Politi prøver


Mwolter
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg læst alle siderne herinde, og det er jo spændende at følge med i:)

Jeg skal til prøve her på onsdag i Brøndby, og har forberedt mig over lang tid. Jeg har været opppe før, og ved derfor af erfaring at jeg har svært ved den almene prøve. Jeg har støvet nogle prøver op hos bekendte som har gennemført politiforskolen, men kunne godt tænke mig at vide om der er nogle der har været oppe til den skriftlige for nylig som kan huske nogle af spørgsmålene i den almene prøve.

Den fysiske frygter jeg ikke, da jeg mener jeg er godt rustet til den.:)

Mvh Malene:)

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for svar:) Ministrene har jeg styr på, og så har jeg fokuseret på geografi, historie, kongehuset, Politik, skønlitteratur, danske film og lidt udlandspolitik også.

Så er der også andre emner som jeg ikke lige kan komme i tanke om. Men det kunne være der var nogen der havde nogle mere konkrete spørgsmål de kunne huske:)

Malene

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal til prøve her på onsdag i Brøndby, og har forberedt mig over lang tid. Jeg har været opppe før, og ved derfor af erfaring at jeg har svært ved den almene prøve. Jeg har støvet nogle prøver op hos bekendte som har gennemført politiforskolen, men kunne godt tænke mig at vide om der er nogle der har været oppe til den skriftlige for nylig som kan huske nogle af spørgsmålene i den almene prøve.

Det er flere år siden jeg var til prøve, men generelt kan siges om den almene prøve, at mange spørgsmål er aktuelle. Med det menes, at du skal have et bredt kendskab til hvad der røre sig i samfundet udenrigs/inderigs politisk mv.

Det kan omhandle nye Love der vedtaget, Irakkrigen- den seneste, problematikken i Dafur, Brixtofte sagen, blot for at nævne nogle.

Personaleafdelingen har tidligere oplyst, at generalt har piger sværest ved matematik/regning, hvorimod drengene har svært ved dansk. I gennemsnit dumper 63% af alle ansøgere ved den skriftlige prøve.

Omkring prøverne skal det bemærkes, at alle prøver er en del af en helhedsvurdering, hvor især den første samtale er yderst vigtig, idet politiet her gør sig vigtige indtryk om ansøgeren. Faktisk er kun ganske få ansøgere klar over dette.

Kan det være en trøst, så vil jeg gerne kaste håndklædet i ringen og erkende, at jeg dumpede den almene prøve. Alligevel er jeg ansat i politiet idag.

Nu siger Jeg kun held og lykke til en taber, så "knæk og bræk" :4thumbup:

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Som det står på politiet hjemmeside, kan du gå op alle de gange du vil. Men det bliver naturligvis noteret hver gang man dumper, og de sætter pris på at man har forsøgt at forbedre sig i den diciplin man nu er dumpet.

TIL CountySheriff

Jeg tror det er mange år siden, der var en "første samtale" :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sidste gang jeg var til prøve var jeg til en første samtale, og det er kun 1 års tid siden. Det var så i Århus ved ikke om proceduren kan være anderledes i Jylland :laugh:

Men tak for de gode råd, det er også hvad jeg har fokuseret på indtil videre. Jeg synes bare den almene er svær at forberede sig til... Man kan selvfølgelig ikke vide alt, men jeg vil nu ikke kalde alle spørgsmålene for almen viden. Nogle af spørgsmålene er altså lidt for morsomme vil jeg mene!!!

Mht den skriftlige prøve generelt så tror jeg gerne at det er delt op på den måde. Jeg har aldrig været matematiker, men mænd/drenge er bare bedre til matematik.

Det er en stor dumpeprocent!!

Hvis der er flere med gode råd, så tager jeg imod med kyshånd.. Også hvis der er nogen der kan huske spørgsmål fra prøven.....Eller måske bare kategorierne:)

Link to comment
Share on other sites

Kan godt ske jeg spørger dumt nu. Men hvis man dumper, så kan man godt gå op igen ikke? og hvis ja, hvor mange gange kan man så gå op og tage prøven igen?

Jeg har ikke gået nogle prøver om, men personaleafdelingen Afd. B, valgte at se bort fra resultatet i prøve vedr. almen viden, idet resten var godt nok.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Endnu engang tak for de gode råd!

Ja helligdage og mærkedage har jeg også kigget meget på.. Men det er rart lige at få opsummeret det hele lidt:0)

Kom endelig med flere guldkorn, det er dejligt med flere der er eller har været i samme båd.

Grunden til at politiprøve står i 2 ord, er rent faktisk fordi det var måden jeg fandt frem til denne debat ved at søge på google. Men det var da en guld kommentar jeg kunne bruge til noget...:) For så har jeg da det i mente når jeg skal op i diktat!! :laugh:

Jeg holder mig også til min første indskydelse mht. de almene spørgsmål, tror man kan have en tendens til at stige sig blind på dem.

Men sommerfuglene i maven er begyndt, det er sikkert:o)

Link to comment
Share on other sites

Så er prøven overstået, desværre ikke som forventet.

Diktat 9, matematik 8, referat 10 og almen viden 5 fejl.

Fysisk gik ikke som forventet, de dumpede mig på opvarmningsprogrammet pga. manglende koordinering hvilket jeg står helt uforstående overfor. Jeg fik 4 da jeg var oppe for halvandet år siden. De andre prøver gik som forventet 3 og 4 hele vejen igennem.

Lige nu er jeg meget bitter, da alle prøverne var bestået med 3 og 4. Der var andre der gik igennem med et 2 tal i gennemsnit, Kan den virkelig vægte så meget den opvarmningstest..

Puha det var min 3. gang og nok sidste gang. Jeg orker næsten ikke at prøve længere.

Held og lykke til alle jer andre:0)

Malene

Link to comment
Share on other sites

De har givet mig et 1. tal... Selvom der er gået 2 dage nu, så forstår jeg det stadig ikke. Jeg vil da ikke ligefrem kalde mig selv motorikspasser:0)

Nu venter jeg lige på mine karakterer som kommer med posten, og så kunne jeg godt tænke mig at få en uddybende forklaring for jeg mener virkelig det er uretfærdigt!

Malene

Link to comment
Share on other sites

De har givet mig et 1. tal... Selvom der er gået 2 dage nu, så forstår jeg det stadig ikke. Jeg vil da ikke ligefrem kalde mig selv motorikspasser:0)

Nu venter jeg lige på mine karakterer som kommer med posten, og så kunne jeg godt tænke mig at få en uddybende forklaring for jeg mener virkelig det er uretfærdigt!

Malene

Ja et 1 tal er noget lort, for så kan man højest få 2 samlet fysisk.

men som en anden har skrevet, selv om du har været igennem prøverne mange gange, skal du bare op på hesten igen.

Du slipper jo i det mindste for den skriftlige prøve, hvis du prøver igen... Men hvis du fortælle i et brev at du fik 4 første gang du var til fysisk, så

tror jeg da også de har forståelse for det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share