Fullbody til nybegynder


lysdal
 Share

Recommended Posts

Hey hvad siger i til sådan et fullbody program her til en nybegynder?

Dødløft 5x5

Squat 5x5

Bænkpress 5x5

B.O. rows 3x8

Military 3x8

Chinups 3x8

Dips 3x8

Hammer Curls 3x8

Triceps Pushdown 3x8

Mave 3x8

Programmet skal køres Mandag, onsdag og Fredag

Hver anden gang skiftes der mellem Squat og dødløft

Kunne godt tænke mig at høre om i tror det vil blive for stor en omgang for en ny,

og øvelserne er gode nok osv. :superman:

Edited by lysdal
Link to comment
Share on other sites

Hey hvad siger i til sådan et fullbody program her til en nybegynder?

Dødløft 5x5

Squat 5x5

Bænkpress 5x5

B.O. rows 3x8

Military 3x8

Chinups 3x8

Dips 3x8

Hammer Curls 3x8

Triceps Pushdown 3x8

Mave 3x8

Programmet skal køres Mandag, onsdag og Fredag

Hver anden gang skiftes der mellem Squat og dødløft

Kunne godt tænke mig i tror det vil blive for stor en omgang for en ny,

og øvelserne er gode nok osv. :superman:

Hvis du udfører øvelserne i god form, og får nok hvile mellem træningsdagene, så er det et fornuftigt program. Men det er faktisk muligt at blive utrolig stor og stærk ved kun at dødløfte.

Link to comment
Share on other sites

... Men det er faktisk muligt at blive utrolig stor og stærk ved kun at dødløfte.

Det lyder interessant. Hvordan skulle man i så fald køre øvelsen når det nu er det eneste man så ville træne, her tænker jeg på antal sæt og reps? Og i øvrigt også, hvor ofte bør man træne?

Link to comment
Share on other sites

Hey hvad siger i til sådan et fullbody program her til en nybegynder?

Dødløft 5x5

Squat 5x5

Bænkpress 5x5

B.O. rows 3x8

Military 3x8

Chinups 3x8

Dips 3x8

Hammer Curls 3x8

Triceps Pushdown 3x8

Mave 3x8

Programmet skal køres Mandag, onsdag og Fredag

Hver anden gang skiftes der mellem Squat og dødløft

Kunne godt tænke mig i tror det vil blive for stor en omgang for en ny,

og øvelserne er gode nok osv. :superman:

På nær tricepsøvelsen til sidst, så er det tæt på at være det program jeg typisk ser for mig som et rigtigt godt gedint grundprogram. Man kan selvfølgelig komme lidt ekstra øvelser, ligesom man kan tage enkelte ud. Men sådan som udgangspunkt lige det jeg selv villle forslå som default-fullbody-program.

Dog skal man altid være opmærksom på om man kan holde til dødløft+squat på samme tid træningsdag efter træningsdag. Kan man det, så er det bare cool. Brænder man lidt sammen bør man prøve at veksle lidt imellem dem....f.eks. træne dem hver anden gang, hver for sig.

Link to comment
Share on other sites

Dog skal man altid være opmærksom på om man kan holde til dødløft+squat på samme tid træningsdag efter træningsdag. Kan man det, så er det bare cool. Brænder man lidt sammen bør man prøve at veksle lidt imellem dem....f.eks. træne dem hver anden gang, hver for sig.

Ligesom jeg har skrevet nederst, at der skites mellem dødløft og squat fra gang til gang, eftersom jeg mener det er hul i hovedet at træne squat efter dødløft, eftersom du bruger de muskler i dødløft som du skal stabilisere med i squat :D, eller har jeg misforstået det?

Edited by lysdal
Link to comment
Share on other sites

Ligesom jeg har skrevet nederst at der skites mellem dødløft og squat fra gang til gang, eftersom ejg mener det er hul i hovedet at træne squat efter dødløft, eftersom du bruger de muskler i dødløft som du skal stabilisere med i squat :D, elæler har jeg misforstået det?

Altid squat før dødløft. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder interessant. Hvordan skulle man i så fald køre øvelsen når det nu er det eneste man så ville træne, her tænker jeg på antal sæt og reps? Og i øvrigt også, hvor ofte bør man træne?

Så skal du træne to sæt af 3-5 gentagelser(1.sæt=95-100% af 6rm, og dernæst 90% af det. eks 1.sæt 100kg, 2.sæt 90kg), max 5 gange om ugen. Men du skal have en del erfaring med øvelsen (hvordan den udføres, hvordan du skal spænde i musklerne osv.).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share