Av min hæl 2


gotskov
 Share

Recommended Posts

Så er det tid til at søge råd igen. Jeg har tidligere oprettet denne tråd

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=36652

For ca 4 uger siden, gik jeg ,endnu engang, til lægen og bad om en henvisning til en røntgenklinik. Det fik jeg, men kun næsten. Hun kunne overhovedet ikke "se hvad det skulle til for, for de ville ikke kunne se noget som helst og det hele ville være spild af tid"

Men jeg fik min henvisning og fik taget mit billed for ca 3 uger siden. Desværre har jeg først fået resultatet idag, da min læge har haft ferie.

For at afslutte "lægen", så er vi igang med at finde en anden :)

Men jeg fik en lille sejer. Røntenbilledet viste en hælespore, så der er nu ingen tvivl om mit diagnose. Men nu skal jeg jo til lægen igen og jeg håber at I på ovenstående forstår hvilken f...... up m..k...... hun er. Jeg en bange for, at jeg har ramt hende på stoltheden, når nu røntgenbillederne viste noget, selvom hun totalt afviste enhver mulighed derfor. Det gør mig nervøs for resten af forløbet hos hende.

Da Motion-onlines brugere åbenbart ved en hel del mere om hælspore end min læge, vil jeg gerne hører, hvad er det lige jeg skal bede hende om?

Penge er også en faktor, ellers havde jeg fundet et sted der kunne hjælpe mig med shockwaves. Desværre er jeg afhængig af jeres skattekroner og en henvisning fra min læge. Så hvad er mine muligheder og hvad vil i anbefale?

Jeg bor på frederiksberg, så hvis der tilfældigvis er nogen der kender et super godt sted der kan hjælpe, mod forevisning af en henvisning, ville det være super lækkert.

Link to comment
Share on other sites

Hey min søster har fået sådan en djævel. en af hendes kollegaer har haft en hun fik en henvisning til Bispebjerg hospital afd for idræts skader.

Laser er oftes ikke nok. der skal forestages en scanning inden en shokwave /chokbølge behandling.

håber du får en god ny læge.

Pøj Pøj med den.

Edited by mito
Link to comment
Share on other sites

Der foretages ikke nødvendigvis en scanning inden en behandling. Jeg vil tro at, scanning typisk foretages ved fokuseret shockwaves, hvorimod det ikke i så stor udstrækning foretages ved radial shockwave behandling.

En scanning kan måske være hensigtsmæssig for at udelukke andre årsager end fx hælspore. Fx gigt, overrivninger osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg kan godt anbefale idrætsmedicinsk klinik på bispebjerg, men sørg for at komme til konsultation hos Mikael Kjær som er lederen. Desværre kan der godt være 1½ -2 måneders ventetid, så ring til dem med det samme og få en henvisning af egen læge i mellemtiden.

Umiddelbart har jeg kun haft kun gode erfaringer med Frederiksberg Fysioterpi, da han faktisk ikke ville behandle mig, da han ikke mente det ville hjælpe. Andre ville bare tage imod ens penge.

Er der en nogen der kender en god fysioterapeut på frederiksberg?

Eller er der andre der kan anbefale bispebjerg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt anbefale idrætsmedicinsk klinik på bispebjerg, men sørg for at komme til konsultation hos Mikael Kjær som er lederen. Desværre kan der godt være 1½ -2 måneders ventetid, så ring til dem med det samme og få en henvisning af egen læge i mellemtiden.

Umiddelbart har jeg kun haft kun gode erfaringer med Frederiksberg Fysioterpi, da han faktisk ikke ville behandle mig, da han ikke mente det ville hjælpe. Andre ville bare tage imod ens penge.

Tak for svaret, Tex

Jeg har alleredet været hos Frederiksberg-Fys. Var der 2 gange så var det slut. Ikke fordi jeg var utilfreds, men jeg fandt hurtigt ud af, at jeg nok var nødt til at få nok eswt. Men ja, rigtig god behandling hos frederiksberg og jeg ville ikke tøve med at komme der igen.

Nu får jeg dog eswt hos hildrum.dk. Ham kan jeg virkelig anbefale. Jeg har endnu ikke opnået de resultater jeg håbede på, men det skal nok komme. Han virker enormt kompetent.

Edited by gotskov
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share