HST og løb


MRburns
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

Jeg har læst om HST programmet og synes det lyder fedt, så det vil jeg igang med at prøve. Jeg har tidligere trænet styrketræning men det er 5 år siden, så jeg starter helt fra bunden af med muskelopbygning.

1) Jeg har tænkt mig at træne HST 3 gange om ugen. Deruodover løber jeg også 3-4 gange om ugen. Dvs. at mine ben bliver trænet stort set hver dag, og er det hensigtsmæssigt? Skal jeg i stedet skære ned på ben øvelserne i HST således at jeg kun træner en gang om ugen, eller helt droppe træningen af mine ben?

2) Mht. den exentriske træning, så træner jeg alene, og har derfor ikke nogen til at løfte vægtene op for mig, hvis de er så tunge jeg ikke selv kan løfte dem. Kan man kompencere for den exentriske træning ved at øge vægten og så kun tage 3 gentagelser?

Mvh

MRburns

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke nogen der kan svare på MRBurns spg 2? Jeg er selv i samme båd. Hvordan kan man kompensere for den manglende excentriske fase?

Er der måske en der kan forklare hvad den excentriske fase præcist går ud på? (Jeg synes ikke, at jeg blev helt over det på baggrund af artiklen her på MOL)

Min opfattelse: man får en til at hjælpe med at løfte vægten, og så sænker man den langsomt uden hjælp??? eller?? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share