Hvorfor bliver jeg aldrig større?


Campnou
 Share

Recommended Posts

http://www.bsu.edu/webapps2/strengthlab/home.htm

http://bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=862

Her er nogle gode øvelsesbiblioteker m. illustrationer.

Jeg kan også anbefale det program, som Blackmore beskriver. Det er baseret på frivægte og ikke maskiner. Øvelser som squat og dødløft bør du få nogen til at instruere dig i, da dårlig teknik kan give rygskader.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle jeres svar drenge! :D

Forstår ikke helt hvad alle øvelserne er? :)

Kan i forklare det lidt bedre, så ville jeg være glad.

Min skole har ikke lige frem det største udvalg af fitness redskaber skal lige siges, så begrænset hvad der er mulighed for med maskiner osv.

Vil kun træner overkrop og mave, ikke så meget ben da jeg er fodbold spiller, og har ret store lår i forvejen :)

Det med kosten: Det er ret svært når vi kun har 3 måltider om dagen + 2 tidspunkter hvor vi kan få en bolle eller 2 samt vi har mulighed for at få et stykke kage om aftenen, samt noget saftevand hehe..

Men jeg skal have fat i noget protein pulver som jeg skal indtage sammen med hvertmåltid?

Det er ikke nok at tage lige efter træning?

Søg lidt på dette - det kan bestemt ikke anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg synes stadig ikke det er drastisk :smile: Drengen vokser ikke selvom han synes han spiser alt han kan få ned. Weightgainer tilføjer ekstra energi i form af kulhydrater og protein som er nødvendigt for muskelvækst. Selvfølgelig skal han også have styr på kosten, men med hans aktivitetsniveau kan et være svært at få nok energi.

Du får weightgainer til at lyde som et dopingmiddel der er skadeligt for kroppen, selvom det blot proteiner og kulhydrater :bigsmile:

Campnou> Et program til dig på 4 dage du kan kører de sidste 2 måneder:

MANDAG/TORSDAG

Bryst

Bænkpres 5 sæt x 5 gentagelser

Skrå brystpres med håndvægte 4 sæt x 8 gentagelser

Biceps

Curls med stang 4 sæt x 8 gentagelser

Curls med håndvægte 4 sæt x 8 gentagelser

Triceps

Liggende pres med stang 4 sæt x 8 gentagelser

Pushdowns i kabel 4 sæt x 8 gentagelser

Mave

Mavebøjninger på gulv 3 sæt x max

Skrå mavebøjninger på gulv 3 sæt x max

TIRSDAG/FREDAG

Ben

Benbøjninger med stang på nakken (søg efter squat og lær teknikken) 5 sæt x 10 gentagelser

Calfriase (læg) 3 sæt x 15 gentagelser

Ryg

Pulldowns 4 sæt x 8 gentagelser

Kabel rows 4 sæt x 8 gentagelser

Skulder

Skulderpres med håndvægte 3 sæt x 8 gentagelser

Laterals med håndvægte (løft til siden) 3 sæt x 8 gentagelser

Lænd

Rygstrækninger i stativ 3 sæt x max

Jeg har forsøgt at skrive de fleste øvelser på dansk så det er let forståeligt, men hvis du alligevel er i tvivl om øvelserne så spørg :smile:

Hvis du efter den første måned synes der er for lidt arbejde til hver muskelgruppe så tag et sæt mere i alle øvelser.

Nej det er ik meningen, ved godt at der ik er noget med weightgainer der...det vel bar mig der er lidt mere oldschool, du ved, styr på kosten og masser af proteiner så kommer det ;)

Godt program foresten;)

Link to comment
Share on other sites

Nej det er ik meningen, ved godt at der ik er noget med weightgainer der...det vel bar mig der er lidt mere oldschool, du ved, styr på kosten og masser af proteiner så kommer det ;)

Godt program foresten;)

Tak :smile:

Hvis du har styr på kosten og kan få alt hvad du behøver uden hjælp fra shakes er det jo bare perfekt. Weightgainer er mest en hjælp til dem der ikke føler de kan klemme nok mad ned

til at komme i kcaloverskud (ikke har styr på kosten).

Link to comment
Share on other sites

Zoolander..

Mht rygtræning, så ville jeg nok, hvis det var muligt erstatte pulldowns og cable rows med DB rows/Yates rows og Pullups/chinups.

Mht weight gain, så kan det helt klart vær een mulighed, men i et sådant tilfæle vil jeg nsten hellere købe noget godt whey protein selv, og så smide et par bananer mere og noget god olie i shaken for at øge Kcal mængden betydeligt.

jeg syntes nu stadig TJ's program i artiklen jeg har linket til er rigtigt godt og basalt:

Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps

Bænkpres 5 sæt x 5 reps

Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps

Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps

Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps

Dips 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Mht. rygøvelserne valgte jeg kabeløvelser da de ikke kræver så meget teknik som frivægtsøvelserne. Han er på en efterskole og har ikke en instruktør til at hjælpe ham med teknikken :smile:

Mht. weightgainer så er din version da klart optimal, weightgainer er bare nemmere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har jeg ret hvis jeg siger at hvis jeg gerne vil tabe mig og samtidig tage på med muskler, så skal jeg spise mindre, og så bare indtage en masse protein pulver?

Faktum er at det er meget svært at gøre begge dele på en gang. Din krop vil enten tage på (både muskler og fedt) eller tabe sig (både muskler og fedt) på et givent tidspunkt. Derfor er det som grundregel lettest at vælge en af delen fx at tage på og så ellers sørge for at spise en masse. På den måde vil kroppen (næsten) hele tiden tage på, og det vil så være muskler og fedt fordelt alt efter hvor meget og hvor godt du træner.

Man kan imidlertid snyde lidt og se om man ikke kan tage muskler på og smide fedt samtidig ved at udnytte den måde kroppen opbygger muskler på, nemlig primært lige efter du har trænet. Hvis du derfor sørger for at spise meget et par timer inden træning og op til 24-36 timer efter træning, og så derefter ikke spiser særlig meget indtil få timer inden din næste træning, vil du optimere din muskelopbygning, men uden nødvendigvis at spise så meget at du tager på. Som du selv er inde på er det vigtigt at få protein nok, men proteinen nytter ikke noget, hvis du ikke også spiser andre fødevarer da kroppen så blot vil forbrænde proeinen i stedet for at bruge den til at opbygge eller holde på mullerne,

Men men men. Det er en svær proces at gennemføre ovenstående, specielt hvis man ikke har særlig godt styr på træning og kost, hvilket du ikke har. Du kan overveje at give det et forsøg eller du kan bestemme dig for om du vil være større og stærkere eller slankere og måske lidt slappere, og så opbygge muskler derfra.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg træner 3-4 dage i træk. Sker der noget ved det?

eller skal jeg holde en dags pause mellem hver træning, for at give musklerne pause?

En ting som undre mig lidt er at jeg aldrig er træt i kroppen efter jeg har trænet? heller ikke dagen efter.

var jeg kun i starten da jeg startede med styrketræning, men nu mærker jeg næsten aldrig træthed.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg træner 3-4 dage i træk. Sker der noget ved det?

eller skal jeg holde en dags pause mellem hver træning, for at give musklerne pause?

En ting som undre mig lidt er at jeg aldrig er træt i kroppen efter jeg har trænet? heller ikke dagen efter.

var jeg kun i starten da jeg startede med styrketræning, men nu mærker jeg næsten aldrig træthed.

Nu ved jeg ikke havd for et program du ville træne, om det var det 2 split du fik eller fullbody, men den pågældende muskelgruppe skal i hvert fald som hovedregel have 48 timer til at restituere i..

Hvis du ikke er træt, så kør lidt ekstra, men pas på ikke at overtræne.. det at du ikke er træt er ikke lig med, at der ikke komme noget ud af træningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share