Skulderskade


Keler
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Ja, så er jeg rendt ind i endnu en skade :mad:

Jeg var nede at træne bryst i går, og da jeg efter opvarmning, gik igang med bænkpres kunne jeg mærke skulderen stod af. Det sagde ikke smæld og det gav ikke et jag, men kunne mærke det begyndte at prikke. Jeg stoppede omgående træningen og tog hjem.

Men hele dagen i går gjorde det ondt, og det gør det også i dag. Især hvis jeg belaster skulderen(naturligvis)

Skaden eller ømheden er i den foreste del af skulderen. Er det rotator manchetten den er gal med? Eller er det noget andet?

Hvis jeg står med armen strakt ned mod kroppen, og laver "lateral raises" -bevælgelsen med lidt belastning kan jeg mærke det.

Jeg skal til en omgang massage i morgen, men overvejer også lægen. Har bare dårlige erfaringer med deres dianoser.

Mvh

(billedet viser hvor jeg har ondt)

http://www.exrx.net/Muscles/DeltoidAnterior.html

Edited by Keler
Link to comment
Share on other sites

Han kan give dig en recept på et anti-inflammatorisk middel, hvis han vurderer at du har en sådan (en inflammation forstås). Du kan selvfølgelig også se, hvordan det føles om et par dage, men der er for mange historier om folk med længerevarende skulderskader til at du skal acceptere smerten i mere end en kort tid.

Der er op til flere tråde i skadesforummet omkring fucked-up skuldre. Vær på vagt.

Edited by Cache
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil godt gå så vidt som at sige du med 99% sikkerhed ikke har overrevet lig. acromioclaviculare... Synes det er lidt underligt at slynge en sådan alvorlig diagnose ud med det samme på baggrund af de få informationer du kommer med!

Få en tid ved kiropraktoren og få en præcis diagnose og dertilhørende behandling... Det lyder som en ganske alm. overbelastningsskade, men jo før du får en diagnose og behandling, jo før ligger du og bænker igen :smile:

Massage er i øvrigt ikke fornuftigt hvis der er inflammation og/eller en akut vævsskade, da det så skal gøres på den rigtige måde!

Go bedring

Edited by bone-breaker
Link to comment
Share on other sites

Han kan give dig en recept på et anti-inflammatorisk middel, hvis han vurderer at du har en sådan (en inflammation forstås). Du kan selvfølgelig også se, hvordan det føles om et par dage, men der er for mange historier om folk med længerevarende skulderskader til at du skal acceptere smerten i mere end en kort tid.

Der er op til flere tråde i skadesforummet omkring fucked-up skuldre. Vær på vagt.

Nu kan det godt være jeg tager fejl, men inflammation er vel noget der kommer over længere tid, og ikke ligepludselig, som det jeg fik?

Men jeg er også på vagt - Har tænkt mig at tage en slapper i 10-14 dage. Igen :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil godt gå så vidt som at sige du med 99% sikkerhed ikke har overrevet lig. acromioclaviculare... Synes det er lidt underligt at slynge en sådan alvorlig diagnose ud med det samme på baggrund af de få informationer du kommer med!

Få en tid ved kiropraktoren og få en præcis diagnose og dertilhørende behandling... Det lyder som en ganske alm. overbelastningsskade, men jo før du får en diagnose og behandling, jo før ligger du og bænker igen :smile:

Go bedring

syntes også det lyder lidt vildt, for SÅ ondt gør det altså heller ikke.

Jeg tager til lægen i morgen og hører hvad han siger.

Tak for det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu kan det godt være jeg tager fejl, men inflammation er vel noget der kommer over længere tid, og ikke ligepludselig, som det jeg fik?

Men jeg er også på vagt - Har tænkt mig at tage en slapper i 10-14 dage. Igen :dry:

Din skulder kan jo godt have været i den retning et stykke tid.... nu kan du bare mærke det!!

Alligevel vil jeg nu også skyde på en overbelastning af rotatormancheten eller noget af fedtvævet omkring skulderen, især når smerten kommer ved bevægelse og ved svag belastning af området...

Men gå til lægen eller en anden fagmand, da de kan guide dig noget bedre, når de har din skulder i hænderne...!

Link to comment
Share on other sites

Yetti: det kan du selvfølgelig have ret i. Men jeg har før haft inflammation i mine albuer, og føles ikke som det samme. Ydermere er det blevet bedre her til aften.

Det gør ikke længere ondt når jeg sætter belastning på min hånd og laver sideløft.. :smile:

men det bliver massage og doktormanden i morgen. Skal nok lige skrive her hvad det bliver til..

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er lige lovligt tidligt at diagnosticere dig selv med en skade fordi du har haft ondt i skulderen en dags tid - har selv været udsat for det samme et par gange i forbindelse med bænkpres (tja det er nok bare min elendige teknik :dry:) hvor jeg har haft forholdsvis ondt i skulderen et par dage efter - efterfølgende er problemet forsvundet fuldstændigt - højest sandsynligt har du bare overbelastet skulderen muskulært - synes da lige der skal gå minimum et par dage (el. en hævelse eller andet) før vi går over og snakker om bristede ligamenter o.lign. det er lige groft nok syns' jeg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er lige lovligt tidligt at diagnosticere dig selv med en skade fordi du har haft ondt i skulderen en dags tid - har selv været udsat for det samme et par gange i forbindelse med bænkpres (tja det er nok bare min elendige teknik :dry:) hvor jeg har haft forholdsvis ondt i skulderen et par dage efter - efterfølgende er problemet forsvundet fuldstændigt - højest sandsynligt har du bare overbelastet skulderen muskulært - synes da lige der skal gå minimum et par dage (el. en hævelse eller andet) før vi går over og snakker om bristede ligamenter o.lign. det er lige groft nok syns' jeg :smile:

Måske har du ret. Jeg har bare været så uheldig det seneste år ang., skader så du tror det er løgn.

Men jeg håber da du har ret :bigsmile:

Men dvs. du vil mene jeg skal vente med at smutte til lægen?

Link to comment
Share on other sites

Måske har du ret. Jeg har bare været så uheldig det seneste år ang., skader så du tror det er løgn.

Men jeg håber da du har ret :bigsmile:

Men dvs. du vil mene jeg skal vente med at smutte til lægen?

Ja, lige umiddelbart, medmindre der da dukker nye ubehagelige ting op som hævelse, foreværelse i smerterne eller lign.

Også fordi som du selv siger, de praktiserende læger kan sgu ikke rigtig gøre så meget ved det alligevel - højest sandsynligt vil du bare få en omgang NSAID og lidt "tag-det-roligt" på recept.

Link to comment
Share on other sites

Ja, lige umiddelbart, medmindre der da dukker nye ubehagelige ting op som hævelse, foreværelse i smerterne eller lign.

Også fordi som du selv siger, de praktiserende læger kan sgu ikke rigtig gøre så meget ved det alligevel - højest sandsynligt vil du bare få en omgang NSAID og lidt "tag-det-roligt" på recept.

Nemlig!

Og venter lidt med kiropraktor og fysio, indtil jeg ved 100 % om det er noget - Det er for dyrt :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige været til massør. Han sagde det var en fibersprængning.

PYHA!

Han sagde jeg skulle vente 14 dages tid med skuldertræning, men at jeg godt kunne træne bryst, bare jeg ikke kunne mærke det i skulderen. Skulle lave noget skrå bænk istedet. Kunne sagtens træne ryg osv også.

Er i enige i dette?

Link to comment
Share on other sites

tror ikke det er en fiber. inflammation kommer oftest stille og rolig, hvor du ikke har særlig ondt, men hvor har du præcist ondt ?

min skulder er stadigvæk ødelagt efter 10 måneder, en masse genoptræning, fys, kiro, uanede mængder msm cremer og 2 blokader.. Jeg kan ikke lave front raises med mere end 2-3 kg max.. beware !

men en ting er sikkert, når det ikke er værer end du bare har en smule ondt, så der ikke andet en hvile der skal til..

Edited by DGR
Link to comment
Share on other sites

tror ikke det er en fiber. inflammation kommer oftest stille og rolig, hvor du ikke har særlig ondt, men hvor har du præcist ondt ?

min skulder er stadigvæk ødelagt efter 10 måneder, en masse genoptræning, fys, kiro, uanede mængder msm cremer og 2 blokader.. Jeg kan ikke lave front raises med mere end 2-3 kg max.. beware !

men en ting er sikkert, når det ikke er værer end du bare har en smule ondt, så der ikke andet en hvile der skal til..

Hmm, håber ikke det er inflammation. Massøren sagde han kunne mærke det var en fiber. Jeg har ondt der hvor billedet viser.

Jeg træner slet ikke skuldre nu, og holder mig til 4 lette sæt bryst. Men ryg osv har jeg tænkt mig at træne.

Link to comment
Share on other sites

Ahh fuck! Kan mærke det i den modsatte skulder nu også. Så er det sku inflammation! Fucking typisk. :cry::cry::cry:

Det er helt klart værst i den modsatte skulder af hvor det startede :blink:

Har købt Ipren. Må holde pause med øvelser der belaster skuldrene.

Edited by Keler
Link to comment
Share on other sites

Udfra dine beskrivelser tror jeg jeg har faaet akkurat den samme skulder skade, begyndte ogsaa under baenkpress. Har haft det i 2 ugers tid nu, og kan kun tage armboejninger hvis jeg er godt varmet op foerst, mega traels! :crazy::sneaky2:

Hehe, så slemt er mit heldigvis ikke! Mærker kun det summer lidt..

Håber det er hurtigt ovre.

God bedring :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share