Ømhed i læg


mikkelhh
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er fodbolddommer og har derfor ikke et jævnt løbemønster, men spurter og lunter på forskellige tidspunkter.

Mit problem er at jeg igennem det seneste år har haft problemer med indersiden af mine læg. Mine smerter kommer dagen efter en kamp, og kan vare ved i 14 dage. Jeg har kun ondt når jeg er aktiv, går/løber.

Min læge siger det er en form for overbelastning fordi jeg er for fed. Har BMI på 28, vejer 90 kg og er 189. Jeg syntes bare det er hurtigt at en overbelastning kan komme på én kamp.

Er der andre her som har samme problemer, hvis ja, hvad har du så gjort for at undgå det? Og hvis der er nogle kloge hoveder til stede, kan i se enten bekræfte min læge i at jeg er for fed, eller mener i jeg bør prøve snakke med en anden?

Mvh

Mikkel Hansen

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. Det er svært at sige hvad det kan være, og jeg er ikke på nogen måde ekspert på området...

Har selv lidt af en overbelastning af anhæftningen mellem muskel og skinneben på indersiden/bagsiden af lægknoglen...

Dette blev afhjulpet med en træningspause, genoptræning, og et par nye løbesko med endnu mere pronationsstøtte...

Men hvis det dicideret er musklen den er gal med, så aner jeg ikke hvad du kan gøre, som sagt, har kun den ene erfaring at tale ud fra... :-)

Håber du finder en løsing

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

Hej igen. Tak for jeres svar.

Først min højde var lidt forkert, det gik stærkt da jeg skrev det. Jeg er kun 178, så giver det nok mere mening med BMI'en på 28 :bigsmile:

Jeg har haft snakket med en fys. og vi haar brugt mange timer sammen uden held. Han har fortalt mig hvilke sko jeg skulle købe og har endda lavet nogle, undskyld sproget, røvdyre indlæg til dem. Men med samme resultat den er gal igen.

Jeg løbetræner og bruger motionscyklen samt romaskinen . Ved godt at ingen af disse, på nogen måde simulerer det jeg laver på en fodboldbane, men når jeg begynder på spurter eller vendinger i løb, opstar min smerter om aftenen/dagen efter. Nogle gange kan de også komme lige efter en spurt, så når jeg stopper spurten er mine ben ikke til at få igang igen... Så må jeg jo finde en grund til at fløjte og stoppe spillet :innocent:

Mvh Mikkel Hansen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share