HST råskitsen


cilius
 Share

Recommended Posts

Så er det blevet tid til at der skal trænes igen. Desværre kender jeg ikke mine maksløft på nuværende tidspunkt, men de bliver alle baseret på et komfortabelt løft. Ikke noget hvor der først er blevet gejlet en time, pimpslappet hele vejen ned gennem kondicyklerne for at komme brølende tilbage. Der er søgt en del inspiration i TJ's program udlæg fra hans log, hvor der er smid rigeligt med eksplosive dage ind.

Jeg har prioriteret styrken i benene og ryggen højt, så i stedet for den almindelige HST rutine, nappes der en reprange fra 1-3. Singlerne i dødløft køres som speedsingler med et minuts pause. Doublerne bliver efter samme princip. Jeg har forsøgt at strukturere det således, at den eksplosive træning op til makstesten i dødløft (eller squat) køres med samme reprange. Squat og dødløft er delt ind i micro cyklusser på 14 dage.

Reprangen for HST delen af programmet bliver de første 2 uger med 12 reps, efterfølgende med 8 reps, dernæst 5 reps og sidst den 5 rep negativ fase.

Øvelser for baglår bliver smidt ind efter tid og energi - skal lige have tjekket hvor lang tid det nuværende program tager.

Link to comment
Share on other sites

Lawman: Problemet er lidt, at starter jeg på lavere reps end de 12, så er en løbende progression over de 8 uger umulig. Men jeg glæder mig faktisk lidt til de 12 reps, det bliver næsten som i de gode gamle HIT dage :rolleyes:

Så er der bare en shitload af makstests tilbage - ulempen ved HST...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share