Front squat


Achilles
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at køre front squat men jeg har nogle problemer med at holde stangen på mine skuldre uden den glider ned af mine arme.

Jeg holder stangen ca vandret på mine skuldre men alligevel "glider" den af og ruller ned.

Nogen ide'r og hvordan holder i den fast ??

Link to comment
Share on other sites

VL ? jeg har prøvet krydsgreb men synes ikke rigtig får ordenlig fat på stangen.

VL er også hvad jeg vil anbefale. Du skal ikke have decideret fat i stangen. Nærmest bare holde den på skulderene med fingerspidserne. Det kan være en hjælp at fokusere på, at holde albuerne så højt som muligt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

tror vi snakkede forbi hinanden der :tongue: jeg ved ikke hvad VL er!?

Mit problem opstår når jeg rammer rock buttom, min overkrop bliver bøjet en smule forover og dermed får stangen frit spil til at rulle, specielt med krydsgreb da jeg jo som du siger ikke har fat med hånden, men bare presser med fingerne.

Link to comment
Share on other sites

de to vigtigste ting at fokusere på at er holde hovedet(hagen) og albuerne højt, når du rammer bunden i front squat.. Jo højere jo bedre. Ellers er der netop en tendens til at stangen vil fremad, og så ryger tyngdepunktet fremad, man runder i ryggen og kommer evt helt frem på tæerne og man har en tendens til at lade stangen falde (da det kræver mange kræfter at få den tilbage på "kurs" igen). Så prøv det næste gang.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share