Sammensætning af program til kommende frømand


SKYDIVER
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har sammensat dette program da jeg ønsker at forbedre min kondition, udholdenhed, arbejdsbyrde-tolerance samt min relative og funktionelle styrke.

Jeg har kørt programmet i knap 2 uger, det er lidt hårdt, især fordi min kondi endnu ikke helt er i top.

Jeg har søgt optagelse i frømandskorpset og programmet skulle gerne forberede mig så godt som det nu er muligt til nedenstående prøvelser, som skal honoreres for at jeg kan få videre adgang til uddannelsen.

Modul 1, Landdel (ca. 70 timer)

• Muskeludholdenhedstest (bronzecirkel, korrekt gennemført 3 gange så hurtigt som muligt (dog max. 12 minutter) Se video

• 12 minutters løbetest, minimum 2800 meter (Coopertest)

• Dykkerlæge undersøgelse

• March med ca. 10 kg oppakning (ca. 70 km)

• Sejlads i sortgummibåd

• Div. Samarbejdsøvelser

• Terrænløb (15 km løB)

• Gummibådsøvelser

Modul 2, Vanddel (ca. 12 timer)

• 300 m svømmetest (Crawl eller brystsvømning) på max 8 minutter

• 25 meter undervandssvømning

• Vandtilvænning

• Udvidede undervandsøvelser

• Selvtillidsøvelser

Programmet

Mandag: Styrketræning

Dødløft: 5 sæt x 5 reps

Military presses: 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps

Chinups: 3 x max

Dips: 3 sæt x max reps

Twisting crunch: 3 sæt x max reps

Tirsdag: Træner jeg O-løb i en klub

5-8km i terræn

Onsdag: Svømmetræning efterfulgt af styrketræning

Svømmetræning: 10 min opvarmning + 30 min interval

Squat: 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Barbell shrugs: 5 sæt x 5 reps

Pullups: 3 sæt x max reps

Hangin leg-hip raise: 3 sæt x max reps

Torsdag: Løb

30 min AT-træning

Fredag: Svømmetræning efterfulgt af styrketræning

Svømmetræning: 10 min opvarmning + 30 min interval

Squat: 5 sæt x 5 reps

Bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Chinups: 3 sæt x max reps

Dips: 3 sæt x max reps

Twisting crunch: 3 sæt x max reps

Lørdag: Fri

Søndag: O-løb (konkurrence) et sted i landet

O-march ca. hver anden uge… inden udd. start Skruer jeg dog op for marchen.

Dette er mit foreløbige program, men jeg vil gerne have råd og vejledning til at strikke et mere relevant program sammen.

De 5 sæt x 5 reps bygger op til mit 5 RM som i Bill Starr´s fundamentprogram. Jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal give mig fuldt ud i alle øvelser, det gælder både i sæt af 5x5 og 3 x max, eller om jeg skal holde igen i nogle for at undgå overtræning. Det er selvfølgeligt et spørgsmål om at lytte til kroppens signaler, men jeg vil gerne presses lidt for at øge min arbejdsbyrde-tolerance og mindske min restitutionstid, er det en måde at gøre dette på?

Håber i vil være mig behjælpelig…

Mvh. SKYDIVER

Edited by SKYDIVER
Link to comment
Share on other sites

Hej skydiver, velkommen til

Har et par kommentarer og spoergsmaal

- For at kommentere dit program maa du skrive hvad dine tider og loeft er nu. For hvis du loeber 3700 (eller bare 3200 efter en bronzecirkel) paa en cooper er der ingen grund til at traene loeb nu (og ligeledes hvis du er staerk i en anden disciplin)

- Jeg ville ikke ligge svoemninglige foer styrketraening, da man som regel er godt brugt i kroppen efter svoemning, og faar ikke optimalt ud af traeningen. Hvis du svoemmer om morgenen og traener om aftenen er det dog fint nok

- Jeg ville ikke koere max paa dips og kropshaevninger (for lang tid om at restituere). Koer ladder eller grease the groove istedet. ladder f.eks. 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1, grease the groove 5 reps 20 gange fordelt over dagen

- Du har stortset intet kropsvaegttraening. stor fejl, medmindre du allerede er hardcore. hvad er din tid paa en bronzecirkel. hvad er den paa en guld (=dobbelt antal reps paa hver oevelse i bronzecirklen)

- fint med styrketraeningen, jeg kan foreslaa sandsaekke traening ogsaa, til at faa lidt mere spaendning i loeftene

- hvor er undervandsdelen?

- hvorfor saa meget o-loeb inkl konkurrence, er det fordi du er god eller daarlig til o-loeb

- hvorfor holder du loerdagen fri (istedet for eks. mandag)? det er en dag man normalt ikke har arbejde og derfor kan lave en masse god traening.

- husk progression i disciplinerne

Med lidt mere info kan folk som augustinus maaske hjaelpe, se ogsaa hans log. Men som udgangspunkt ser det ikke helt dumt ud. Men alle der traener til den slags har deres meninger, saa laes paa hvad folk siger og dan din egen mening.

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Waits har fat i stort set alle de vigtige ting

Men hvor meget er du vant til at træne? og hvordan ser din profil ud? dvs. hvor er du stærkest og hvor er du svagest?

Personligt ville jeg helt klart svømme noget mere hvis jeg var dig- Tror simpelthen ik at de to dage om ugen er nok. Svøm i længere i tid når du gør det og så svøm nogle flere gange om ugen.

Få gang i en masse bronzecirkel og andre cirkeltrænings runder - ligesom Waits siger - og så ellers bare brænde dig af på dem. Har helt klart et indtryk af at den anarobe træning du får ved at køre sådanne trænings pas er enormt vigtigt for dig, hvis du skal gennemføre uddannelsen.

Hvad laver du når du løber? løber du bare en lang tur alt hvad du kan eller intervaltræner du? For det er ihvertfald en af de bedste metoder til at blive hurtigere i løb og det er ihvertfald om end ik en nødvendighed så ihvertfald en kæmpe fordel.

Jeg syntes ik at du skal træne før du svømmer, men det må være et valg som du skal træffe også set i forhold til, hvor du helst vil sætte ind. Jeg er også helt enige med Waits hvad angår dine sæts for chins og dips - du skal ik køre max reps hellere flere sæt med lidt færre gentagelser. Hvis du kunne give lidt mere info vlle det være noget nemmere at hjælpe, men her er ihvertfald lidt om hvad jeg syntes du skal gøre.

Men som Waits siger er folk som "789" eller "augustinus" de bedste folk at spørge.

Kid A

Link to comment
Share on other sites

Hej og mange tak for jeres svar.

Jeg har valgt at ligge svømningen torsdag og lørdag og i stedet for løbe interval før styrketræning.

Jeg løber 3000 på en Coopers nu, så der skal arbejdes med løbeformen.

Jeg svømmer 50m under vand.

Min tid på en bronzecirkel er 9.50.

Jeg træner O-løb to gange i ugen for at blive bedre til at orientering, fik at vide af nogle jægere at det og vandtilvænning er egenskaber som man skal have styr på inden man søger ind.

Det er svært at proppe det hele ind i en træningsplan og den vil blive ændret når jeg mener jeg er på det ønskede niveau i en given disciplin.

Her er programmet, modificeret og med tal..

Mandag: Styrketræning

Dødløft: 5 sæt x 5 reps Slutter på 125kg

Military presses: 5 sæt x 5 reps Slutter på 47.5kg

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps Slutter på 90kg

Chinups: Ladder 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Dips: Ladder 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3

Twisting crunch: 3 sæt x 25 reps

Tirsdag: O-løb/Bronzecirkel

5-8km i bakket terræn (O-løb tirsdag bliver skiftet ud med svømning, når jeg har fået styr på orienteringen)

Om aftenen: 2x broncecirkel

Onsdag: Interval-løb/styrketræning

Interval-løb 30 min

Squat: 5 sæt x 5 reps Slutter på 115kg

Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps Slutter på 90kg

Barbell shrugs: 5 sæt x 5 reps Slutter på 100kg

Chinups: Ladder 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Bench dips: Ladder 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3

Hangin leg-hip raise: 3 sæt x 12 reps

Torsdag: Svømmetræning

Interval 8x100m

Fredag: Interval-løb/Styrketræning

Interval-løb 30 min

Squat: 5 sæt x 5 reps Slutter på 115kg

Bænkpres: 5 sæt x 5 reps Slutter på 92.5kg

Pullups: Ladder 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Dips: Ladder 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3

Twisting crunch: 3 sæt x 25 reps

Lørdag: Svømmetræning

Interval 8x100 M

Søndag: O-løb/bronzecirkel

O-løb (konkurrence et sted i landet)

Om aftenen: 2x broncecirkel

O-march ca. hver anden uge… inden udd. start Skruer jeg dog op for marchen.

Edited by SKYDIVER
Link to comment
Share on other sites

Mandag: Styrketræning

Dødløft: 5 sæt x 5 reps

Military presses: 5 sæt x 5 reps

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps

Chinups: 3 x max

Dips: 3 sæt x max reps

Twisting crunch: 3 sæt x max reps

Tirsdag: Træner jeg O-løb i en klub

5-8km i terræn

Onsdag: Svømmetræning efterfulgt af styrketræning

Svømmetræning: 10 min opvarmning + 30 min interval

Squat: 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Barbell shrugs: 5 sæt x 5 reps

Pullups: 3 sæt x max reps

Hangin leg-hip raise: 3 sæt x max reps

Torsdag: Løb

30 min AT-træning

Fredag: Svømmetræning efterfulgt af styrketræning

Svømmetræning: 10 min opvarmning + 30 min interval

Squat: 5 sæt x 5 reps

Bænkpres: 5 sæt x 5 reps

Chinups: 3 sæt x max reps

Dips: 3 sæt x max reps

Twisting crunch: 3 sæt x max reps

Lørdag: Fri

Søndag: O-løb (konkurrence) et sted i landet

O-march ca. hver anden uge… inden udd. start Skruer jeg dog op for marchen.

Dette er mit foreløbige program, men jeg vil gerne have råd og vejledning til at strikke et mere relevant program sammen.

Meget ambitiøst program, måske lige i overkanten, og hvorfor nu det???

Jeg mener, at du mangler noget meget væsentligt i din planlægning= restitution!!!

Husk på at det er i pauserne/hviletiden at dine muskler primært (gen)opbygger sig.

Jeg er også klar over, at du skal være dygtig på en lang række områder, men nogle træningsformer erstatter også andre, Fx. svømning kan i en hvis grad erstatte styrketræning(ikke altid).

Du må også erkende, at du ikke kan blive 100% på alle områder, og derfor er det særligt vigtigt, at træne svaghederne først og mest. Ofte er svaghederne også de træningsformer der ikke lige er favorit.

Svømning og orieteringslære giver selvfølgelig sig selv, som du også er inde på. Prøv evt. at planlægge over længere tid, end lige et uge program, der er jo lidt tid til prøverne. Ved at planlægge over fx. 14 dage eller 21 dage, kan du bedre få indlagt hviledage.

God fornøjelse.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Hej og mange tak for jeres svar.

Jeg har valgt at ligge svømningen torsdag og lørdag og i stedet for løbe interval før styrketræning.

Jeg løber 3000 på en Coopers nu, så der skal arbejdes med løbeformen.

Jeg svømmer 50m under vand.

Min tid på en bronzecirkel er 9.50.

Jeg træner O-løb to gange i ugen for at blive bedre til at orientering, fik at vide af nogle jægere at det og vandtilvænning er egenskaber som man skal have styr på inden man søger ind.

Det er svært at proppe det hele ind i en træningsplan og den vil blive ændret når jeg mener jeg er på det ønskede niveau i en given disciplin.

Her er programmet, modificeret og med tal..

Mandag: Styrketræning

Dødløft: 5 sæt x 5 reps Slutter på 125kg

Military presses: 5 sæt x 5 reps Slutter på 47.5kg

Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps Slutter på 90kg

Chinups: Ladder 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Dips: Ladder 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3

Twisting crunch: 3 sæt x 25 reps

Tirsdag: O-løb/Bronzecirkel

5-8km i bakket terræn (O-løb tirsdag bliver skiftet ud med svømning, når jeg har fået styr på orienteringen)

Om aftenen: 2x broncecirkel

Onsdag: Interval-løb/styrketræning

Interval-løb 30 min

Squat: 5 sæt x 5 reps Slutter på 115kg

Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps Slutter på 90kg

Barbell shrugs: 5 sæt x 5 reps Slutter på 100kg

Chinups: Ladder 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Bench dips: Ladder 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3

Hangin leg-hip raise: 3 sæt x 12 reps

Torsdag: Svømmetræning

Interval 8x100m

Fredag: Interval-løb/Styrketræning

Interval-løb 30 min

Squat: 5 sæt x 5 reps Slutter på 115kg

Bænkpres: 5 sæt x 5 reps Slutter på 92.5kg

Pullups: Ladder 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Dips: Ladder 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3

Twisting crunch: 3 sæt x 25 reps

Lørdag: Svømmetræning

Interval 8x100 M

Søndag: O-løb/bronzecirkel

O-løb (konkurrence et sted i landet)

Om aftenen: 2x broncecirkel

O-march ca. hver anden uge… inden udd. start Skruer jeg dog op for marchen.

Alt ialt ser det fornuftigt ud.

Men det vil gøre tingene meget lettere for dig hvis du er god til natorientering inden du starter. 2 nætter om ugen kører i igennem med natøvelser - i starten bare orienteringsmarch, senere egentlige øvelser i indsættelse. Så det er en stor fordel at være god til orientering. Husk på at du er træt, sulten, våd, kold og meget øm i kroppen og jo før du kommer "hjem" jo før kommer du i soveposen og hvis du er heldig (eller god om man vil) kan du muligvis nå at få 2-3 timers sammenhængende søvn. Man siger at en frømandsuge består af 2 meget lange døgn og en røvturs dag fredag. I weekenden skal du bare sove og spise.

En anden ting jeg vil råde dig til er undervands træning. Invester i et ABC-sæt (maske, finner og snorkel) og øv dig i at bruge det. Kast det f.eks. i bassinet forskellige steder i den dybe ende svøm ned og tag grejerne på og tøm masken. Eller tag et reb med ned og bind så mange knob og stik som du kan. Og så lav noget distance træning - også med finner. I skal og og svømme 10.000 m. med grej på et tidspunkt.

Og så er der SGB (Sort GummiBåd) - det kan ikke forklares det skal opleves (din stakkel). Prøv at gå rundt i skoven (ikke på stierne) med kampuniform/støvler en tung rygsæk, en hjelm og en en 20 kg vægtskive på hovedet i en times tid. Det svarer til at gå rundt med SGB. (Røvturs fredag)

Derudover så prøv at trap ned for træningen 3-4 uger før start så dinj krop er helt restitueret - og så gør det ikke noget hvis du vejer 4-5 kg over din normale "kampvægt" så der er lidt at tære på i starten.

Del din elevtid ind i 30 dele og tag en del af gangen. Lov f.eks. dig selv at du kun må melde fra om mandagen. Man ser tingene klarere efter en week-end hvor man er veludhvilet.

Slutteligt skal du gøre dig klart hvorfor du vil være frømand: Jeg er sikker på at det er en personlig stor tilfredsstilelse at have gennemført og kunne kalde sig frømand,......men jeg har flere kolleger der ikke syntes det er særlig spændende at skulle jagte Talebanere i bjergene i Afghanisten - hvor de kun tænker på at slå dig og så mange af dine kammerater ihjel for at komme i himlen med 14 jomfruer.

Go' træning og held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Hej, tusin tak for jeres svar.

Jeg har valgt at omstrukturere programmet efter at have læst svar på mine indlæg på div. sites.

Programmet er som sådan kun vejledende, det eneste som kommer til at ligge fast er de ugentlige O-løb og uv-rugby som jeg starter på idag. Jeg tager en dag af gangen og lytter til min krops signaler, det er vel vejen frem.....

Mandag:

Efter job: 3x chinups, 3x dips, 3x armbøjninger efter ladder princippet

Kl. 20.30-22: UV-rugby

Tirsdag:

Efter job: 2x Bronzecirkel

Kl. 18-20: O-løb 5-8km

Onsdag:

Svømning 8x100m

Torsdag:

Kl. 20: Let løb 10km el. march med oppakning.

Kl. 21: 3x chinups, 3x dips, 3x armbøjninger efter ladder princippet

Fredag:

Styrketræning:

5x5 i henholdsvis squat, bænkpres, military presses

3x pullups, 3x dips efter ladder princippet

Lørdag:

Fri

Søndag:

Kl. 10: O-løb 7-9 km

Styrketræning:

5x5 i henholdsvis Dødløft, barbell rows, inchline bænkpres,

3x chinups, 3x dips efter ladder princippet

O-march ca. hver anden uge… inden uddannelsesstart Skruer jeg dog op for marchen.

Link to comment
Share on other sites

Slutteligt skal du gøre dig klart hvorfor du vil være frømand: Jeg er sikker på at det er en personlig stor tilfredsstilelse at have gennemført og kunne kalde sig frømand,......men jeg har flere kolleger der ikke syntes det er særlig spændende at skulle jagte Talebanere i bjergene i Afghanisten - hvor de kun tænker på at slå dig og så mange af dine kammerater ihjel for at komme i himlen med 14 jomfruer.

Go' træning og held og lykke.

Det lyder måske en smule blåøjet, men det at kunne gøre en forskel for andre mennesker, kammeratskabet, oplevelserne og den personlige udvikling som jeg tror uddannelsen giver, er noget der drager mig.

Jeg skulle have været til Irak til august, men holdet blev nedlagt, nu da vi trækker styrkerne hjem. Måtte på det tidspunkt gøre op med mig selv og familien om det var det værd og hvad det kunne indebære. Jeg synes at det er værd at risikere sit liv for en god sags skyld og jeg vil hellere leve med den risiko, end at gå og surmule på mit job, fordi jeg ikke lever det liv, som jeg føler jeg kunne.

Tak for dit svar.. tror jeg vil prøve at gå mig en tur med en af mine vægtskiver i weekenden, en time.. puha..

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest findes der allerede en masse herinde omkring det emne.

Andetsteds findes sikkert også en masse.

Derudover handler det vel om, at du finder dit niveau og den mængde træning som du mener, at der skal til. Som styrketræning vil jeg anbefale sandsæktræning og kettlebell. Det er en god balance mellem udholdenhed og tung træning.

Som sagt efter et stykke tid vil du - forhåbentlig - have dannet dig et godt indtryk af, hvad der kræves og om dine muligheder mht. at blive frø.

Edited by Karakal
Link to comment
Share on other sites

Hej skydiver

Det lyder som om du har godt styr på det. Hvilken uddannelse og funktion har du i hæren? Og skal du til de første prøver her i Juli/August?

Det der har virket bedste for mig har været de længere adventure-race-lignende løb og helt almindelig løbe og o-konkurrencer. Der er lidt et andet pres på en, når man er til konkurrence i forhold til når man jokker en tur alene i skoven. Hvis jeg var dig ville jeg overveje CoastZone Extrem Marathon her i slutningen af maj.

Du kan læse om det her - under løbskalenderen.

www.ardk.dk

Link to comment
Share on other sites

Hej skydiver

Det lyder som om du har godt styr på det. Hvilken uddannelse og funktion har du i hæren? Og skal du til de første prøver her i Juli/August?

Det der har virket bedste for mig har været de længere adventure-race-lignende løb og helt almindelig løbe og o-konkurrencer. Der er lidt et andet pres på en, når man er til konkurrence i forhold til når man jokker en tur alene i skoven. Hvis jeg var dig ville jeg overveje CoastZone Extrem Marathon her i slutningen af maj.

Du kan læse om det her - under løbskalenderen.

www.ardk.dk

Hej, ja det går udemærket, kan mærke en markant fremgang i min træning fra uge til uge :bigsmile:

Jeg vil virkelig gerne i gang med adventure racing, kunne se på www.ardk.dk at der hold for begyndere, har de også sådanne hold i Jylland? Jeg har søgt men kunne ikke finde nogen. Bor nær vejle, men er villig til at kører rimeligt langt hvis de har hold for begyndere.

Jeg var LSV 2 (spejder 2) og senere Gev1 (spejder1) i et MEKINF kompagni ved Livgarden, skulle have været til Irak med hold 10, men holdet blev nedlagt. Nu er jeg civil igen og det giver mig tid til at få trænet en masse.

Jeg har til 1 aug. til at sende min ansøgning, gør jeg det skal jeg til 2 dages ansættelsesprøven i sep. og kommer jeg videre skal jeg til 5 dages. optagelsesprøven i okt.

Jeg kan i min nuværende fysiske form, honerere kravene til ansættelsesprøven, men søger ikke før jeg føler at det er realistisk at jeg kan komme i form til optagelsesugen(HELL WEEK)

Link to comment
Share on other sites

Ok så du har været PNINFER konstabel? Det er jo et udemærket udgangspunkt. Jeg snakkede engang med en frømand, der blev kaldt Tot, han anbefalde mig at søge SG-skole inden jeg søgte ind. Det er måske en mulighed, hvis du ikke når at blive klar til sommer.

Link to comment
Share on other sites

Ok så du har været PNINFER konstabel? Det er jo et udemærket udgangspunkt. Jeg snakkede engang med en frømand, der blev kaldt Tot, han anbefalde mig at søge SG-skole inden jeg søgte ind. Det er måske en mulighed, hvis du ikke når at blive klar til sommer.

Ja det er det helt sikkert også, især fordi hærens SG-skole er meget mere relevant end søværnets hvis man søger frø.

Jeg har rimelig godt styr på det med at gå til soldat, så jeg prøver at søge direkte i første omgang. Hvor og hvornår skal du selv ind og springe?

Ved du om man skal gå de 70km på den 5 dages optagelsesprøve på en dag og hvad er tidskravet?

Link to comment
Share on other sites

Træner O-løb i Gorm OK jelling og UV-rugby i Nuser vejle. Styrketræner for det meste hjemme da jeg har udstyret selv, bænk, ribbe, sandsæk og div vægte..

Hhahahahahah alt for sjovt... Saa kender du vel familien Therkelsen fra Gorm... KK Therkelsen er min counceler derhjemme, starter foroevrigt selv i gorm her til july.. saa ses vi nok der..

Mvh

Christian

Link to comment
Share on other sites

Ja det er det helt sikkert også, især fordi hærens SG-skole er meget mere relevant end søværnets hvis man søger frø.

Jeg har rimelig godt styr på det med at gå til soldat, så jeg prøver at søge direkte i første omgang. Hvor og hvornår skal du selv ind og springe?

Ved du om man skal gå de 70km på den 5 dages optagelsesprøve på en dag og hvad er tidskravet?

Jeg tror ikke man går de 70 km. i et langt træk. Men jeg skal ikke kunne sige det. Dem jeg har hørt fortælle om de første prøver har sagt, at marchen var helt ok. 5 min. pause en gang i timen og så får man lidt at drikke og lidt at spise og så er det ellers videre. Men nætterne kan godt blive lange og de går gerne lige forbi basen flere gange uden at dreje ind. Prøv at læse i Mazkjaers log. Han var inde til 96 timer.

Jeg skal ind næste sommer. Håber jeg kan komme på et august-KSE hold på Bornholm.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke man går de 70 km. i et langt træk. Men jeg skal ikke kunne sige det. Dem jeg har hørt fortælle om de første prøver har sagt, at marchen var helt ok. 5 min. pause en gang i timen og så får man lidt at drikke og lidt at spise og så er det ellers videre. Men nætterne kan godt blive lange og de går gerne lige forbi basen flere gange uden at dreje ind. Prøv at læse i Mazkjaers log. Han var inde til 96 timer.

Jeg skal ind næste sommer. Håber jeg kan komme på et august-KSE hold på Bornholm.

Har kun hørt gode ting om Bornholm, de er lidt mere prof.

Har lige læst Mazkjaer log, nu er jeg lidt mere fortrøstningfuld. Marchen er jeg ikke så bekymret for, det er jeg god til.

Skal bare i bedre løbeform og være en mere habil svømmer. Går til svømning om torsdagen for at lære crawl, det går fremad med hastige skridt.

Løb 2900 på en coopers i dag, når jeg når de 3200 søger jeg ind, det er ligesom en god motivationsfaktor. Er dog en smule bekymret for hvordan det bliver at slæbe rundt på gummibåden, er 195cm høj, så jeg kommer sgu nok til tage hele slæbet.. hehe :crazy:

Mon ikke jeg burde smutte i seng nu, skal løbe O-løb i morgen, afgang kl. 08.30

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke man går de 70 km. i et langt træk. Men jeg skal ikke kunne sige det. Dem jeg har hørt fortælle om de første prøver har sagt, at marchen var helt ok. 5 min. pause en gang i timen og så får man lidt at drikke og lidt at spise og så er det ellers videre. Men nætterne kan godt blive lange og de går gerne lige forbi basen flere gange uden at dreje ind. Prøv at læse i Mazkjaers log. Han var inde til 96 timer.

Jeg skal ind næste sommer. Håber jeg kan komme på et august-KSE hold på Bornholm.

Hvor langt går du når du træner march og med hvor mange kg i tasken?

Link to comment
Share on other sites

Sidst jeg gik var til en natorienterings opgavemarch konkurrence i sverige i februar. Det var ca. 60 km. med ca. 15 kg på ryggen. Meget svær orientering skal jeg hilse at sige.

Jeg træner ikke decideret march endnu, venter til jeg kommer tættere på KSE indkaldelsen.

Link to comment
Share on other sites

GentleGiant. Lyder som om du selv har været til prøverne? Må man høre historien? :smile:

Der ingen historie. Eller den er meget kort.....

Var frømandselev i meget kort tid på hold 2000.

Men jeg et nærmere kendskab til det end de fleste idet jeg støder på dem (frømændene) i min dagligdag og har trænet sammen med flere af dem i Marine 5-kamp.

BRUUN

Edited by GentleGigant
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share