtalarled) :unsure:

Feldengel x4 har dog banket det meste af den akutte inflammation ned allerede, men løb bliver reduceret kraftigt de næste par måneder... Nu gik det ellers lige så godt :crybaby:

Mandag: På langs :ill:

Tirsdag:

Styrketræning

Zercher squat 10x3 x 20 kg

Dips 3x5

Chinups i ribbe 1-2 x 5

Kærneøvelser

Eccentrisk læg strakt/bøjet knæ: 10/10 + 10 kg ve., 5/5 uden vægt hø.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag-fredag:

Ugen var et kursus i idrætsmedicin, hvor der dog var mere medicin end idræt... Et styrketræningspas onsdag, en volleyturnering torsdag og vand-aerobic fredag var hvad det kunne blive til :tongue:

Kurset lærte mig noget værdifuldt om achillesseneskader og eccentrisk træning - det skal denondelyneme være TUNGT :devil: Og det må gerne gøre ondt i senen.

Princippet i tung træning er en udstrækning af senen (ikke træning for muskulaturen), og for at den skal blive så effektiv som muligt, så har man hidtil fokuseret på eccentrisk træning for at få så meget vægt på som muligt. Koncentrisk træning er også fint, hvis man har gode kræfter i læggene. Alm. strækøvelser er ineffektive, da de udstrækker musklen mere end senen.

Jeg har trænet for let i den eccentriske træning, og løber også i de forkerte sko (i o-løb, i hvert fald). Typisk sidder achillestendinitten på indersiden af senen (medialt), hvis man som pronationsløber løber i neutralsko. Mit ballade sidder på ydersiden, og jeg har et ufleksibelt subtalarled (det led, man pronerer i ved løB) og mangler således noget pronation og dermed afdæmpning. Og hvem løber i sko med pronationskile til o-løb, fordi hun ikke kunne finde terrænsko til neutralløbere :laugh:

Mine asfaltløbesko er neutrale, men meget vridstabile. Det skal de så heller ikke være, da vridstabiliteten modarbejder den smule pronation jeg nu har. Måske skal jeg til at løbe i forsvaret FUTsko (model Aldi til 150 kr) :wink:

Til gengæld fik jeg ultralydsscannet senerne, og de har ikke de store kroniske skader :bigsmile:

Nu har jeg godtnok meldt af til militær 5-kamp i dag (som indebar forhindringsbane og 4 km terrænløB), men mon ikke lige der kunne blive et o-løbs DM-sprint i morgen på 3 km?

Den akutte tendinit fra i søndags er banket ned, men der er da stadig lidt ømt i hø. achillessene.

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

O-løb - DM sprint

2,5 km på 24:23, ca 9 min langsommere end danmarksmesteren :laugh:

Det rakte til en 14. plads ud af 18 (dem efter mig er enten disket eller udeblevet)... Synes nok de virkede så kendte, de andre navne - jeg var vist den eneste motionist :tongue:

Men en sjov oplevelse, det sprint... Der skal godtnok tænkes hurtigt på kortet :bigsmile:

Og så var det en motocrossbane vi løb på :superman:

Styrketræning

Squat 3x5 x 40 kg

Pullups 3x5

Dips 3x5

Dødløft 3x5 x 70 kg

Military 8x3 x 20 kg

Lægøvelser

Gl. kærlighed ruster aldrig :wub:

Link to comment
Share on other sites

Mandag: Restitution

Tirsdag:

Løb - 20 min restitutionsløb

Og herefter tung lægtræning for at strække achillessenerne ud. Den hø. er stadig øm i dybden (m. soleus' del), men på rette spor :smile:

Chinup ladders (1-2-3-4) x 3

Jeg havde fornøjelsen af en flyvemedicinsk undersøgelse idag - bl.a. med en lungefunktion+volumen på 125% af normalen og en puls på 49 (hvilket fik den elektroniske patientjournal til at tude over bradycardi) fik jeg påtegnelsen "sportstrænet".

Den søde kollega følte det næsten fjollet at teste muskelkraft: "Æh, det ser du ikke ud til at ha' problemer med".. Han er røget med i min aftenbøn :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag Fredag Lørdag

Påskeløb

En institution i orienteringsmiljøet, som har det med at vende tilbage hvert år i påsken :bigsmile:

Der deltog over 1700 i år, og man kommer helt i festivalstemning af at tumle rundt på stævnepladsen med telte, musik og salgsboder. Dog er de fleste ædru og i træningstøj :tongue:

Jeg løb i D21AK med 60 deltagere (Dame 21-34 år, svær, ca. 5 km). Jeg havde ellers tilmeldt mig D21A (7 km), men achillessenen sagde nej :nonono:

Den har dog artet sig pænt, omend den mærkeligt nok ikke er blevet bedre :wink:

Torsdag: 4,9 km/54:18 (nr. 28)

Her var vi ude i en juledekorationsagtig klitplantage, som jeg på trods af dårlige erfaringer med klitplantager godt kunne finde rundt i :wink:

Fredag: 4,9 km/1:06:22 (nr. 43)

I Rebild bakker og jeg ka ikke hitte ud af højdekurver :blush: Jeg løb for hurtigt i forhold til min orienteringsevne og løb også efter nogle af de andre (2 klassiske fejl). Men der er så også kontant afregning ved kasse 1 :4whip:

Lørdag: 5.1 km/43:59 (nr. 28)

En bane med 4 langstræk som favoriserede os med ben uden hjerne :tongue:

Samlet blev jeg nr. 30/60 på trods af fredagens udskajelser. De hurtigste løb i tider som 37:19, 40:57 og 32:37 for de tre baner... Så hurtig vil jeg oss være :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share