Sammensætning af program til kommende frømand


SKYDIVER
 Share

Recommended Posts

Jeg kan i min nuværende fysiske form, honerere kravene til ansættelsesprøven, men søger ikke før jeg føler at det er realistisk at jeg kan komme i form til optagelsesugen(HELL WEEK)

HELL WEEK er ikke optagelsesugen.

Optagelsesugen er moderat - HELL WEEK er en uge i helvede og er en uge der skal gennemføres (læs bestå) efter den første del af elevtiden (patruille-delen)

Efter denne uge bliver tingene lidt (meget lidt) nemmere idet i begynder på de lidt mere specielle ting: kampsvømmer, faldskærm, sprængningstjeneste mm.

BRUUN

Link to comment
Share on other sites

HELL WEEK er ikke optagelsesugen.

Optagelsesugen er moderat - HELL WEEK er en uge i helvede og er en uge der skal gennemføres (læs bestå) efter den første del af elevtiden (patruille-delen)

Efter denne uge bliver tingene lidt (meget lidt) nemmere idet i begynder på de lidt mere specielle ting: kampsvømmer, faldskærm, sprængningstjeneste mm.

BRUUN

Ok, det jeg mente var, at jeg ikke sender min ansøgning før jeg vurdere, at jeg kan nå et acceptabelt niveau inden optagelses ugen.

Kan du anbefale at man anskaffer sig en våddragt og træner distancesvømning i åbent hav?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo ikke selv spejder, men fulgtes med en spejder for at komme med på turen.

Hende spejderen gik totalt kold og satte sig ned og græd på 4 forskellige tidspunkter. Hun var så udmattet og havde så ondt og var til tider også meget skræmt af det vilde terræn om natten. Det tog rigtig langt tid at skulle have hende på slæb, men hun ville heller ikke melde fra.

Jeg kan ikke helt huske vores placering, men vi nåede dog alle posterne inden lukketid (undtagen bonus-posten). Vi nåede dog desværre heller ikke at repelle pga. kø, men måtte gå videre.

Men jeg syntes nu også det var en hård omgang. Hardcore orientering der om natten på 50:000 kort i totalt ukendt svensk terræn. Dybe moser og skrænter over det hele.

Link to comment
Share on other sites

det kan jeg godt anbefale

en livredders råd er at svømme langs kysten og ikke ud. Og husk altid at have en svømmemakker. Jeg anbefaler en 2mm våddragt.

Det er godt nok en tynd dragt. Hvorfor ikke blot en almindelig svømme/triathlon dragt fra orca, ironman, e.l. som har variende tykkelse?

Link to comment
Share on other sites

Svømmedragter er som regel 2mm neopren og er helt udemærket i danske farvande om sommeren. Hvis du kommer længere op i tykkelsen ender du i en mere stiv dykkerdragt.

2mm fulddragt plus badehætte er helt fint så længe du svømmer.

789, jeg skulle forresten spørge om du var interesseret i at løbe Århus CoastZone challenge med Jonas Omega og jeg til oktober. Vi mangler lidt mandskab

http://ardk.dk/?side=race&id=205

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Svømmedragter er som regel 2mm neopren og er helt udemærket i danske farvande om sommeren. Hvis du kommer længere op i tykkelsen ender du i en mere stiv dykkerdragt.

2mm fulddragt plus badehætte er helt fint så længe du svømmer.

789, jeg skulle forresten spørge om du var interesseret i at løbe Århus CoastZone challenge med Jonas Omega og jeg til oktober. Vi mangler lidt mandskab

http://ardk.dk/?side=race&id=205

Svømmedrageter er typisk lavet med forskellig tykkelse rund omkring på kroppen.

Mave samt lår er normalt 4-5mm tykke for at hjælpe med at holde svømmeren oppe, skuldre/armhuler og albuer er normal 1,5-2mm i tykkelse da der her er behov for stor bevægelighed.

Det er kun gamle svømmedrageter (før 1990) som har konstant tykkelse.

Coast Zone lyder mget cool, smider lige en PM når jeg har overblik over om jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Det må jeg ud og invistere i.. Har i kendskab til klubber i Jylland hvor man kan komme ud og snuse til adventure racing?

Adventure Race er for det meste ikke noget man gør i klub. Man samler bare et hold og så tager man afsted.

Til CoastZone "Extrem" marathon her i slutningen af maj behøver du kun en enkelt makker og så er det ellers bare derudaf. Det ville være yderst relevant træning for dit vedkommende.

Svømmedrageter er typisk lavet med forskellig tykkelse rund omkring på kroppen.

Mave samt lår er normalt 4-5mm tykke for at hjælpe med at holde svømmeren oppe, skuldre/armhuler og albuer er normal 1,5-2mm i tykkelse da der her er behov for stor bevægelighed.

Det er kun gamle svømmedrageter (før 1990) som har konstant tykkelse.

Coast Zone lyder mget cool, smider lige en PM når jeg har overblik over om jeg kan.

Jeg må bøje mig i uvidenhedens naive støv og æde mine ord i mig, thi jeg er overgået :surrender:

Lyder godt!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

cool, hvad faldt valget på?

Jep, dragten kan jeg også bruge til vandski, så det er jo perfekt..

http://www.diveshopone.dk/pakkeBlad.asp?ppid=P72

http://www.diveshopone.dk/produktBlad.asp?pid=DRA20

Lige pt. har jeg ingen i min omgangskreds som er friske på ADR, men jeg regner med at hooke up med nogle gæve gutter, efter en veloverstået ansættelsesprøve.

Dem jeg kender som har søgt var gode til at hjælpe hinanden, f. eks skiftedes de til at arrangerede nat O-march og lign.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Altså nu er det ikke kun fysisk træning der er the wonder løsning, det er også at træne sig mentalt , lære sig selv at holde hovedet koldt og fokusere, samt kunne udstå kulde og press heletiden, fysisk såvel som psykisk, ja styrketræning og udholdenhed er vigtigt, men det psykisk er midst lige så vigtigt!

Jeg træner meget forskelligt har lært nogle principper og dem kan man så sammensætte et program efter, der er en del hårde øvelser i FRK, som kræver ikke kun stærke muskler men også muskler der kan arbejde i lang tid af gangen, igen hvis man ikke har psyken til at finde sig i stress eller den hårde tone så kan man ikke komme igennem uddannelsen!

Til alle der overvejer at søge ind, good luck! :)

post-15360-1181398561_thumb.jpg

Edited by swimmi
Link to comment
Share on other sites

Hey

Lyder som et fornuftigt mål!!

Jeg har først set din tråd nu, og har måske misset en pointe, men træner du i dragt i hallen?? Det vil jeg ikke råde dig til.

Læste tidligere at din teknik ikke var så god og du KUN træner to gange om ugen i vandet - undgå dragten. Den giver opdrift og hjælper dig intet på optagelseskurset når i bliver kastet i vandet uden dragt.

Læste også du kører meget intervaller i hallen. Jeg kan anbefale dig at bruge lidt længere tid i vandet end 8x100, og så dele din fokus ud over et lidt større område af svømningen.

Crawl er svært at mestre hvis du ikke har svømmet før, og bør koncentrere sig om områderne:

Armtag

Vejrtræning

Benspark

En plade er din ven til at træne benspark med, for modsat din ankelstyrke mht marchen og løb, kræver crawl et flexibelt og stærkt benspark, og tro mig når du får deres havfinner på derinde får du det at mærke!

Hvis jeg skal give de råd videre, som frøerne jeg kender gav engang, er det blot 'få nogle kilometer i benene' og vej gerne lidt mere inden du starter på skolen. Er du 'toppet' når du starter dur det ikke. (var vidst også en der havde nævnt noget med 3-4 ugers nedtrap inden start)

-Har du brug for råd på svømningen må du sige til!

god fornøjelse med forberedelserne

/

Christian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share