smolov i bænk og squat


Emil
 Share

Recommended Posts

Jeg trådkaprer lige lidt her...

Er igang med at køre en smolov jr. i bænk og havde overvejet at teste max, når cyklussen var ovre.

Her i styrkeforaét er der vist mange med smolov-erfaringer, hvordan kunne en fornuftig planlægning mht deload op til max-dagen se ud?

Eller kunne jeg bare holde et par dages fri efter sidste smolov-pas og derefter maxe igennem?

Ville det være en ide med træning af eksplosive singler op til maxforsøget?

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Hvad plejer du at gøre?

Det er jo sævrt at sige, hvad virker for dig. Hvor overtrænet er du, f eks? Kan du nøjes med én let træning, før du er fuldstændigt udhvilet, eller skal du have 2, 3?

Synes du, at du har mistet fart i dit løft?

Hvordan synes du selv, det virker for dig, at køre op til et maxforsøg? Det er forskelligt fra person til person. Jeg kender en, der skal have små hop, f eks singler på 115-120-125-130-135-140 før et maxforsøg (dvs de 140). Hvis jeg selv skulle maxe foretrækker jeg at køre en række lette sæt for at få noget fart i, og derefter nogle større spring, f eks 5x3x100, 1 x 120, 1 x 140, 1 x 160 (Hvor 160 er maxforsøget)

Du er nødt til at finde ud af, hvad du bedst selv kan lide. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Smolov Jr er mere til hypertrofi end til 1RM på kort sigt. Hvis jeg var dig, ville jeg bruge to uger på at køre en eller anden form for peakingcyklus før jeg maksede. Der er masser af gode.

Tre dage pr. uge evt. hvor du alternerer mellem 8-10x2-3 @ 50 % og 5x2 @ 75-80%? Maks knald på farten i alle løft. Og så tre dages fri før det går løs. Husk pausen.

Link to comment
Share on other sites

Hvad plejer du at gøre?

Det er jo sævrt at sige, hvad virker for dig. Hvor overtrænet er du, f eks? Kan du nøjes med én let træning, før du er fuldstændigt udhvilet, eller skal du have 2, 3?

Synes du, at du har mistet fart i dit løft?

Tak for svaret, Moos :smile:

Kan se, at spørgsmålet måske var uklart formuleret, men forespørgslen gik nu ikke på, hvordan der skulle køres op til maxforsøget på selve dagen, men mere på forberedelserne, fra sidste smolov-pas og op til max-dagen :wink:

Som udgangspunkt er det sjældent, at jeg laver maxtest(selvom fremgangen er der), men jeg føler, at der er godt med power i patten for tiden, så derfor tænkte jeg, at det ku´være sjovt at se, hvad jeg var go´for efter cyklussen her (der skal fandme snart være til de o,15T :tongue: )

Hvor overtrænet jeg er pt, er svært at sige, indtil videre har der ikke været problemer med de fastsatte vægte, men nu kommer den resterende hårde del også :smile: Men jeg ser tiden an, mht. hvor hård de resterende pas er...

Mht. de eksplosive singler, så tænkte jeg mere om det var en ide i forbindelse med deloaden, som forberedelsen til max-dagen..

Link to comment
Share on other sites

Smolov Jr er mere til hypertrofi end til 1RM på kort sigt. Hvis jeg var dig, ville jeg bruge to uger på at køre en eller anden form for peakingcyklus før jeg maksede. Der er masser af gode.

Tre dage pr. uge evt. hvor du alternerer mellem 8-10x2-3 @ 50 % og 5x2 @ 75-80%? Maks knald på farten i alle løft. Og så tre dages fri før det går løs. Husk pausen.

Nu skal det siges, at jeg også primært træner for hypertrofi og normalt ikke går specielt meget op i 1RM. Dog skal det siges, at jeg længe har haft det mål at banke de 150 op fra patten og da jeg føler formen er god for tiden, tænkte jeg at det ville være en ide med en maxtest efter smolov jr(måske ikke på de 150 i første omgang, max er 142½ nu, er dog sikker på at jeg kan løfte mer´med min submaximale træning i erindringen.. )

Hmm... Synes det virker af meget, at bruge to uger på peakingcyklus, når jeg nu primært træner for hypertrofi.. Men forslaget skal helt sikkert overvejes.. Dvs. samme vægt på i alle 6 træningspas i de to uger? altså kun de 50 og 80%?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share