Russian Bear v. 2.0


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Så er jeg færdig med min første runde af Pavels Bear. Nu skal jeg i gang med runde to, og jeg vil for variationens skyld gerne bruge tre nye øvelser.

I denne runde brugte jeg:

Kropshævninger

Front squat

Clean'n'press

Det skal siges, at jeg træner hjemme og har følgende udsyr: Sandsæk, håndvægte ( 2 x 25 kg), skammel, swissball og en dørribbe. Målet er større masse og generel styrkeudvikling.

Umiddelbart tænker jeg på disse kombinationer:

Et bens dødløft m. håndvægte

Kropshævninger med underhånd

Military press m. sandsæk

Bulgarisk split squat m. sandsæk

Clean and press m. håndvægte

Kropshævninger

Hvad er jeres bud?

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Evt DB-snatch eller snatch med sandsækken... hvor meget vejer den forresten?

OH-squat hvis det er muligt

Zercher-squat med sandsækken

Håndklæde-chins, stiller krav til grebs-styrke (men ved ikke helt om det kan lade sig gøre hos dig)

Floor-press med håndvægtene evt en ad gangen (stiller større krav til skulderstabilitet og generel stabilitet)

Link to comment
Share on other sites

Evt DB-snatch eller snatch med sandsækken... hvor meget vejer den forresten?

OH-squat hvis det er muligt

Zercher-squat med sandsækken

Håndklæde-chins, stiller krav til grebs-styrke (men ved ikke helt om det kan lade sig gøre hos dig)

Floor-press med håndvægtene evt en ad gangen (stiller større krav til skulderstabilitet og generel stabilitet)

Gode bud :4thumbup:

Min sandsæk kan rumme op ca. 70 kg sand. :devil:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene,

Det blev til:

En-arm DB clean'n'press

Split squat m. sandsæk

Kropshævninger

Hr. K

Hey mester.

Har et par forslag til dig.

Hvad med at lave 1-arm-snatch med DB istedet for C&P. Synes det er noget lort at cleane en DB.

Indlægge en form for opadgående pres i din splitsquat m. sandsæk, eller lave en walking lunge med pres. Den sidste synes jeg er super fed, giver en god all-round fornemmelse i ryg, mave og skuldre. På den måde kompenserer du for det "manglende" pres i snatchen, som du ellers ville have i din C&P.

Du kunne også lave en zercher-squat, hvor du går ned på et ben, og eksplosivt op på 2 ben, hvor du så skifter ben mellem hver rep. Progressionen kunne så ligge i øgning i antal 1-bens pr. side før sideskift. Er vel også hensigtsmæssigt ift. din interesse for pistols.

//Guarden.

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Hey mester.

Har et par forslag til dig.

Hvad med at lave 1-arm-snatch med DB istedet for C&P. Synes det er noget lort at cleane en DB.

Indlægge en form for opadgående pres i din splitsquat m. sandsæk, eller lave en walking lunge med pres. Den sidste synes jeg er super fed, giver en god all-round fornemmelse i ryg, mave og skuldre. På den måde kompenserer du for det "manglende" pres i snatchen, som du ellers ville have i din C&P.

Du kunne også lave en zercher-squat, hvor du går ned på et ben, og eksplosivt op på 2 ben, hvor du så skifter ben mellem hver rep. Progressionen kunne så ligge i øgning i antal 1-bens pr. side før sideskift. Er vel også hensigtsmæssigt ift. din interesse for pistols.

//Guarden.

Tak for ideerne.

Jeg kan ikke bestemme hvorvidt jeg synes om snatch. For mig virker den som noget, der virkelig kan fucke ens skulderled op?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share