Start efter 8md pause


Lowas
 Share

Recommended Posts

hej

Jeg har bodybuilded i 2 år, men har givet det en pause på 8 måneder, sidst jeg trænede var Juli sidste år(2006).

Jeg har 3-4 måneder til at at blive pumpet op igen, har mistet en del muskelmasse i pausen, men da jeg har trænet før, vil det nok ikke tage samme antal tid at komme igang igen, som med en total nybegynder. Sommeren juli skal det vises frem, og jeg vil gerne opnå 1 ting inden da:

1. Maksimal muskelvækst, dvs. stramme t-shirts og muskler og atter muskler (store arme, store patter, store ben)

Det skal lige siges at jeg sætter ikke uopnåelige mål, men blot det, at vende tilbage til før pausen, måske lidt større.

Jeg har 3 måneder, hvilket program/øvelser skal jeg køre? har tænkt lidt på disse øvelser:

- Pull-ups warm up

- Squat 5x5

- Bænkpres 5x5

- Dødløft 5x5

- Incline bænkpres 5x6

- Barbbell Curls 5x5

- Triceps Cable Pushdown 5x8

- Leg Curls 5x5

- Mave Seated Crunch 5x5

Er det godt nok til at jeg kan nå at vokse maks igen?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Programmet er vel fint nok i sig selv (måske military press?), men hvis du vil vokse max, så skal du nok have lidt flere reps på.

Det har jeg også tænkt på, men var bange for at overtræne musklerne...

Det skal også lige siges at jeg har tænkt mig at tage kreatin i perioden.

Link to comment
Share on other sites

Hst og fullbody er zzzzzzzzzzzzz. Vil du virkeligt vokse, så kræver det blod, sved, tårer og frem for alt kost. Du kunne måske starte op med et fullbody den første måned for at vænne dig til træningen igen. Derefter ville jeg gå over til et splitprogram med en 8-10 øvelser hver dag. Ideen til et program kunne være et hst-split-hybrid af en art.

Træn regelmæssigt og spis fornuftigt. Et solidt kalorieoverskud kan gøre underværker og skabe gode resultater.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke køre færre reps og så flere sæt, nu tænker jeg på basisøvelser har læst det skulle være genialt. Noget i stil med 3 reps x 8-10 sæt og så en kort pause mellem dine sæt.

Hvorfor synes du at han skal lave flere reps i biceps leg curls og mave Squatfather? 5x5 er da nok reps til ikke at skade ledene alt for meget men stadig så lidt at det bliver en rimelig høj %-del af 1RM

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor synes du at han skal lave flere reps i biceps leg curls og mave Squatfather? 5x5 er da nok reps til ikke at skade ledene alt for meget men stadig så lidt at det bliver en rimelig høj %-del af 1RM

Jeg er af den overbevisning, at disse øvelser ikke egner sig til så få antal reps.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share