Bulke-cutte


Skumhest
 Share

Recommended Posts

Jeg er 23 år 184 høj og vejer 75 kg. Jeg har trænet siden jeg var 18, men er først begyndt at gøre noget ordentligt ved det her på det sidste.. Jeg vil ikke sige jeg har spildt de 5 år, men jeg har ikke rigtig haft noget mål og så har jeg ikke spist rigtigt.. Så det er ikke blevet til det store set på hvor længe jeg har trænet..

Mit mål (eller delmål. Det kan jo være jeg vil mere når det er nået) er nu at tage på i muskler. Og efter at have kigget lidt rundt omkring her lyder som om det er nemmest hvis jeg også tager lidt fedt på først og så taber mig..

Mit spørgsmål er så om det er bedst at tage hele "portionen" i en mundfuld eller lidt af gangen.. Altså hvis jeg vil op og veje 85 kg efter jeg har tabt mig er det så bedst bare at æde og træne indtil jeg vejer noget mere og så tabe mig. Eller tage lidt på ad gangen og så tabe lidt. Indtil man er deroppe..

Håber det er til at forstå...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale at holde i "tide". Dvs ikke blive for fed, før du begynder at cutte. Jeg stoppede IKKE i tide, og har kæmpet en sej kamp mod fedtet i flere måneder....... og jeg er stadig ikke færdig!

Hvis du planlægger din kost ordentligt, er det heller ikke nødvendigt at blive fedladen..... sørg for at skyde 300-500kcal over den daglige balance, så det ikke går for stærkt.

I øjeblikket bulker jeg lidt igen, for at få en pause fra cutteriet.... Det er rimelig hårdt at cutte 3-4 måneder i streg, så jeg skal ALDRIG være så fed som jeg var for bare ½ år siden......

Link to comment
Share on other sites

Jeg dittoer de andre!!! Er blevet ALT for fed!!! Det er svært at stoppe bulkningen når vægtene bare bliver ved og ved med at stige, og man vokser som bare, man bli'r "blind" for de steder der vokser UHELDIGT! :(

Det jeg vil foreslå er at sætte dig et mål ikke i vægt, men hvis du f.eks. lagre mest fedt om livet (som de fleste mænd gør.), sige til dig selv: "Min livvide må ikke blive større end det og det", og så ellers bare bulke indtil det er nået. Hvis du når det på 14 dage har du enten sat målet for lavt eller bulket for sygt! Find en balance. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share