Back to normal


fnull
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg har i en periode holdt mit daglige kalorieindtag på ca. 1400 kcal, dog uden at mistet den mindste smule fedt! :mad::unhappy: .. Siden det ikke virker, vil jeg gerne tilbage til at spise 'normalt' igen. Mit ligevægtsindtag skulle ligge omkring 2000 kcal. Hvis min krop har vænnet sig til at leve på 1400 kcal om dagen, vil jeg så ikke tage på, når jeg begynder at indtage de ca. 2000 kcal igen?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det kommer meget an på hvordan du har indtaget kalorierne. Jeg har levet på 1400 i snart 1-1½ år pga af problemer med spisning og har flere gange hørt at man vil tage på, men det vil udjævne sig til den vægt der er bestemt for ens krop. Det er simpelt hen fordi du "ødelægger" eller nedsætter dit stofskifte da det ikke har haft brug for at omsætte så meget, men det kommer op igen med tiden, når din krop vneder sig til det.

Håber det kan bruges!!!

Link to comment
Share on other sites

Det kommer meget an på hvordan du har indtaget kalorierne. Jeg har levet på 1400 i snart 1-1½ år pga af problemer med spisning og har flere gange hørt at man vil tage på, men det vil udjævne sig til den vægt der er bestemt for ens krop. Det er simpelt hen fordi du "ødelægger" eller nedsætter dit stofskifte da det ikke har haft brug for at omsætte så meget, men det kommer op igen med tiden, når din krop vneder sig til det.

Håber det kan bruges!!!

Det lyder lidt som noget hjemmeteori... Der er faktisk en tråd i gang om det (stofskiftets tilpasningsevne) her: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=37947

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share