Fedttab


Oakley
 Share

Recommended Posts

Hep Hey

Jeg har været igang med et større vægttab, hvor jeg nu har tabt mig 19.2kg indtil videre ved at ændre mine kostvaner og supplere med løb, cykling & boksning :4thumbup:

Nu er mit spørgsmål så! Hvis jeg skal til at tabe fedt, så er vi enige om at man "bare" skal sænke sit daglige indtag af fedt, right?

Hvilken træningsform ville være at fortrække for at forøge fedt-forbrændingen? Interval træning?

mvh. Oakley :cool:

Link to comment
Share on other sites

Nu er mit spørgsmål så! Hvis jeg skal til at tabe fedt, så er vi enige om at man "bare" skal sænke sit daglige indtag af fedt, right?
Nej da. Det er komplet misforstået at man "bare" skal spise mindre fedt enten for ikke at tage på eller for at tabe sig. Det vigtigste er dit totale energiindtag, men du skal naturligvis ikke spise flødeboller hele dagen, selvom du kun spiser svarende til dit ligevægtsindtag.

Det overrasker mig hvis du ikke har lært lidt efter at have tabt dig så meget. Rigtig flot i øvrigt. :smile:

Hvilken træningsform ville være at fortrække for at forøge fedt-forbrændingen? Interval træning?

Tænk ikke i hvad der nødvendigvis forbrænder mest fedt. Tænk derimod på hvad der totalt set bruger mest energi - den aktivitet der gør at du kan holde den højeste puls i længst tid, og som du i det hele taget gider lave. Der er intet i vejen for at lave f.eks. 15 min på crosstrainer, løbebånd og romaskine i stedet for 45 min på én af dem. Du vil faktisk højst sandsynligt kunne forbrænde mest ved at fordele din tid, da du på den måde fordeler belastningen over flere muskelgrupper.

Læs artiklen om hvorfor der ikke findes nogen fedtforbrændingszone her på MOL.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som ovenstående siger: jo højere puls, desto højere kalorieforbrug.

Desuden handler det ikke om at man bliver fed af at spise 3 gram fedt for meget mod 6 gram kulhydrat. Det hele handler om at energibalancen er positiv, dvs. at man er i kalorieoverskud, og at man derefter lagrer denne ekstra mængde kalorier som fedt på kroppen.

Så derfor, hvis du vil tabe dig, så følg den 1000 år game mantra:

lidt ind, meget ud, det gir kalorieunderskud! :tongue:

eller:

brug mere energi end du optager gennem kost,og du vil tabe dig

Link to comment
Share on other sites

Fair nok, tænkte bare at man muligvis kunne fokusere sit vægttab på fedtet, hvis i forstår :4mewantfood:

Men jeg takker for jeres input :4thumbup:

Ja, det er desværre noget man har gejlet op i diverse ugeblade hvor man viser tegn på regulær fedtforskrækkelse!

Fedt er en essientiel del af kosten, såvel som proteiner og kulhydrater er det. Det er det mættede fedt man skal forsøge at skære i til fordel for det mono- og polyumættede fedt.

Som regel er det kulhydratindtaget man har som det variable led i sit kalorieregnskab.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share