impingement


Achilles
 Share

Recommended Posts

Jeg står og skal igang med at rette et skulder problem ud af verden som har drillet i et halvt års tid.

jeg er kommet frem til at jeg har hvad der på engelsk hedder impingement, ved ikke lige hvad det korrekte ord på dansk er men problemet er vidst at der ikke er plads til rotator coff. til at rotere ordenligt pga. over udvikling af antagoniske muskler. yes ?? uddyb hvis i kan !

I første omgang vil jeg prøve at se effekterne af http://www.t-nation.com/findArticle.do?art...05-183-training (alwyns workout)

Så hvis nogen af jer har noget erfaring med samme problem eller med ovenstående workout vil det være kærkommen.

Link to comment
Share on other sites

impingement er også det danske ord for det: en muskle ender i en sene som hæfter sig på en knogle. På skuderen løber flere sener over og under skulderbladet som har en "finger" som danner skulder-formen. Denne finger kan være genetisk "lav" og derfor skabe plasprooblemer.

Du skal lave elastik-øvelser med lav modstand med mange gentagelser og ikke træne focusert skulderøvelser når du styrketræneer. Og husk når du træner ryg, så aldrig træk til nakke!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share