VM-bronze til Danmark


MadsSWIM
 Share

Recommended Posts

Jakob Andkjær tager bronze i 50 butterfly ved VM i svömning. :superman: :4thumbup: :smile::superman: :4thumbup:

Meget, meget imponerende! Det fortjener sgu mere end de 5 nanosekunder svømning normalt får i sportsnyhederne! :wink:

Flere (imponerende) danske resultater findes her http://www.svoem.dk f.eks.:

Lotte Friis, Sigma/Allerød/Elitecentret svømmede et perfekt og hvad der må kaldes et rekordernes løb under nattens indledende heat på svømmernes maratondistance, 1500 m fri. Udover at Lotte noget overraskende kvalificerede sig til VM-finalen som nr. 4, så satte hun to danske og en nordisk rekord undervejs i løbet, og formåede yderligere at kvalificere sig til OL. Lottes tid blev på 16.09.39, en tid der er mere end 16 sekunder hurtigere end hendes gamle danske og nordiske rekord, og en tid der placerer Lotte på flot 16. plads på alle tiders verdensrangliste. En meget glad og ovenud tilfreds Lotte der efter sit løb udtaler: - Jeg er så glad, at jeg nu kommer jeg til at græde.

1500 m fri er ikke en OL-distance, men det er 800 m fri, og da Lotte havde passeret de 800 m i tiden 8.34.26 havde hun såmænd allerede kvalificeret sig til OL med at være ca. 2 sekunder under kravtiden til OL, samtidig med at hun havde sat en dansk rekord ved de 800 m også.

Efter at have sat en flot nordisk/dansk rekord i indledende 200 m individuel medley søndag morgen, lykkedes det endnu engang for 22-årige Julie Hjorth-Hansen at forbedre rekorden i semifinalen blot få timer senere søndag. Således lyder den nordiske/danske rekord på distancen nu 2.13,14. Julie forbedrer her rekorden fra indledende heat med yderligere 13/100 sekunder.
Lotte Friis, Allerød/Sigma, svømmede indledende 400 m fri svømning i tiden 4.12,99, hvilket er dansk rekord. Lotte forbedrer her sin egen rekord på distancen med 68/100 sekunder. En stærk præstation, som Lotte da også selv efterfølgende var meget glad for. Præstationen rakte til en samlet placering som nummer 18.
Også Chris Christensen, West Swim Esbjerg, formåede at sætte en dansk rekord i første afsnit af VM 2007. Det skete i disciplinen 100 m brystsvømning, hvor Chris blev noteret for tiden 1.02,83. Chris sletter således her Jacob Carstensens gamle danske rekord, som lød 1.03,03.

Rekorden forbliver dermed i regi af West Swim Esbjerg.

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Ja - VM er bestemt startet godt denne gang :smile:

3 Finalepladser en medaljer og to OL-kvaler indtil videre. (jeg går ikke så meget op i danske rekorder. Hvis man skal være med i svömning skal rekorder flyttes konstant)

Tvivler lidt på at Lotte kan holde 4 pladsen fra indledende i finalen. Bl.a. Laura M ligger bag hende.

Må indrömme at det ser ud til at Danmark får flere medaljer end Island denne gang :tongue:

Personligt glæder jeg mig til at VM "starter" for min svömmer på torsdag

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ragnheiður Ragnarsdóttir hedder hun. Hun gik 56.06 i 100 fri og blev dermed nr 20. Det var en forbedring af hendes islandske rekord fra 2004 med 0,7 sec. Nu sætter vi målet efter en semi/finale til OL. Hun er först nu efter jeg har knoklet med hende i 1,5 år ved at komme i omdrejninger rent træningsmæssigt.

Hun har forövrigt for nogle år siden trænet i Westswim...

Link to comment
Share on other sites

Ragnheiður Ragnarsdóttir hedder hun. Hun gik 56.06 i 100 fri og blev dermed nr 20. Det var en forbedring af hendes islandske rekord fra 2004 med 0,7 sec. Nu sætter vi målet efter en semi/finale til OL. Hun er först nu efter jeg har knoklet med hende i 1,5 år ved at komme i omdrejninger rent træningsmæssigt.

Hun har forövrigt for nogle år siden trænet i Westswim...

Hvilken årgang er hun?

- I øvrigt en imponerende forbedring :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ragnheiður Ragnarsdóttir hedder hun. Hun gik 56.06 i 100 fri og blev dermed nr 20. Det var en forbedring af hendes islandske rekord fra 2004 med 0,7 sec. Nu sætter vi målet efter en semi/finale til OL. Hun er först nu efter jeg har knoklet med hende i 1,5 år ved at komme i omdrejninger rent træningsmæssigt.

Hun har forövrigt for nogle år siden trænet i Westswim...

Ahh, det navn har jeg set før ihvertfald :)

Iøvrigt en habil tid :D

Link to comment
Share on other sites

Skulle du så ikke have gået hurtigere end 53.00 på kort nu? :tongue:

Mjo :)

Ved ikke helt hvad der går galt, min form er den bedste nu siden jeg blev opereret i mit knæ. Har trænet ret intenst siden januar, været på trænings lejr 1½ uge i påske perioden.

Alligevel svømmer jeg langsommere på 100 cr, i år, hvor jeg sidste år kørte 51 høj med blot en enkelt gang i vandet ugen inden ?? :nonono:

Tilgængel er jeg ikke fuldstændig ødelagt efter 8 løb på 2 dage, hmm :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share