Træning hjemme


Overmuch
 Share

Recommended Posts

Hej Alle.

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har tidligere trænet i motionscenter, men tid og penge gør, at jeg ikke har trænet de sidste par måneder og heller ikke kan de næste par måneder. Jeg har derfor brug for et godt hjemmeprogram.

Jeg har to håndvægte + en vægtstang. Jeg har vægtlodder til så jeg kan komme op på 50 kg.. Jeg har ingen bænk.

Jeg regner med at dele kroppen i to (mave og skulder, bryst, bicep) og (ben, vinge, tricep)

Jeg mangler især vingeøvelser som jeg kan lave uden at komme i motionscenter.

Jeg vil jo gerne have kroppen klar til strand-sæsonen starter...

Hjælp... (Jeg håber at det er postet det rigtige sted). Da jeg ikke har styr på de forskellige tekniske termer må I gerne beskrive øvelserne.

Link to comment
Share on other sites

Ork ja.. Jeg kan finde en masse..

Et sted står der fx

overhead rows med en håndvægt (evt fra sengen / eller en skammel)

flyes fra skammel eller lign.

Ryg: bent-over-rows / bent-over-flyes/ en arms rows

Jojojo... Det forstår jeg næsten noget af.

Måske du så skulle prøve dig med google? :smile: Der findes helt sikkert links til beskrivelser og videoklip af de givne øvelser!

Nysgerrighed: Hvordan ser resten af dit program ud?

Link to comment
Share on other sites

se dette link til en pinned traad, til mere inspiration. Man kan fint traene seriost hjemme

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...p;#entry1019655

Paa denne side kan du finde beskrivelser af oevelser

http://exrx.net/

bent over row

http://exrx.net/WeightExercises/BackGenera...entOverRow.html

eller pull ups, kropshaevninger, altsaa en stang du hiver dig op i med haandfladerne vaek fra kroppen

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg har ikke rigtigt noget program endnu. Jeg har fået købt mig et sæt vægte.

Regner som sagt med at dele kroppen i to

Hvor jeg så vil træne noget i den stil

dag 1.

Mave (gode gamle mavebøjninger - både lige og strå samt nogle hvor jeg hæver og sænker strakte ben 10 cm over jorden for at træne de nederste mavemuskler). Går ud fra, at jeg skal have 3 sæt af så mange gentagelser jeg kan.

Bryst. Jeg regner med at lave noget der minder om bænkpres (men har jo ingen bænk). Men min kæreste har et stepbræt, som jeg har fundet ud at bruge til det. Jeg tager her tre sæt af 8-12 gentagelser med små 50 kg. Her er det så, at jeg gerne vil have en brystøvelse mere (Jeg kan selvfølgelig tage armbøjninger).

Skulder. Her tager jeg mine to vægte, stå op og løfter vægtene lige op over hoveder og efterfølgende tager jeg den skulderøvelse hvor jeg igen stå op og holder vægtene ned langs siden og så hæver dem ud til siden til vandret.

Biceps: vægtstang, hvor jeg tager 2 sæt med smalt greb og 2 sæt med bredt greb (8 gentagelser). Jeg laver også den som nogle kalder "hammer" og endelig har jeg også en, der giver top på biceps - så her er jeg dækket fint ind.

dag 2.

Ryg. (gode gamle ryghævninger)

Ben. Regner med bare at stå med nogle vægte og lave knæbøjninger (squat - tror jeg den kaldes) - så her kan jeg også bruge lidt hjælp

Vinge. Jeg har mulighed for at lave nogle kropshævninger - altså hejse mig op i armene så jeg hænger i lufter. Er det rigtigt, at det giver vinge, hvis jeg har håndfladene ud af og triceps hvis jeg har dem ind af??

Triceps. Holder en vægt med begge hænder over hovedet og kører den ned bag ryggen. Jeg bruges også vægtstangen, hvor jeg igen ligger på stepbrættet og kører den fra panden og op over hovedet.

Så jeg vil gerne have en brystøvelse mere, en eller to vinge-øvelse mere samt måske en triceps og noget til ben.

Jeg regner så med at holde fri en dag eller to og så gentage det.

Derudover får jeg nok også smidt min dovne krop ud på en løbetur eller svømmetur i ny og næ.

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg har ikke rigtigt noget program endnu. Jeg har fået købt mig et sæt vægte.

Regner som sagt med at dele kroppen i to

Hvor jeg så vil træne noget i den stil

dag 1.

Mave (gode gamle mavebøjninger - både lige og strå samt nogle hvor jeg hæver og sænker strakte ben 10 cm over jorden for at træne de nederste mavemuskler). Går ud fra, at jeg skal have 3 sæt af så mange gentagelser jeg kan.

Bryst. Jeg regner med at lave noget der minder om bænkpres (men har jo ingen bænk). Men min kæreste har et stepbræt, som jeg har fundet ud at bruge til det. Jeg tager her tre sæt af 8-12 gentagelser med små 50 kg. Her er det så, at jeg gerne vil have en brystøvelse mere (Jeg kan selvfølgelig tage armbøjninger).

Skulder. Her tager jeg mine to vægte, stå op og løfter vægtene lige op over hoveder og efterfølgende tager jeg den skulderøvelse hvor jeg igen stå op og holder vægtene ned langs siden og så hæver dem ud til siden til vandret.

Biceps: vægtstang, hvor jeg tager 2 sæt med smalt greb og 2 sæt med bredt greb (8 gentagelser). Jeg laver også den som nogle kalder "hammer" og endelig har jeg også en, der giver top på biceps - så her er jeg dækket fint ind.

dag 2.

Ryg. (gode gamle ryghævninger)

Ben. Regner med bare at stå med nogle vægte og lave knæbøjninger (squat - tror jeg den kaldes) - så her kan jeg også bruge lidt hjælp

Vinge. Jeg har mulighed for at lave nogle kropshævninger - altså hejse mig op i armene så jeg hænger i lufter. Er det rigtigt, at det giver vinge, hvis jeg har håndfladene ud af og triceps hvis jeg har dem ind af??

Triceps. Holder en vægt med begge hænder over hovedet og kører den ned bag ryggen. Jeg bruges også vægtstangen, hvor jeg igen ligger på stepbrættet og kører den fra panden og op over hovedet.

Så jeg vil gerne have en brystøvelse mere, en eller to vinge-øvelse mere samt måske en triceps og noget til ben.

Jeg regner så med at holde fri en dag eller to og så gentage det.

Derudover får jeg nok også smidt min dovne krop ud på en løbetur eller svømmetur i ny og næ.

Begge typer kropshævninger træner latissimus dorsi ("vingerne")

Link to comment
Share on other sites

Tak for den første med linket - den gav i alt faldt et par gode øvelser - især til mave.

Jeg har aldrig gjort i dødløft - så det har jeg ikke overvejet. Men jeg har da lidt at gå i gang med nu.

Har haft gang i vægtene i dag for første gang i meget lang tid. Der gik udover mave, skulder, bryst og biceps i dag. av av av :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er ca den jeg laver - jeg ligger bare fladt på gulvet, men kan jo godt komme lidt op.

Kan jeg godt tage den med de dage jeg træner bryst, eller er jeg dækket fint nok ind ved den alm. bænkpres?

Flyes er da en fin supplerende øvelse til bænkpres. Har du energi til at køre flyes samme dag som bænkpres, så er det jo helt fint. Ellers er det jo bare at øge volumen i bænkpres. Er du ikke træt efter tre sæt, så øg til fire. Er det ikke nok, så fem. Osv. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share