seneskedehindebetændelse i underarmene.


keiseren
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg lider af seneskedehindebetændelse i underarmene.

Jeg får det når jeg træner for tungt.

Har købt nogle svovlpiller (

Glucosamin sulfat) Som jeg hørt skulle være godt.

Det at holde en længere pause som er en af midlerne mod dette problem er jeg ikke interesseret i.

Nogle som har gode råd ?

/

Link to comment
Share on other sites

Du kan købe noget der hedder Felgen gel på apoteket, det er godt at smøre på.....!!

Derudover skal du undgå de øvelser der frembringer det mest... !! Øvelser som hammercurl, siddende curl osv. frembringer det hos mig med det sammen, derfor undgår jeg dem.

Jeg har også haft stor glæde af ikke at kører curl øvelserne helt igennem, dvs. ikke strække armen helt ud hver gang, men stoppe øvelsen lidt før.

Desuden kan det være en fordel i en periode at sænke vægtene og i stedet øge antal af rep, for ik at overbelaste yderligere... Dog kan jeg i enkelte øvelser får det værre af at øge rep'sene.... !!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft det en enkelt gang også og endte med at holde en lngere pause indtil det var gået helt over... Det endte med at være det nemmeste da jeg ik rigtig kunne få det til at gå helt væk ellers... De har også noget andet på apoteket der er godt, har bare glemt hvad det hedder... Men spørg dernede...

Link to comment
Share on other sites

Hej..

Jeg lider af seneskedehindebetændelse i underarmene.

Jeg får det når jeg træner for tungt.

Har købt nogle svovlpiller (

Glucosamin sulfat) Som jeg hørt skulle være godt.

Det at holde en længere pause som er en af midlerne mod dette problem er jeg ikke interesseret i.

Nogle som har gode råd ?

/

Er det en diagnose din læge har stillet eller noget du tror?`

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig hørt om seneskedehindebetændelse i underarme, kun i håndled, men til gengæld om inflammation skabt gennem styrketræningen.

I mit tilfælde var det kraftig inflammation, der hæmmede min træning. Det fik jeg løst på en enkel måde og har aldrig siden fået disse symptomer igen og håber at det i fremtiden også er elimineret.

Link to comment
Share on other sites

Samme råd som dem du har fået... Mine svar er i hver fald for betændelse i armen... kunne godt selv regne ud det var det problem du havde...

EPA fungerer som et antiinflammatorisk middel.

Dyrker man vægttræning på et intensivt niveau er 2000mg. EPA en alternativ løsning.

Så Omega-3 bør være en integreret del af din kost - hvilket betyder 6 gram Omega-3 hver dag. Så medmindre du indtager dette, vil det i første omgang være min anbefaling. Det løste mit problem til fulde.

Og som nævnt, hold dig i en periode fra de fleste bicepsøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share