Tung Loeber/ knaeproblemer


Madshoeg
 Share

Recommended Posts

Hej roedder,

Efter flere gode raad fra jer er jeg nu begyndt at loebe med NB 1222, istedet for NB 477. Forskellen er ganske enkelt forbloeffende. 1222 er afgjort klart bedre for tunge loebere. Tak for raadet, jeg haaber andre kan brug af det ogsaa :4thumbup: .

Nu en anden sag. Mette (hustru) er ogsaa loeber, hun er til gengaeld ikke saerlig tung (58kg), men hun har haft meget store problemer med sine knae ifb. med loeb. Vi fik det checket hjemme i dk, hun fik et par binyre hormon indspoejtninger, men det hjalp ikke. Herefter var raadet fra laegen at saa kunne hun jo bare holde op med at loebe (!)

Det har hun ikke i sinde, saa nu spoerger vi her paa fora om der skulle vaere andre som er i en lignende situation eller en speciallaege som kan komme med et par gode raad. Den oprindelige diagnose gik paa at brusken paa indersiden af knaeskallen var slidt eller ujaevn. Vi har paa fornemmelsen at hendes led er en del overboejelige.

mvh,

Mads Hoeg

Link to comment
Share on other sites

Hej Mads

Der findes selvfølgelig lidelser, som gør at man må holde op med at løbe. Jeg kan imidlertid godt forstå, at din kone ikke acceptere en sådan besked med det første. Der må nogle flere undersøgelser til, før en præcis diagnose kan stilles, så hun har noget konkret at tage stilling ud fra. Kan du beskrive problemet nærmere?

Mvh. Martin Bork

www.motionslob.dk

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg se, at I bor lidt for langt væk til at henvisning til en god fysioterapeut giver mening :wink: Men hvis det er muligt ville jeg foreslå, at din kone besøger en fysioterapeut og får konkret råd og vejledning. Helst en fysioterapeut, der er vant til at behandle løbere. Det kunne jo være at en løsning på problemet var at lave øvelser, der støtter muskulaturen omkring knæene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share