dårlig dag i centeret.....


atomnissen
 Share

Recommended Posts

ok, da vi jo har nogle "god dag" poster, kunne vi jo også have en dårlig dag post.

Min træningsdag igår var vildt dårlig. De to forregående nætter har jeg sovet meget dårligt, og jeg er en lille smugle forkølet. Jeg ved ikke om alt dette bare er dårlige undskyldninger, men faktum er, at jeg genneralt kunne tage 10-15% mindre igår, end jeg plejer.......plus jeg var meget mere smadret bagefter end jeg plejer!

hmm.....det er jo nok et eksempel på hvor vigtig søvnen faktisk er........

Link to comment
Share on other sites

Havde også en dårlig dag i dag, hvor jeg skulle bænke tungt.

Allerede ved opvarmningsættene mærker jeg at det er hårdere end normalt.

Så kommer der en slags smerte fra kravebenet af, men kun i højre side. I de efterfølgende hårde sæt kan jeg mærke at jeg er tæt på grænsen, og må ofte kæmpe vildt for at få den sidste rep med og stangen racket(Jeg bænker uden spotter!)

Da jeg skal til og slutte mit træningspas af med rotatorcuff-øvelser mærker jeg igen underlig smerte i højre skulder, og disse øvelser må jeg springe over.

Generelt så gjorde det ikke rigtig ondt, men det var som om at mine højre arm og tilhørende skulderled var fuldstændig tappet for energi...:confused:

Alt i alt en rigtig lortedag.. :dead:

(Redigeret af xax ved 5:10 pm på Nov. 29, 2001)

Link to comment
Share on other sites

20 gentagelser med 90 % intensitet er også en meget stor workload. Det kan godt være din krop stadigvæk er mærket efter den hårde runde. Ugen efter så hård en træning, er det måske smart at køre en uge med en intensitet på mellem 70-80 %. Det er det som er kunsten, at variere sin intensitet og volumen fra uge til uge, så man efter hårde uger indlægger lidt lettere uger. Prøv at se hvordan Brad Gillingham arrangere sine procenter og volumen i hans bænkpres program over 8 uger:

1. 5 sæt x 5 reps x 75 %

2. 5 sæt x 3 reps x 80 %

3. 5 sæt x 5 reps x 70 %

4. 5 sæt x 3 reps x 85 %

5. 5 sæt x 5 reps x 75 % + 5 kg

6. 5 sæt x 3 reps x 80 % + 5 kg

7. 5 sæt x 5 reps x 70 % + 5 kg

8. 5 sæt x 3 reps x 85 % + 5 kg

Det behøver ikke være en nøjagtig kopi af dette, men som du kan se svinger volumen og intensitet op og ned fra uge til uge. Det er ikke en ren liniær progression.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share