Kostplan


Oakley
 Share

Recommended Posts

Hep Hey

Jeg kører lige pt. efter følgende kostplan, som jeg har sammenbikset for et tabe mig ca. 5kg.

Højde: 190cm

Vægt: 97kg

Køn: Mand

Jeg runder alle kcal tallene op, så jeg er sikker på at være i underskud.

Målet er ca. 1800kcal dagligt, hvilket vil svare til ca. 500-600g vægttab om ugen.

Morgen: ca. 600kcal

3x Æg

1x Protein Shake

1x Glas Mælk

Formiddag: ca. 100kcal

1x Frugt

Middag: ca. 500kcal

2x Rugbrød skiver med makrel

½L Mælk

Eftermiddag (efter træning): ca. 300kcal

1x Frugt

1x Protein Shake

Aften: ca. 600kcal

Tørristede peanuts

Salat

Evt. kød

1x Glas Mælk

Sen Aften: ca. 200kcal

1x Frugt

1x Glas Mælk

Samlet: ca. 2300kcal

I løbet af dagen drikkes der ellers vand.

Jeg er på div. cardio maskiner Man, Tir, Ons, Tor & Fre, og der forbrænder jeg 600kcal hver dag, hvilket vil svare til et dagligt indtag på 1700kcal.

Noget som skal ændres? Eventuelt noget jeg har misforstået? Jeg har kørt med dette her i godt og vel 2 uger, og det er ikke svært for mig at følge, men jeg ville lige høre jeres mening.

Mvh. Oakley

Edited by Oakley
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart synes jeg det virker som om du må være i større underskud end de 500 kcal pr. dag, der ville give et vægttab på omkring 500g om ugen.

Dit basalstofskifte alene er ifølge MOL's beregner i omegnen af 2.165 kcal og hvis man kun indtaster at du sover i 8 timer, sidder i 13, står/går i 2 og dyrker 30 min af hhv. let/moderat motion, så ender man omkring de 3.500 kcal. Selv hvis man tager højde for, at beregneren har det med at overdrive det samlede energiforbrug, så virker det stadig som et stort underskud.

Jeg er 180cm og vejer 80kg, dyrker en del mindre cardio end du gør, og har tabt mig med en diæt på flere kalorier end din.

Mht. kostplanen, så synes jeg personligt godt den kunne bruge nogle grøntsager :smile:

Link to comment
Share on other sites

Morgen: ca. 600kcal

3x Æg

1x Protein Shake

1x Glas Mælk

Mvh. Oakley

Det eneste der lige slog mig.. Hvis du spiser 3 æg hver evig eneste dag må du godt nok få noget forhøjet kolestoroltal.. Vil ikke mene det er sundt.. Ikke at jeg ved noget om det.. Men tror jeg virkelig ikke det er .. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg må få puttet noget mere på så :4mewantfood:

Angående det med kolesteroltallet, så har jeg også haft det i baghovedet, men for 2 år siden fik jeg af vide af min diætist + læge at jeg havde et meeeget lavt kolesterol tal og det blev stærkt anbefalet at forøge det. Ved dog ikke hvad tallet ligger på idag.

Tak for jeres respons!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share