Styrketræning til kampsport?


Kampsportsnørden
 Share

Recommended Posts

jeg ved godt det er kort varsel, men jeg skal kæmpe til et kampsportsstævne i hvidovre om en uge og jeg tænkte om I har nogle tips til hvordan jeg forbereder mig bedst muligt den næste uges tid så jeg får restitueret ordentligt og har max styrke på dagen? hvordan sikrer jeg mig at jeg peaker på næste lørdag? alle tips og ideer vil blive modtaget med kyshånd :):):):)

det er det her jeg skal kæmpe til:

plakat-700px-sRGB.jpg

på forhånd tak!!!

Link to comment
Share on other sites

På en uge kan du ikke nå at træne dig op til noget-som-helst...

Jeg ved ikke meget om kampsport og det er efterhånden 5 år siden jeg sidst trænede. Hvis jeg skulle starte i dag, ville jeg særligt supplere med følgende øvelser:

- Tung squat (eksplosivitet i benene. Mere testosteron)

- Tung dødløft (støtte-muskulatur i ryggen, som betyder meget for dine spark)

- Sjipning, løb eller anden konditionstræning med fuld vægt på benene (kondition og styrke i ankler/underben. Balance)

Liggende kamp aner jeg intet om.

Hvordan du kan forberede dig til kamp, er en helt anden snak :smile:

Jeg ville mene, den bedste tilgang, afhængigt af dit generelle trænings-niveau, ville være at have et par meget lette træninger i løbet af ugen op til kamp. Spis godt og vær fuldt restitueret.

EDIT: Lad være med at starte på styrketræning, ugen før du skal til kamp!!

Edited by tiavulu
Link to comment
Share on other sites

De andre taler sandt - hold dig en relativ rolig uge op til kampen & "opbyg lysten til kampen istedet".. Visualiser.. forbered dig på kampen ..

Hvis du har flere spørgsmål vedr kampsports relateret styrketræning - så er du velkommen til at kontakte mig.

Venligst - Lars B

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share