Brystmuslker


DB_2605
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en dreng på 16, der har et spørgsmål hvordan får man

brystmuskler magen til? eller kan i sige hvilke øvelser han har brugt? dem der ser paridise hotel kan godt se hvem det er. har intet med jeg er fan af personen eller skal gør mig klog på den udsendelse at gøre.

mit spørgsmål er blot, hva skal man træne for at opbygge brystmuskler magen til hans?

håber der er en som har et forslag?

mit eget brystprogam, består af: bænkpes 3:6-8 med 70 kg, den øvelse hvor man ligger på samme måde som i bænk, men med frie vægte og sådan en folk der dyrker arobic træder op på når de træner, ned under bænken så man får fat i underdelen af brystet (26 kg i hver arm og 3:8 gentagelser). derudover flyes i et tårn 30 kg i hver arm, 3:8 gentagelser. Og nogen gange den hvor man skal sænke håndvægten ned over hovedet for at få fat i midten af brystet 26 kg 3.8 gentagelser, men det gør ondt i min skulder.

hvis i ikke forstår mit program så bare sig til så forklarer jeg. vil også gerne høre jeres mening om det er godt hvis man vil have sådan nogen som ham på billedet.

på forhånd tak:)

Edited by DB_2605
Link to comment
Share on other sites

Det vigtigste er at vælge dine forældre med omhu - sagt på en anden måde, du kan ikke ændre specielt på formen af din muskel. Du kan ændre på størrelsen og på hvor meget fedt der sidder omkring.

Det konkrete øvelsesvalg har meget lidt at sige og påvirker sådan set kun hvor effektiv din træning er, altså hvor hurtigt du kan nå dit mål.

Link to comment
Share on other sites

okay, men for mig at se ser det ud som om han har trænet rigtig meget den nedre del af brystet. det der ser fedt ud er jo den der kan rundt, hvis man kan sige sådan.

hmm men hvis det du siger med at det er gentisk hvordan og hvorledes musklerne sidder osv og øvelser ikke kan ændre på det. kan du så sige om mit program omkring brystet er godt? er meget imødekommende hvis du har et andet program eller noget lign..

Link to comment
Share on other sites

searchfirst9bc6hmdb0mr5.gif

:wink:

der ligger en masse gode artikler om krop og træning her på siden som sætter dig ind i de mest grundlæggende principper... gør dig selv den tjeneste at læse dem, det er spændende og du vil kunne svare ganske fyldestgørende på dine spørgsmål.... :)

Link to comment
Share on other sites

Haha jeg har haft "glæden" ved at se "kendte" fra DKBN og Paradise Hotel træne i fitness.dk og andre centre. Og seriøst ingen af dem kører med mere end 70-80 kilo i bp. Fælles for dem alle er at jeg kun har set dem træne flad bp, incline bp, decline bp, flys, curls, cable crossovers, pec decs, dips maskiner og triceps extensions.

Link to comment
Share on other sites

okay, men for mig at se ser det ud som om han har trænet rigtig meget den nedre del af brystet. det der ser fedt ud er jo den der kan rundt, hvis man kan sige sådan.

hmm men hvis det du siger med at det er gentisk hvordan og hvorledes musklerne sidder osv og øvelser ikke kan ændre på det. kan du så sige om mit program omkring brystet er godt? er meget imødekommende hvis du har et andet program eller noget lign..

Har jeg forstået dig korrekt laver du:

bænkpres med stang 3x6-8x70kg

bænkpres med håndvægte 3x8x26kg

flyes (stående/liggende?) 3x8x30kg

evt pullovers 3x8x26kg

Lad være med at lave en øvelse hvis du får ondt. Det er bare dumt :wink:

Det er svært at vurdere dine brystøvelser uden at kende konteksten (altså resten af dit program) og dit træningsniveau. Jeg kan dog sige så meget at jeg mener ikke det er optimalt at gøre de samme øvelser og samme rep-range i længere tid.

Som skrevet 100 gange før, så er det minimalt hvor meget man kan flytte belastningen lodret på brystmusklen, så kun enten øvre eller nedre del af brystmusklen bliver ramt.

Jeg må indrømme, at jeg synes ikke det ser fedt ud at han tilsyneladende ikke har nogen muskelmasse overhovedet på øvre bryst. Hver sin smag.

Link to comment
Share on other sites

Som Christian B skriver, handler det nok mest af alt om at du taber dig.

Om din brystmuskel så vil få den ønskede form afhænger i høj grad af din genetik.

BTW. Hans form er da intet specielt. Har set anorektikere med større trapz. :wink:

Edited by anonymiseret-bruger
Link to comment
Share on other sites

hej igen:)

tak for de gode svar. ja det program du skrev maxpower er det jeg kører - jeg laver flyes stående.

resten af mit program består af:

Ryg:

lænd øvelse i den der skrå bænk hvis i kender den 3x10.

maskine hvor man trækker ned i en stang der går på tværs, fårst med biceps og så mere skulder og hele armen 3x8

maskine hvor man sidder og træker et kabel op til maven (træner vingerne rigtig godt) 3x8

Mave:

almindelige situps men på skrå bænk med 10 kilo bag hovedet 4x12

almindelige situps på måtte med 20 kilo bag hovedet 4x8-10

det der stativ hvor man hænger og løfter benene helt op til hovedet 3x10.

triceps:

tårn med tov hvor jeg stiller mig med ryggen til vægtskiverne og trækker tovet ud for mit hovede og tilbage til halsen 3x8

tårn med håndtag, for hver arm 3x8 for hver arm.

Biceps:

den classiske hvor man har den buede stang og sidder med hænderne oven på en madrasagtig ting, der gør at det er mega hårdt for biceps 3x8.

skulder:

stang man løfter over hovedet enten bag i eller foran ansigtet 3x8.

intet ben, fordi jeg løber og cylker og man bliver langsom af at træne benene "også selvom man træner lav vægt og mange gentagelser"

har skrevet det på den her besværlige måde fordi jeg ikke kan huske og ved hvad det hedder på fagsprog.

ja maxpower det er selvfølgelig et spørgsmål om smag, men jeg synes det ser enormt fedt ud at han kun har underdelen med.

pese du siger et "godt cut ned til en bf% under 10 så burde den være i vinkel. jeg har en bf på 12?

den vil bare ikke længere ned:(

Ill jeg forstår ikke hvad flad bp, incline bp, decline bp, flys, curls, cable crossovers, pec decs, dips maskiner og triceps extensions betyder?

Link to comment
Share on other sites

hej igen:)

tak for de gode svar. ja det program du skrev maxpower er det jeg kører - jeg laver flyes stående.

resten af mit program består af:

Ryg:

lænd øvelse i den der skrå bænk hvis i kender den 3x10.

maskine hvor man trækker ned i en stang der går på tværs, fårst med biceps og så mere skulder og hele armen 3x8

maskine hvor man sidder og træker et kabel op til maven (træner vingerne rigtig godt) 3x8

Mave:

almindelige situps men på skrå bænk med 10 kilo bag hovedet 4x12

almindelige situps på måtte med 20 kilo bag hovedet 4x8-10

det der stativ hvor man hænger og løfter benene helt op til hovedet 3x10.

triceps:

tårn med tov hvor jeg stiller mig med ryggen til vægtskiverne og trækker tovet ud for mit hovede og tilbage til halsen 3x8

tårn med håndtag, for hver arm 3x8 for hver arm.

Biceps:

den classiske hvor man har den buede stang og sidder med hænderne oven på en madrasagtig ting, der gør at det er mega hårdt for biceps 3x8.

skulder:

stang man løfter over hovedet enten bag i eller foran ansigtet 3x8.

intet ben, fordi jeg løber og cylker og man bliver langsom af at træne benene "også selvom man træner lav vægt og mange gentagelser"

har skrevet det på den her besværlige måde fordi jeg ikke kan huske og ved hvad det hedder på fagsprog.

ja maxpower det er selvfølgelig et spørgsmål om smag, men jeg synes det ser enormt fedt ud at han kun har underdelen med.

pese du siger et "godt cut ned til en bf% under 10 så burde den være i vinkel. jeg har en bf på 12?

den vil bare ikke længere ned:(

Ill jeg forstår ikke hvad flad bp, incline bp, decline bp, flys, curls, cable crossovers, pec decs, dips maskiner og triceps extensions betyder?

Træner du alt det pr. træning? :crazy:

Det med bentræningen er en gammel myte tror jeg, det kommer an på hvordan du træner dine ben, vælger du at træne eksplosivt, så vil du kunne mærke at du bliver hurtigere, så syntes bestemt du skal gå i gang med at træne ben.

ang. at din BF ikke vil ned, så handler det bare om at du skal forbrænde flere kcal end du indtager, så taber du dig..

BP = Bænkpres/Benchpress. googler du de forskellige øvelser, skal du nok finde dem.

Link to comment
Share on other sites

Hej lorte muskel.

er rigtig nok det med eksplosivt træning. men har ikke behov for det, mit løb og cykling er tilstrækkeligt.

ja det er mit program pr træning. laver det ikke i den rækkefølge altid, variere meget da det er vigtigt så kroppen ikke bliver vant til den rækkefølge.

ja men det med at intage mindre end man forbrænder er ekstremt hårdt. jeg er sulten som en ulv hele tiden:(

på googles billeder er military press da den øvelse jeg laver for skulder?

nej laver ikke inceline.

men hvis jeg vil have meget kraftig underkant som han har skal jeg så ikke træne meget deciline?

Link to comment
Share on other sites

Hej lorte muskel.

er rigtig nok det med eksplosivt træning. men har ikke behov for det, mit løb og cykling er tilstrækkeligt.

ja det er mit program pr træning. laver det ikke i den rækkefølge altid, variere meget da det er vigtigt så kroppen ikke bliver vant til den rækkefølge.

ja men det med at intage mindre end man forbrænder er ekstremt hårdt. jeg er sulten som en ulv hele tiden:(

på googles billeder er military press da den øvelse jeg laver for skulder?

nej laver ikke inceline.

men hvis jeg vil have meget kraftig underkant som han har skal jeg så ikke træne meget deciline?

Syntes det er en skam du ikke træner dine ben, det vil mange andre nok også fortælle dig.

Når du træner store basisøvelser, som til dine ben kunne være squat, bliver der frigivet en mængde testosteron (det mandlige kønshormon), som er med til at få dig til at vokse.

Den med rækkefølgen har jeg så ikke hørt før, vil da mene at det er total ligegyldigt, set i forhold til muskelvækst, selvfølgelig skal du kører de hårde øvelser først, klart! Men tror mener det er din rep-range du skal varriere lidt i.

Ja, det er hårdt at indtage mindre mad, men det er altså løsningen - Så du må vælge om du vil cutte eller ikke.

Militarypres, er primært en skulder øvelse, men sekundært rammer den også bryst. Hvis det er du vil ligne ham der fra Paradise, som næppe ligner en, som der nogensinde har udført en skulder øvelse, er dette nok ikke løsningen.

Mit forslag er, at du går i gang med et lidt mere målrettet træningsprogram bygget op omkring basisøvelser. Ville da tage et fullbody eller 2 split, alt afhængig af hvor mange gange om ugen du vil træne.

Link to comment
Share on other sites

hej igen hehe..

bash ham fra paridise hotel er da bestemt ikke uden muskler. han har bare en lav fedtprocent der gør at han ser meget tynd ud. selvfølgelig vil jeg ikke ligne en tro kopi af ham det er jo heller ikke muligt. synes bare hans bryst ser fedt ud for det er anderledes.

jeg bænker 70, og så skal jeg have hjælp fordi ellers taber jeg stangen i maxsættet, er stadig kun 16 og jeg tager meget i forhold til mine venner der bænker 30 og 40 kg. ved jo ikke hva han tager men det er nog mere end mig når han er 22 eller deromkring.

til dig lorte muskel. eftersom jeg ikke har trænet ben i meget lang tid,så forstår jeg ikke helt hva du mener med Når du træner store basisøvelser, som til dine ben kunne være squat, bliver der frigivet en mængde testosteron (det mandlige kønshormon), som er med til at få dig til at vokse.

squat er jo ekstremt hårdt?

derudpver synes jeg det lyder mægtig interessant det du siger med Mit forslag er, at du går i gang med et lidt mere målrettet træningsprogram bygget op omkring basisøvelser. Ville da tage et fullbody eller 2 split, alt afhængig af hvor mange gange om ugen du vil træne. kan du uddybe hvad de to forskellige programmer ?

kan så sige jeg synes selv jeg træner målrettet. træner 4 gange om ugen og er begyndt at løbe på hvile dagene, så jeg kommer ned i bf%.

med hensyn til millitary press som også tager overdelen med, så skal jeg slet ikke træne den skulderøvelse hvis jeg kun vil have underdelen er markeret?

tak for de mange svar:)

Link to comment
Share on other sites

haha, seriøst, der sidder ikke 5 gram muskler på ham. Og han repper næppe med 70 :laugh:

Det kan jo sådan set være ligegyldigt. DB2065 vil have strikket et program sammen som giver ham noget masse på patten, og helst den nedre del. I så fald er det jo bare i gang med en helvedes masse bænkpres, suppleret med noget decline bænk. Begge øvelser rammer primært pectoralis major, og ikke pectoralis minor/clavicular som rammes bedst ved incline bænk og/eller military, dips etc.

Jeg er dog helt enig med dem der foreslår, at det skal kædes sammen med et fornuftigt træningsprogram der rammer hele kroppen. Squat er jo numero uno for ben. Dødløft og kropshævninger for ryggen og biceps. Og så den mængde bænk/decline bænk han mener at kunne klare.

Et fullbody kunne se således ud:

Bænkpres 5 x 5

Squat 5 x 5

Dødløft 5 x 5

Decline bænk 3 x 8

Kropshævninger 3 x 8

Så kan man supplere op med alverdens iso-øvelser hvis det er det man ønsker, eller variere med en anden fullbody:

Dips 4 x 8

Front Squat 5 x 5

Barbell Bent-over Rows 3 x 8

Military/Decline bænk 3 x 8 (igen alt efter hvor man vil have massen)

Kropshævninger 3 x 8

Det er i hvert fald en mulighed. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej konqkent. meget interessant det du skriver. du vil simpelthen foreslå jeg går helt væk fra det program jeg har skrevet her på siden, og træner det du har skrevet for neden, i den rækkefølge?

da jeg så skal køre 5x5 i stedet for 3x8, kan jeg så bænke med 70 igen osv? eller kan man løfte mere fordi man ikke skal tage så mange reps?

hvad er kropshævninger?

Du skriver to programmer, skal jeg så træne det ene, den ene uge. og det andet den anden uge?

og så smider jeg bare noget mave ind hvor i programmet?

skal jeg træne alle de iso øvelser jeg vil lave sidst i programmet? eller er rækkefølgen fuldstændigt ligemget?

og så skriver du: og så den mængde bænk/decline bænk han mener at kunne klare. hvad mener du med det?

endnu en gang tusind tak for svarene..

Link to comment
Share on other sites

Hej konqkent. meget interessant det du skriver. du vil simpelthen foreslå jeg går helt væk fra det program jeg har skrevet her på siden, og træner det du har skrevet for neden, i den rækkefølge?

da jeg så skal køre 5x5 i stedet for 3x8, kan jeg så bænke med 70 igen osv? eller kan man løfte mere fordi man ikke skal tage så mange reps?

hvad er kropshævninger?

Du skriver to programmer, skal jeg så træne det ene, den ene uge. og det andet den anden uge?

og så smider jeg bare noget mave ind hvor i programmet?

skal jeg træne alle de iso øvelser jeg vil lave sidst i programmet? eller er rækkefølgen fuldstændigt ligemget?

og så skriver du: og så den mængde bænk/decline bænk han mener at kunne klare. hvad mener du med det?

endnu en gang tusind tak for svarene..

Altså de eneste du ønsker er at få en brystkasse som ham der, dvs. at du er ligeglad med resten af kroppen. Ham fyren på billedet ligner heller ikke en der har kørt kropshævninger, dødløft eller andet. Tror det er ren Bryst, biceps træning..

Søg på Chins, Chin-ups eller Pull-ups på google, så finder du ud af hvad kropshævninger er.

Men jeg vil da anbefale dig at gå i gang med noget fullbody, kunne sagtens være det, som kongkent, syntes bare der mangler noget for at få hele kroppen med.

Link to comment
Share on other sites

altså i kan sige hvad i vil, men hvis i kigger på det her billede, ser det så ikke ud som om han har trænet det hele?

selvfølgelig er jeg ikke kun interesseret i at have 2 patmuskler og så er resten ligemeget.

derfor jeg germe ville have strikket et program sammen der igennem hård træning på sigt giver mig et look, i retning af ham. Det er jo så en smagsag fra person til person om det er fedt eller ej.

hva er det su synes der mangler for at få hele kroppen med?

Fik ikke lige svar på om jeg bare skal køre et af konqkents fullbody, eller dem begge eksempelvis hver uge?

Edited by DB_2605
Link to comment
Share on other sites

Det kan jo sådan set være ligegyldigt. DB2065 vil have strikket et program sammen som giver ham noget masse på patten, og helst den nedre del.

Ikke helt, for min pointe er at hvis han cuttede i bund ligesom ham modellen, er jeg overbevist om at han allerede har en lignende form hvis han repper med 70 kg. Og så synes jeg det er dumt at fokusere på det nederste af brystet - fokuser på all round masse i stedet.

Link to comment
Share on other sites

altså i kan sige hvad i vil, men hvis i kigger på det her billede, ser det så ikke ud som om han har trænet det hele?

selvfølgelig er jeg ikke kun interesseret i at have 2 patmuskler og så er resten ligemeget.

derfor jeg germe ville have strikket et program sammen der igennem hård træning på sigt giver mig et look, i retning af ham. Det er jo så en smagsag fra person til person om det er fedt eller ej.

hva er det su synes der mangler for at få hele kroppen med?

Fik ikke lige svar på om jeg bare skal køre et af konqkents fullbody, eller dem begge eksempelvis hver uge?

Han har KEINE fedtprocent, hvilket får alting til at fremstå meget tydeligt, særligt i godt lys. Se blot på Brad Pitt fra Fight Club vlcsnap48522qm7.png

Illusion is king. Men Brad vejede omkring 68 kg på billedet og havde (ifølge ham selv) en 1 rm i bænk på 90 kg.

Kong kents program er fint - hold dig til tunge frie basisøvelser, spis fornuftigt og husk din progression - du er tættere på end du tror.

Link to comment
Share on other sites

Fik ikke lige svar på om jeg bare skal køre et af konqkents fullbody, eller dem begge eksempelvis hver uge?

Jeg er her nu, og skal forsøge at svare:

Mine to fullbody-pas kan snildt gøres sideløbende. Hvis man gerne vil have lidt variation, kan man køre den første variation mandag, den anden variation onsdag.

Et fullbody kan trænes mandag, onsdag, fredag, søndag, tirsdag, torsdag, lørdag, mandag, onsdag, fredag ... altså hveranden dag. Bare derudaf!

Krosphævninger er = Chin-ups eller Pull-Ups, alt efter hvad man synes er bedst. Man kan jo også her variere fra træning til træning. :smile:

Sidstnævnte går mere i biceps.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share