Gavnlig omlægning af træningsprogram?


BananAgtigKo
 Share

Recommended Posts

Hej alle...

Har den seneste uge gået og pønset lidt på en omlægning af mit træningsprogram... Jeg kører et fullbody 3 gange om ugen, hvor jeg gerne parer to-tre øvelser jeg kører ind imellem hinanden:

Bænkpres 5x6reps

Benpres/squat 5x6reps

(evt. DL / Frivend efter dagsform)

Cablerows 5x8reps

Læg (siddende/stående) 5x6-10reps

Chinups/pullups 5xmax

Behind Neckpress 3-5sæt alt efter overskud

Dips 5x8reps

One arm DBRow 3-4sæt (mest som fyldøvelse mellem dipssæt)

Biceps 5sæt

Triceps 5sæt

Laterals 5sæt

Men jeg har gået og tænkt på om man kunne få noget ud af at skære ned på antallet af øvelser, men fordoble antal sæt f.eks.:

Skiftevis:

10sæt Bænkpres

10sæt Squat

10sæt Cablerows

6-10sæt Behind neckpress

10sæt Biceps

5 sæt Læg (stående)

og

10sæt Dips

10sæt Benpres / (10sæt DL /Frivend) Måske 5sæt af hver???

10sæt Chin-/pullups

8-10sæt Laterals

10sæt Triceps

5 sæt Læg (siddende)

Altså... Halv så mange øvelser, dobbelt så mange sæt i hver øvelse, så i princippet har jeg ikke flere sæt/reps med i hvert enkelt træningspas men bare koncentreret arbejdsbyrden mere omkring 1 øvelse af gangen...

Det er en smule 10x10 (George Turner ??) inspireret....

Men tror i jeg vil få noget somhelst ud af at omlægge mit program, eller gør det ingen forskel ? ? ?

Grunden til jeg ikke laver så mange sæt i presse øvelser for skulder er at mine skuldre ikke er glade for skulder træning oven i bænk og dips..

Ps. jeg leder ikke efter et styrkeløfter program, kører skiftevis for styrke og masse... lige pt. træner jeg for masse...

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

tror du 55sæt er nok?

Hvis du virkeligt skal vokse, vil jeg mene du skal op på minimum 80 sæt pr træningspas :cool:

Du tager pis på mig ? ? :wink: Oder was?

Ved godt det virker meget voldsomt, men i det originale program køres alle øvelser ikke lige hårdt . . . tag f.eks. DBrows, det er mere en lille fyldøvelse imellem dipsene... Altså at jeg laver noget imellem istedet for at stå og glo . . .

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke kører dem så håårdt skal du op på 90 sæt :smile:

Hmmm... Altså. hvis jeg ind og ændrer mit program så kommer det til at blive 55sæt sæt med fuld hammer på. . . Tror ikke jeg kan holde til at sætte flere sæt/øvelser på ...

Jeg har ikke så travlt, skal jo nok nå det i sidste ende...

Men tror du det vil være gavnligt at omlægge de 11-12 øvelser til 6øvelser med dobbelt så mange sæt??? Eller vil det ingen forskel gøre... muligvis have en negativ effekt ??

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

80sæt lyder i mine øre ret vanvittigt, og jeg er i forvejen i tvivl om en omlægning af mit træningsprogram vil gøre programmet "for hårdt"

Men mangler stadig nogen bud på hvorvidt i tror i det vil være gavnligt at omlægge de 11-12 øvelser til 6øvelser med dobbelt så mange sæt og så veksle mellem de 2 dele fra gang til gang???

Vil det have en positiv effekt? Ingen effekt ? En negativ effekt? (overtræning?) Kom gerne med et bud...

Link to comment
Share on other sites

... Har luret at 55sæt lyder enormt voldsomt... men med det program jeg har kørt det sidste lange stykke tid (ca.45-55sæt alt efter dagsform) har jeg ikke haft nogen problemer med at komme igennem det, og har aldrig haft så gode gains som under denne trænings periode. . . (er kommet over de 100kg langt om længe...)

Hvis i nu please bare gad og svare seriøst på mit spørgsmål istedet for at køre bullcrap på mig:

Vil det ændre noget somhelst at omlægge min træning som nævnt i mit første indlæg ? ?

"tror i det vil være gavnligt at omlægge de 11-12 øvelser til 6øvelser med dobbelt så mange sæt??? Eller vil det ingen forskel gøre... muligvis have en negativ effekt ??"

Altså hvilken effekt kan jeg forvente? ? positiv, negativ, uændret??

Og ja: I har allerede reageret på den mistanke jeg selv havde: Programmet vil nok blive for hårdt at gennemføre med 55sæt. . . Hvilket forslag har i så til et program?

Umiddelbart tror jeg godt jeg kan håndtere omkring de 40sæt pr træningspas. . . (Er det naivt at tro når der køres 10sæt i hver øvelse?? )

Så måske noget ala;

skiftevis:

10sæt Bænkpres

10sæt Squat

10sæt Cablerows

5sæt Biceps

5sæt Laterals

og

10sæt Dips

10sæt Læg

10sæt Chin-/pullups

5sæt skulder

5sæt Triceps

Men det program er i mie øjne ikke helt så godt afbalanceret som jeg gerne ville det mht. antal sæt pr. muskelgruppe osv...

Er det helt ude i skoven ? ? ? (konsturktiv kritisk please....)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share