Køb af concept 2 roergometer til klub


Chris27
 Share

Recommended Posts

I min VL klub AK Thor har vi på generalforsamlingen besluttet af købe en romaskine, og vi er også blevet enige om, at det skal være en concept 2, som i følge alt, hvad jeg har hørt er lysår bedre end alt andet.

Så vidt jeg ved koster den ca 14000kr som ny, hvilket vi nok har råd til, men trods alt vil være en stor udgiftspost (vi er en lille klub), så spørgsmålet er om vi er bedre tjent med en brugt maskine. Her mener jeg tidligere at have hørt, at man kan få en 7000kr (er det en riemlig antagelse).

Hvad bør vi vælge?

Link to comment
Share on other sites

Prøv modest sport - han sælger renoverede c2.

Men det vil nok være spild af 14k hvis I køber en ny, da den vil blive brugt af mange forskellige folk uden stor viden..

Niske

Edited by Niske
Link to comment
Share on other sites

Jeg faldt faktisk over Modest sport, hvor de havde en brugt til salg til 9000kr. Men jeg synes før, at jeg har hørt at de nogle steder sælges til 7000kr for en maskine i god stand.

Vi kunne også købe den ny til 14000kr (mener jeg, jeg har ikke checket priserne for nylig), men efter hvad jeg hører holder C2-maskiner næsten evigt.

Vi har ingen OL-roere til at bruge den, så jeg ved ikke, hvor meget den vil blive brugt, men det vil blive vores bedste cardiomaskine, så vi vil have noget kram.

Link to comment
Share on other sites

Concept2 er helt klart et godt valg. Med lidt simpel vedligeholdelse holder de i rigtig mange år.

Hvis i skal have et enkelt ergometer til den brug du nævner, mener jeg også 14.000 er for mange penge. På de nye ergometre betaler man hovedsagligt for at computeren er væsentligt opgraderet så man kan ro mod andre ergometre trådløst, ro et spil kaldet fiskespillet, gemme sine workouts og den slags lir.

Til gengæld har Concept2 aldrig lavet en computer der var mere simpel og driftsikker end PM2+ (mener jeg den hedder, og den skal ikke forveksles med PM2 der var rimelig ringe). PM2+ sidder på de fleste Model C ergometre.

Problemet med Model C i forhold til de nyere D og E er dog, at ergometret larmer lidt mere, og så er D og E udstyret med et bedre håndtag. Det kan dog selv skiftes og koster 250kr.

Hvis jeg selv skulle købe et ergometer, ville jeg kigge mig om efter et brugt Model C i god stand, med en PM2+ monitor og et nyt håndtag. I alder bedste fald et Model D eller E med en PM2+ monitor. Jeg vil mene man på den måde har størst sandsynlighed for at få mest for pengene.

Jeg kender ikke så meget til brugtbørsen. Udover Modest, kan i evt. prøve at skrive til de store københavnerklubber DSR, KVIK, KR og Bagsværd. Det er et lidt dårligt tidspunkt på året lige nu, men de køber tit nye ergometre inden vintersæsonen går i gang. Jeg vil så gå ud fra at de sælger de gamle.

Hvis i finder noget er i desuden velkommen til at spørge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg faldt faktisk over Modest sport, hvor de havde en brugt til salg til 9000kr. Men jeg synes før, at jeg har hørt at de nogle steder sælges til 7000kr for en maskine i god stand.

Vi kunne også købe den ny til 14000kr (mener jeg, jeg har ikke checket priserne for nylig), men efter hvad jeg hører holder C2-maskiner næsten evigt.

Vi har ingen OL-roere til at bruge den, så jeg ved ikke, hvor meget den vil blive brugt, men det vil blive vores bedste cardiomaskine, så vi vil have noget kram.

Fordelen ved at købe hos Modest er at den er renoveret så de ofte ikke er til at kende fra en ny. Jeg fik min leveret på min addresse af Reiner selv - og fik 2 timers snak om roning og instruktion. Der var sat nyt sæde på og ny computer. En god handelsoplevelse! Og ja - det er KRAM

Link to comment
Share on other sites

Godt med et par ekspertudsagn.

Jeg anede slet ikke, at der var flere versioner af C2, men det er måske den naturlige udvikling. Laver de så kun E-versionen nu, eller er flere versioner i produktion?

Hvis jeg ikke støder på andet, lyder det til, at vi bør handle hos Modest, men det lød det også til på deres hjemmeside.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Køb en model D med PM3 eller PM4 computer (det er efter min mening ligegyldigt hvilken). Jeg har roet kaproning siden jeg var 10, er nu 27 og gør det stadig, og der er INGEN erstatning for et Concept 2 ergometer. Model E har ikke samme "feel" som model D, og så der er jo en grund til at det idag er C2 maskiner der bliver brugt til al seriøs ro-træning og konkurence. Ring til Reiner Modest og få en snak om et godt brugt ergometer. I Bagsværd skifter vi ergometre en gang om året, så der kan også findes et godt tilbud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share