calzaghe vs manfredo


apprenti
 Share

Recommended Posts

umiddelbart undrer det mig at der ikke er blevet oprettet en tråd om kampen endnu...

nå, men emnet kessler vs calzaghe blev vi da ikke meget klogere af mht til den afsluttede kamp mellem joe og manfredo.

min vurdering er umiddelbart at min 81årige gangstativsbrugende mormor vil kunne knock-out'e manfredo. sjældent har jeg da set en så kedelig kamp!!!

Selv mogens palle må bøje sig i støvet for den promotor der har fået joe til at bokse mod manfredo. Jeg har utællelige gange set brian nielsen bokse mod vildt undertippede modstandere, men manfredo må da overgå alle de boksekampe jeg har set - han var jo intet værd.

jeg har siddet og set kampen(anden og tredje runde - rørte de overhovedet hinanden i første runde?) et par gange nu og teknikmessægt rammer joe hvertfald langt fra modstanderen lige så præcist som kessler gjorde mod librade. men joe er bestemt hurtig og fik da fyret nogle gode serier af. men nogen konklusion mht kessler vs joe kan man da ikke uddrage fra den kamp. det eneste man kan bruge kampen til er da at se på joe's kone :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Manfredo er jo kun kendt fordi han var med i the contender.. At han har kunne kravle op af WBO's liste som nummer 5 forstår man virkelig ikke..

Hvordan er de forskellige forbund egentlig rangeret iforhold til hinanden?

Link to comment
Share on other sites

Manfredo er jo kun kendt fordi han var med i the contender.. At han har kunne kravle op af WBO's liste som nummer 5 forstår man virkelig ikke..

Hvordan er de forskellige forbund egentlig rangeret iforhold til hinanden?

Man regner normalt WBA (det ældste forbund), WBC og IBF som de "rigtige" forbund. Derudover er der en endeløs række forbund, som stort set kun anerkendes af de boksere, som selv er mestre i dem.

WBO har i flere år svævet i en gråzone mellem de to grupper. WBO blev længe betragtet som en slags "åbne europæiske mesterskaber", og dermed nærmest en kvalifikationsturnering til en rigtig titelkamp i et af de anerkendte forbund, men efterhånden er WBO blevet mere og mere anerkendt. Jeg vil dog mene, at WBO af de fleste stadig rangerer lidt lavere end de tre store forbund. Men det vil sikkert ændre sig i løbet af de kommende år. Jo flere anerkendte forbund, jo flere indbringende titelkampe, og pengene plejer at diktere reglerne i boksesporten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share