Rød hud


OBERSTEN
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu et par gange oplevet, at have "rød" hud efter tung træning.

Det er specielt efter tung biceps, hvor jeg er rød lige der hvor under- og overarm mødes (kan ikke pt huske hved det hedder)... Men også efter "tung" squat, har jeg prøvet at have røde pletter på låret?

Det svarer lidt til når et bælte har siddet for stramt og derfor sat aftryk i huden...

Det hverken generer mig eller gør ondt, men det er som om min hud ikke kan klare de tunge løft.

Nogen der ved noget om det el. har prøvet det samme?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke lige huske hvor jeg har læst det, men jeg mener at det kan skyldes at blodkarene kan briste ved hård træning.

Hvis det er tilfældet skulle du få en slags blå mærker bagefter.

Anyways skulle det ikke være farligt, hvis altså det er det der er tale om.

Link to comment
Share on other sites

hvordan ser huden ud?

Er misfarvningen der, hvor over- og underarm rører hinanden?

Misfarvningen på låret, hvor sidder den?

For at ens kar skal briste, skal trykket blive meget stort, og det sker ikke i huden først. Man kan selv prøve det, ved at tage en blodtryksmanchet og pumpe den op til 150mmHg og så stramme biceps så trykket stiger til et godt stykke over 300mmHg, så kommer der små blodspringninger(jeg taler af pinlig erfaring :biggrin: )

Disse misfarvninger er nok mere pga. iskæmi(manglende ilt) i vævet, hvis du sidder i lang tid(som du siger med bæltet.)

En anden forklaring kan være det man kalder rød dermografisme. Huden overreagerer på små traumer. Prøv fx. at stryge den tynde hud på undersiden af underarmen med en fingernegl. Indenfor et par minutter kommer der så en tyk rød misfarvning. Rød dermografisme er ikke farlig på nogen måde.

Link to comment
Share on other sites

Claus B>> Jep jeg bliver rød lige der hvor de "mødes".

På låret er det lige over knæet.

En anden forklaring kan være det man kalder rød dermografisme

Jep! Tror det er det!

Jeg får åbenbart ret hurtigt misfarvning, f.eks. ved negl på underarm.

Normalt forsvinder det da ogs efter 10- 15 min. på både arm og ben.

Tak for hjælpen :thumb:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share