Undersøgelse af Danskernes brug af steroider


klowN
 Share

Recommended Posts

Hola MOL.

Mig og en skolekammerat er igang med et samfundsfagsprojekt, hvor vi undersøger danskernes forbrug (og meninger) af steroider.

Derfor håber jeg at i lige vil bruge 3 minutter af jeres liv til at besvare dette spørgeskema for os

http://pmn-test.dk/phpESP/public/survey.php?name=Steroider

KnuzzaH :tongue:

Er svarerens køn ikke en relevant ting at have med!? Umiddelbart ser det ud som om skemaet er tiltænkt det mandlige køn :smile:

Link to comment
Share on other sites

Done :smile:

Synes der er et par spørgsmål der lidt lapper over hinanden, men udemærket.

Når i er nået frem til noget, må i da gerne smide det op så vi andre kan se hvad i finder ud af :bigsmile:

Held og lykke med det! :pumpin:

Ja det har du ret i, men vi fik lidt travlt med at få smidt det op da vi skal have resultaterne klar allerede onsdag, så der kunne helt sikkert godt være arbejdet lidt mere med det hvis vi havde haft tiden til det.

Men det vil jeg da helt sikkert gøre :) Indtil videre har 36 svaret, men vi skulle meget gerne op omkring de 100 svar :)

Link to comment
Share on other sites

Man kan godt se det ikke er helt så gennemarbejdet, som det kunne være. :wink:

Jeg synes der var flere steder hvor mine svarmuligheder ikke rigtigt var dækkende for min faktiske holdning - ud over at jeg naturligvis kunne svare ja eller nej.

Nu ved jeg ikke om du reklamerer for jeres undersøgelse andre steder, men husk at vær meget beviste om hvilken indflydelse det har på resultatet, hvilken gruppe du spørger.

Jeg vil påstå MOL i hvert fald ikke er en repræsentativ gruppe for den generelle danske befolkning, og næppe heller for folk der træner et eller andet.

Link to comment
Share on other sites

Man kan godt se det ikke er helt så gennemarbejdet, som det kunne være. :wink:

Jeg synes der var flere steder hvor mine svarmuligheder ikke rigtigt var dækkende for min faktiske holdning - ud over at jeg naturligvis kunne svare ja eller nej.

Nu ved jeg ikke om du reklamerer for jeres undersøgelse andre steder, men husk at vær meget beviste om hvilken indflydelse det har på resultatet, hvilken gruppe du spørger.

Jeg vil påstå MOL i hvert fald ikke er en repræsentativ gruppe for den generelle danske befolkning, og næppe heller for folk der træner et eller andet.

Tak for svaret :)

Og ja, nu jeg sidder og kigger på det kan jeg sagtens se hvad du mener, men igen - det skulle desværre gå lidt stærkt med at få udarbejdet spørgsmålene og smidt det online. Havde vi haft mere tid til det havde der selvfølgelig været bedre mulighed for at specificere spørgsmålene en smule mere osv.

Jeg har smidt linket på et par træningsforumer, og den primære målgruppen vi henvender os til er selvfølgelig bodybuilderne, i og med det for meste er dem som benytter sig af steroider :)

Men håber nu alligevel at resultatet af undersøgelsen kan give et praj om hvor stor en procentdel af folk i træningsmiljøet som "doper" sig på denne måde.

Link to comment
Share on other sites

Hej klowN, jeg har svaret på jeres spørgesskema og må give MaxPower ret i det med hvor repressentiv undersøgelsen er. Tror der er stor forskel på svarene her fra, og så f.eks. nogle svar fra Bodyhouse. (eller hva det nu er siden hedder)

Håber i lægger resultatet herind, når det er klaret.

Mvh

Junker

Link to comment
Share on other sites

Spændende emne I har valgt at undersøge. :4thumbup: Der er dog en række problemer med spørgeskemet, som I skal være opmærksomme på.

a) I har som forudsætning, at det primært er bodybuildere, som doper sig gennem AS - det er sandsynligvis ret langt fra sandheden, da det er et noget bredere problem i befolkningen end antaget i skemaet.

B) I definerer ikke hvad forstås ved termerne på en tydelig måde, derfor kan det ikke udelukkes at en stor del af respondenterne svarer på noget helt andet end I vil have dem til. Eksempelvis kan det tolkes rimeligt frit, hvor skellet mellem "virkning" og "bivirkning" er - er det i bund og grund ikke det samme?

c) Der mangler, på trods af I ikke finder det relevant, en masse baggrundsspørgsmål omkring køn, beskæftigelse, indkomstniveau, uddannelse mv. som kunne have været interessant at krydstabulere med de egentlige dopingspørgsmål. I får på den måde som skemaet er stillet op, svært ved at komme med konklusioner af værdi.

d) Som allerede nævnt i et andet indlæg er der alt for mange gengangere i spørgsmålene.

e) I burde, uanset tidspres, have været skarpere i formuleringerne.

f) Eventuelt kunne I have delt dopingen op i flere undergrupperinger, og derved have fået langt større indsigt i hvad som indtages i centrene...

Indlægget skal ikke forstås negativt, men som noget der forhåbentligt kan hjælpe i efterevalueringen. :bigsmile: Håber, at der viser sig nogle spændende tendenser som I kan underbygge/afvise jeres hypoteser med!

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg næsten regne ud at der er tale om samfundsfag i gym, hvorfor niveauet ikke behøver at være højere. Skulle det have været optimalt, burde i have lavet en explorativ undersøgelse, hvor I fandt ud af om jeres egne teorier stemmer overens med virkeligheden, og som kunne danne grundlag for udarbejdelsen af et spørgeskema til en kvantitativ analyse af en veldefineret repræsentativ gruppe. Men det er vist først på de vidergående at man lærer det.

Som andre har påpeget har i store probelemer med jeres gruppe af respondenter, fordi den ikke er repræsentativ på nogen måde, ej heller kan siges at udgøre en veldefineret gruppe. Det eneste I kan konkludere er at x % af respondenterne gør så og så.

Pøj pøj med det.

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share