Neglerod


Rarpix
 Share

Recommended Posts

Valgte et link til billedet, da det nok godt kan være lidt klamt for sarte sjæle, men sådan ser min negl altså ud:

http://i106.photobucket.com/albums/m262/madshave/av.jpg

Jeg fik revet min negl af ved lægen for cirka 5 måneder siden, da vi troede det ville hjælpe på problemet, der havde jeg gået med det et stykke tid, og da noget salve jeg fik, ikke virkede, besluttede vi os for at prøve det. Efter neglen så småt er begyndt at være vokset ud igen, måske ikke lige så flot som før, er de samme symptoner dukket op igen, og jeg har nu gået med det i en lille måned. Jeg spillede fodboldkamp i går, hvor jeg pakkede den godt ind m.m, men det var en kamp bare at komme i fodboldstøvlen, de 80 minutter på banen var nu også seje at komme igennem.

Er der nogle der har erfaringer med disse "neglerødder" Hvordan kommer man af med dem. Jeg vil helst undgå for lang pause fra fodbolden, men har hørt at en operation måske er sidste udvej. Er der ikke nogle der ved om der er andre udveje, for kunne godt forestille mig man vil være ude et godt stykke tid, hvis man skal have fjernet hele neglen med rod og det hele i en operation, og det vil jeg helst undgå, da jeg lige er kommet i start 11´eren på holdet.

Håber på svar

Mvh Rarpix

ps. ringer selv til lægen i morgen, men ville være rart hvis nogle selv har oplevet det på egen krop, og gerne vil dele deres erfaringer

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke meget forskel på udseendet af din og min negl. Mistede selv min for 3 måneder siden og den er ca. 5-6mm ude nu. Mærker dog intet til den nu, og jeg går ud fra de symptomer du hentyder til at ømhed i den venstre side hvor det ser ud til at have blødt lidt??.

Min bror havde en overgang en meget nedgnavet storetånegl, og pga. det fik han en bøjle på neglen som forebyggede en nedadgroende negl. Kan det være tilfældet måske?.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke meget forskel på udseendet af din og min negl. Mistede selv min for 3 måneder siden og den er ca. 5-6mm ude nu. Mærker dog intet til den nu, og jeg går ud fra de symptomer du hentyder til at ømhed i den venstre side hvor det ser ud til at have blødt lidt??.

Min bror havde en overgang en meget nedgnavet storetånegl, og pga. det fik han en bøjle på neglen som forebyggede en nedadgroende negl. Kan det være tilfældet måske?.

Jeg det er nok i venstre side det er værst, men smerterne er også omkring selve tåen øverst til venstre pga. betændelsen også er smerterne også begyndt så småt i højre side. Ja jeg har også hørt om folk der har haft sådan en bøjle på, ved du noget om hvor stor den er m.m. og kan man i givet fald spille fodbold med den?

Link to comment
Share on other sites

Jeg det er nok i venstre side det er værst, men smerterne er også omkring selve tåen øverst til venstre pga. betændelsen også er smerterne også begyndt så småt i højre side. Ja jeg har også hørt om folk der har haft sådan en bøjle på, ved du noget om hvor stor den er m.m. og kan man i givet fald spille fodbold med den?

Den min bror havde på, var ikke stor. Nærmest bare et par cm ståltråd, foldet så den rettede på neglen. Mener den blev limet på. Tvivler på du kan spille fodbold, og så alligevel, hvis ikke det er sparkebenet?

Link to comment
Share on other sites

Den min bror havde på, var ikke stor. Nærmest bare et par cm ståltråd, foldet så den rettede på neglen. Mener den blev limet på. Tvivler på du kan spille fodbold, og så alligevel, hvis ikke det er sparkebenet?

Begge benet, men er faktisk blevet mere og mere venstre benet, efter jeg stadig føler mig lidt usikker efter en ankeloperation i min højre ankel, for 1½ år siden.

@ Mettehelena; er det en stor operation, / fuld bedøvelse?

Link to comment
Share on other sites

Begge benet, men er faktisk blevet mere og mere venstre benet, efter jeg stadig føler mig lidt usikker efter en ankeloperation i min højre ankel, for 1½ år siden.

@ Mettehelena; er det en stor operation, / fuld bedøvelse?

Måske skulle du overveje at få det i orden, inden du fortsætter med din sport, hvis det påvirker neglen negativt? Alternativet er at det bliver ved med at genere dig.

Jeg vil tro at det gøres under lokalbedøvelse.

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

En neglerod / Nedgroet negl kan fjernes ved en operation, under lokalbedøvelse, og tager omkring 15-20 minutter. Havde selv store problemer med den slgas, da jeg var helt lille, og har gennemgået operationen 3 gange (2 på venstre, en på højre). Min negl ændrede godt nok udseende, men må indrømme at jeg ikke går så meget op i det :tongue: Efter operationerne har jeg ikke haft nogle problemer, overhovedet, og det må immervæk være 6-8 år siden :smile:

Edit; Man få forøvrigt en skinne på tåen, som man skal gå med i et par dage (husker det ikke præcist, men det var ikek ret længe) og så snart den blev taget af, var man good to go :smile:

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

Jeps, det har jeg også haft, på begge storetæer og i begge sider af neglene.

Jeg prøvede lidt forskelligt, med en fodterapeut og noget salve og sådan, men det kom først i orden da jeg kom til en kirurg.

Det blev fikset over to gange, med lokalbedøvelse, kniv- og laserbehandling for at få betændelsen væk.

Det eneste ubehagelige ved operationen, var sådan set bedøvelsen, men det er nu en ringe pris for at kunne komme til at gå normalt igen, og ikke skulle passe på at bumpe ind i ting...

Siden, det er blevet ordnet har jeg ikke haft flere problemer med det, og det er ved at være 6 år siden.

Ja mine storetæers negle ser lidt funky ud, idet at det nærmere er en lille plade negl der ligger ovenpå tåen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er startet på pincilin i dag, og skal så op til lægen igen mandag, hvis det ikke har hjulpet, bliver det nok "operationen", men lader jo heller ikke til, at det er så slemt, og hvis det kan holde negleroden / betændelsen væk resten af mit liv, klare jeg nok også en uge i klipklapper :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er startet på pincilin i dag, og skal så op til lægen igen mandag, hvis det ikke har hjulpet, bliver det nok "operationen", men lader jo heller ikke til, at det er så slemt, og hvis det kan holde negleroden / betændelsen væk resten af mit liv, klare jeg nok også en uge i klipklapper :smile:

den brugte jeg, og har ikke haft nogle problemer siden, men den var en del slemmere. Det var en smertefuld oplevelse at få en nål i fødderne, men efter lidt tid var den fin igen. Kan klart anbefales i forhold til at blive ved med at udskyde.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hejsa

Jeg kan kun anbefale dig at blive opereret. Jeg gik selv rundt med nedgroede negle i over to år på begge fødder. Jeg fik også rykket neglene af på begge, hvorefter lortet groede ud og direkte ned igen. Så blev jeg opereret og det har virkelig været en fryd. Neglen er godt nok lidt tyndere, men nu kan jeg i det mindste gå normalt og dyrke alle former for motion, uden at skulle rende rundt med konstant smerte i fusserne.

Operationen tager under 30 min, og efter nogle dage med benene i vejret er du fit for fight.

Link to comment
Share on other sites

Har selv prøvet det samme som dig.. Det er en ubeskrivelig smerte man er i, havde det i 1 side mens jeg var i militæret i 9 mdr :crazy::crazy::unhappy: Var så stædig at jeg ikke vil give op.. Lige efter militæret blev jeg opereret (kniv) tog 14 dage med sindsyge smerter.. Så blev den iorden fik så i den anden storetå og besluttet mig for at opererer med det samme.. Så samme tur igen, men han fik ikke det hele med sidste gang så der gro en lille stykke negl op ude i kødet nu som jeg bliver nød til at klippe... Der er kun i udvej - bliv opereret... Gik som sagt med den første side i 9mdr og det var din negl x 2... Fik hver uge en ny bøjle på for at prøve at holde neglen oppe fra kødet, men altid uden succes... Best of luck - Det er en hård omgang.. Men man er glad for det i det lange løb.

Link to comment
Share on other sites

Har selv prøvet det samme som dig.. Det er en ubeskrivelig smerte man er i, havde det i 1 side mens jeg var i militæret i 9 mdr :crazy::crazy::unhappy: Var så stædig at jeg ikke vil give op.. Lige efter militæret blev jeg opereret (kniv) tog 14 dage med sindsyge smerter.. Så blev den iorden fik så i den anden storetå og besluttet mig for at opererer med det samme.. Så samme tur igen, men han fik ikke det hele med sidste gang så der gro en lille stykke negl op ude i kødet nu som jeg bliver nød til at klippe... Der er kun i udvej - bliv opereret... Gik som sagt med den første side i 9mdr og det var din negl x 2... Fik hver uge en ny bøjle på for at prøve at holde neglen oppe fra kødet, men altid uden succes... Best of luck - Det er en hård omgang.. Men man er glad for det i det lange løb.

Hey, tak for den megen respons på mit indllæg, "lækkert" at høre nogle erfaringer fra nogen, som har døjet med de samme problemer...

Jeg fik en henvisning til en operation ved min læge for 3 uger siden, men har ikke hørt noget fra hospitalet endnu, så ringer lige til min læge i morgen, og hører om der er skrid i sagen, da det er blevet en del værre, og vil gerne ha´ det overstået så hurtigt som muligt...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hey..

Jeg blev opereret her i fredags, hvor de fjernede siderne på neglen, også noget af roden (tror jeg)

Fik skiftet forbindningen i dag, og smerterne har da også været aftagende, men det sviger GODT nok! og kan heller ikke støtte normalt endnu

Jeg skal til Roskilde her den 1 Juli, vil bare lige høre, om I tror den når at blive klar? Det er selvfølgelig rettet mod nogle af dem herinde, som selv har prøvet operationen. Hvor lang tid gik der før i var klar igen, altså uden smerter, og kunne gå i normalt fodtøj?

Mvh Rarpix.....

Link to comment
Share on other sites

Hey..

Jeg blev opereret her i fredags, hvor de fjernede siderne på neglen, også noget af roden (tror jeg)

Fik skiftet forbindningen i dag, og smerterne har da også været aftagende, men det sviger GODT nok! og kan heller ikke støtte normalt endnu

Jeg skal til Roskilde her den 1 Juli, vil bare lige høre, om I tror den når at blive klar? Det er selvfølgelig rettet mod nogle af dem herinde, som selv har prøvet operationen. Hvor lang tid gik der før i var klar igen, altså uden smerter, og kunne gå i normalt fodtøj?

Mvh Rarpix.....

Hejsa :smile:

Jeg tror faktisk, at cj8000 har fået lavet den operation engang. Han har en logbog herinde, så prøv evt. at fange ham den vej eller at sende ham en PM.

Hilsen og god bedring fra Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share