Kampsport


algernon
 Share

Recommended Posts

Det var da en exeptionel dårlig sammenligning. Som du selv kommer ind på, er sagens kerne, hvad man forventer og og forlanger af kampsportstræningen. I mit primitive cerebrum er det en selvfølge, at man her lærer at forsvare sig. Og det mener jeg ikke, at karate/taekwondo er gode eksempler på.

NB: Der tages forbehold for Chuck Norris.

PS: Det burde være en menneskeret at få lov til at eliminere 20 svenskere på Dakota kl. 05.37 søndag morgen en gang månedligt, hurra! :laugh:

Teakwondo er jo (for nogle af udøverne) en sport ligesom alt muligt andet. End sport med regler og mulighed for at vinde olympiske medaljer. Hvis man er fascineret af flotte spark er teakwondo jo et fint sted at starte, men jeg er da overhovedet ikke uenig i, at såfremt ønsker at "børle" i byen, så er der andre og bedre alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Med undtagelse af Krav Maga, så har de fleste af disse kamsportteknikker vist sig at have meget lidt real-life anvendelse, mod personer som har haft en hård barndom, for når regler og alt er væk, så er det noget helt andet.

De fleste klubber har også en kontant politik på området, hvis man benytter det "civilt".

Sidst mener jeg at det efter straffeloven betragtes på samme måde som et våben, hvis du skader den anden person under selvforsvar, hvorfor det betyder at en evt. straf vil være højere.

Så jeg undrer mig over at folk er ved at falde over hinanden for at sige hvor effektivt det og det er. Opfør dig fornuftigt og undgå slagsmål. Hvor gammel er du i det hele taget?

Som gammel bodega bartender, kan jeg sige at der er en måde at undgå at komme til at bokse, og det er ved at bruge hovedet, evt. deres mod en stolpe (og så kan det godt være du kan et-eller-andet-smart, men inden du kommer dig oven på den, rammer du den næste, for at slutte af med døren, så du er rolig mens jeg åbner den og pænt loser dig udenfor). Er det ude på gaden, kan du sikkert tricks, men så får du slag af ham fyrens venner inden de sparker dig i hovedet, og har du flere venner, så trækker han en kniv.

Kort og godt: Glem det.

Og hvad er MMA, det syntes jeg ikke rigtig fremgik af tråden?

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

MMA = Mixed Martial Arts. Det er en blanding af en stående kampform som muay thai, en form for brydning som judo og bjj og en form for gulvkamp som bjj og judo og submission wrestling og sambo.

AHH too slow! Damn it! :)

Edited by Da Man
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share