en hurtig ang. wsb


Bash
 Share

Recommended Posts

Forstår ikke dit spørgsmål.

Du snakker om at dine skuldre ikke er glade for raises og at du gerne vil benytte noget overhead press, som RM øvelse.

Hvis dine skuldre ikke er glade for raises hvorfor så overhovedet lave dem?

Og hvis du kan lave skulderpres, som RM øvelse kan du vel også lave den, som supplements øvelse eller accessory?

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke dit spørgsmål.

Du snakker om at dine skuldre ikke er glade for raises og at du gerne vil benytte noget overhead press, som RM øvelse.

Ja

Hvis dine skuldre ikke er glade for raises hvorfor så overhovedet lave dem?
Det gør jeg heller ikke - jeg vil lave presses, ikke raises. Mine skuldre har ikke problemer med skulderpres eller military, men de kan ikke lide lateral.
Og hvis du kan lave skulderpres, som RM øvelse kan du vel også lave den, som supplements øvelse eller accessory?

Mit spørgsmål er netop om jeg kan lave skulderpres som RM øvelse(accessory) i stedet for raises, frem for at lave skulderpres som suppl. som WSB ellers skriver at man bør.

Edited by Bash
Link to comment
Share on other sites

Det er sgu ikke underligt, at folk kan blive forvirrede omkring WSB. Accessory-, supplement- og RM-øvelser. Same shit. Man har sit DE- og ME-arbejde. Og så skal man have hjælpeøvelser som alle køres som RM. Det er jo ikke ligefrem rocket science...

Ja - men så vidt jeg har forstået er det en god ide med en RM øvelse der er tungere end de andre rm øvelser, og som supplerer ME øvelsen den dag.

http://www.elitefitness.com/forum/showthread.php?t=485278

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu ikke underligt, at folk kan blive forvirrede omkring WSB. Accessory-, supplement- og RM-øvelser. Same shit. Man har sit DE- og ME-arbejde. Og så skal man have hjælpeøvelser som alle køres som RM. Det er jo ikke ligefrem rocket science...

Sådan, som jeg har forstået det...

Man har sit hoved arbejde, som enten består af em RM, DE eller ME øvelse. Hoved øvelsen bliver efterfulgt af en supplements øvelse, som så bliver efterfulgt af tilbehørs øvelser (accessory). Desuden tror jeg ikke at hjælpeøvelser bliver betegnet, som RM selvom rep-range godt kan minde om det. Mener også at Louie oprindeligt betegner RM, som en øvelse hvor der laves MANGE reps men at en modificeret udgave, hvor der generelt arbejdes med et rep-range på 8-12 rep, bliver brug oftere. Er det helt forkert?

Anyways. Det kan jo egentlig være lige meget med alt dette flueknep. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja - men så vidt jeg har forstået er det en god ide med en RM øvelse der er tungere end de andre rm øvelser, og som supplerer ME øvelsen den dag.

http://www.elitefitness.com/forum/showthread.php?t=485278

Det kan da være en fin ide, med større øvelser som hjælpeøvelser. Hvis du ikke gider OH presses kan du jo bare smide nogle DB bench presses eller inclines med stang eller DBs ind. Der rammes skulderne jo også.

Sådan, som jeg har forstået det...

Man har sit hoved arbejde, som enten består af em RM, DE eller ME øvelse. Hoved øvelsen bliver efterfulgt af en supplements øvelse, som så bliver efterfulgt af tilbehørs øvelser (accessory). Desuden tror jeg ikke at hjælpeøvelser bliver betegnet, som RM selvom rep-range godt kan minde om det. Mener også at Louie oprindeligt betegner RM, som en øvelse hvor der laves MANGE reps men at en modificeret udgave, hvor der generelt arbejdes med et rep-range på 8-12 rep, bliver brug oftere. Er det helt forkert?

Anyways. Det kan jo egentlig være lige meget med alt dette flueknep. :tongue:

Jeg ser alt fra 3-20 reps som anbefalet til hjælpeøvelserne. Disse køres til failure eller meget nær failuere.

Link to comment
Share on other sites

http://www.westside-barbell.com/articles.htm - læs mere her.. men RM er alle hjælpeøvelserne, der forekommer bare mange variationer af RM øvelserne.. WSB er meget firkantet bygget på at bygge styrke over at øge massen (ens styrke stiger i takt med ens muskelstværsnit), øget ekplosivitet gennem DE (speed-strength, strength-speed og træning af motorisk affyring(koordination etc)) og absolut styrke gennem ME øvelserne.. De har så også RE (repetition effort, hvilket er istedet for DE, hvis man synes ens svaghed mere er massen, og eller lignende)..

Hvilken form for funktionel styrke leder du efter? til Powerlifting? Strongman? all-round power til arbejde eller træning som supplement til andet sport?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share