3-split, masse?


Eduardo
 Share

Recommended Posts

Hey derude!

Er li kommet igang med et program sammen med en ven, et 3-split med en progressionscyklus over 7 uger, lidt HST lignende. Sys progressionen er god, men vi træner kun 3 gange om ugen, er det nok til at smide noget muskel på?

Min tidligere erfaring var at et 2-split trænet 4 gange om ugen, så man altså rammer hver muskel 2 gange om ugen, gav rigtigt godt...men nu er der li det med tiden og sådan, og bokser 2 gange om ugen.

Har det lidt sådan, at jeg ikke tror det er nok kun at ramme hver muskel en gang om ugen, men mange gør det jo sys specielt de "store drenge" gør det meget...er det virkeligt nok?

Har trænet i 2 års tid, men altid trænet bryst og sådan 2 gange om ugen...

hvad er jeres erfaring?

På forhånd tak..

Link to comment
Share on other sites

Hey derude!

Er li kommet igang med et program sammen med en ven, et 3-split med en progressionscyklus over 7 uger, lidt HST lignende. Sys progressionen er god, men vi træner kun 3 gange om ugen, er det nok til at smide noget muskel på?

Min tidligere erfaring var at et 2-split trænet 4 gange om ugen, så man altså rammer hver muskel 2 gange om ugen, gav rigtigt godt...men nu er der li det med tiden og sådan, og bokser 2 gange om ugen.

Har det lidt sådan, at jeg ikke tror det er nok kun at ramme hver muskel en gang om ugen, men mange gør det jo sys specielt de "store drenge" gør det meget...er det virkeligt nok?

Har trænet i 2 års tid, men altid trænet bryst og sådan 2 gange om ugen...

hvad er jeres erfaring?

På forhånd tak..

Det er ikke optimalt at træne en muskelgruppe kun én gang om ugen. En muskel restituerer sig (ved et træningsvolume man er tilvænnet) typisk på 36-48 timer. Så snart restitutionen er overstået er musklen klar til igen at blive trænet. Det helt tyspiske er at man skal ramme en muskelgruppe mindst to gange på uge og oftest er det endnu bedre med tre gange om ugen.

Du klarer dette ved at gå over til et full body program. Tænk ikke på tiden. Vælg store frivægts basisøvelser, og du kan træne hele kroppen igennem med 5-6 øvelser. De fleste vil dog lige være helt sikker og tager lige lidt flere øvelser for at være helt sikker på at ramme nogen af de muskelgrupper som generelt er svære at ramme i de 5-6 største basisøvelser.

Gå over til full ody program og træn dine tre gange om ugen, og så skal det nok blive godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share