kropshævninger


KWG-O
 Share

Recommended Posts

Nej, så er du bestemt ikke fed, tøs eller ej.

For at mindske belastningen, så du kan tage flere, kan du sætte en stol bagved og bøje benene bagud, så de hviler på stolen (og vægten derved formindskes). Alternativt kan man hænge omvendt (under stangen) med fødderne på jorden/en stol eller lignende.

Maskinen, hvor man trækker stangen ned til ryggen kan du bruge i nødstilfælde. Prøv den til at finde ud af hvilken vægt du kan lave 3x2 med, når du giver den alt hvad du har og lidt til.

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Hey

Jeg skal kunne tage 3x2 kropshævninger d. 30. april...!

Hvordan kommer jeg til det?

Jeg kan på nuværende tidspunkt tage en, men så kan jeg ikke komme op igen og tgae nr. 2 som der kræves.

Jeg kan kun give christian B ret. Øv dig. Hvis du har muligheden for at lave kropshævninger hele tiden, så hver gang du kommer forbi en bare så hiv dig op, bare den ene gang (men det skal være mange gange i døgnet. Pavel tsatsouline tricket: Så ofte som muligt tage kropshævninger, men aldrig maximalt. Slut inden du føler dig træt, derved påvirker du din fyring til musklerne i og med du ikke har tid til at hypotrofiere. Jeg gik fra 5 til 15 stk på 2 uger.

Link to comment
Share on other sites

Hey

Jeg skal kunne tage 3x2 kropshævninger d. 30. april...!

Hvordan kommer jeg til det?

Jeg kan på nuværende tidspunkt tage en, men så kan jeg ikke komme op igen og tgae nr. 2 som der kræves.

Det bliver svært... Meget svært...på 18 dage...i forhold til dit udgangspunkt.. :unhappy:

Jeg går ud fra at sættene skal tages ummidelbart efter hinanden, uden længere hviletid...

I hvor mange sæt kan du blive ved med at tage '1' uden failure? (med kort pause)

Og i hvilken forbindelse skal du tage de 3*2?

Edited by pioneer.
Link to comment
Share on other sites

Jep jeg er en pige :-)

Jeg har 12 minutter til hele testen, dvs, der er ca 4 minutter imellem jeg skal tage de to kropshævninger.

Jeg kan tage en del hvis der er en der holder mine ben, og ved træk til bryst kan jeg tage 60 kg, så i princippet burde det jo ikke være noget problem, -men det er det altså :-(

Link to comment
Share on other sites

Jep jeg er en pige :-)

Jeg har 12 minutter til hele testen, dvs, der er ca 4 minutter imellem jeg skal tage de to kropshævninger.

Jeg kan tage en del hvis der er en der holder mine ben, og ved træk til bryst kan jeg tage 60 kg, så i princippet burde det jo ikke være noget problem, -men det er det altså :-(

Er du sikker på at de 60 kg ikke er 60 lbs? Det gør immervæk en stor forskel med hensyn til hvad du burde kunne klare.

Skal du bruge et bestemt greb eller er det valgfrit? Smalt underhåndsgreb er jo nok det letteste i så fald.

Link to comment
Share on other sites

KWG-O .... hvor træner du henne .... så kunne det være en der var en flink fyr .... (med erfaring en tung træning efter eftersom det er styrke du skal gå efter) .... som kunne hjælpe dig ....

.... mit bud er at du skal til at køre tungt i "close-grip" træk til bryst hvis det skal lykkedes :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er absolut ikke umuligt..., men det kræver nok den rette tilgang!! Jeg førte min søster op til politiets test for et stykke tid siden, og der kunne hun tage rigeligt med kropshævninger!! Hun havde dog lidt længere tids forberedelse!

Du kan evt. sende en pm, hvis du er interesseret....

Link to comment
Share on other sites

Alt efter hvor villig du er til at nå dit mål, kunne du gøre følgende:

Find en gammel ribbe (eller ny..) som ikke er fastgjort til en væg.

Fastgør nogle hængsler/ kroge i toppen af ribben.

Find en væg, hvori du kan skrue skruer i.

Du kan således fastgøre ribben via krogene/ hængslerne, så den står skråt op ad væggen.

På denne måde vil det være lettere at hive sig op!

Fastgør evt. en glat plade på selve ribben, så der er mindre gnidningsmodstand.

Du skal nu have fundet en vinkel, hvor du kan tage en 4-5 hævninger.

For hver dag ændrer du så vinklen en smule, ved at hæve skruerne.

Sådan bliver du ved indtil ribben hænger næsten lodret.

Træn flere gange dagligt..

Alternativt, kan du fastgøre to snore i det øverste af ribben, og hejs den på denne måde op langs en væg (vil dog ikke være ligeså stabilt)

Det er vigtigt at du træner i en ribbe, pga. den korte deadline, og da det er i en sådan at du skal testes.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har mulighed for at træne i en ribbe så kan det være en hjælp også at lave øvelsen excentrisk - dvs. at du hjælper med ved at gå opad med fødderne i ribben, når du er helt oppe og armene er bøjede, lader du dig hænge frit og laaaansomt lader dig fire ned indtil armene er strakte. Dette gøres 4-5 gange. Men husk at det ikke skal være istedet for de alm. kropshævninger men ved siden af.

Og så er FALGRU hvist noget med uniformsløb også ...... så husk at få trænet det ligeså.

Go' træning og held og lykke.

Når du først har været deroppe så ved du hvorfor fuglene synger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share