nogen med kendskab til Ripello MTB?


will78
 Share

Recommended Posts

Medmindre du virkelig kender produktet i forvejen så hold dig fra nethandel!!

Den nævnte cykel har aldrig kostet 8999 som det påstås er vejl udsalgspris. Til 9 kilo skulle der mindst sidde XT på og gafflen være af bedre kvali.

At skrive at den skulle koste 1500 mindre er nok også lidt en overdrivelse og den nævnte Ghost er altså heller ikke noget superfund, men de er svære at sammenligne da specifikationerne på Ripelloen er noget mangelfulde især omkring hjulene og kranken. Vægt mæssigt er Ripelloen opgivet til 11 kg mens ghost'en vejer omkring de 13. Jeg er imidlertid meget skeptisk over om Ripelloen reelt vejer så lidt, mens man normalt godt kan stole på RBS opgivelser.

Bor du i nærheden af en af de 4 store byer i danmark så opsøg de outlets de store net shopper har og tjek deres udvalg men gør dig på forhånd klar på hvad du vil ofre. ( og lad være med at prøve cykler der er dyrere!! du ender med at købe dem istedet )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Da min cykel er blevet stjålet i den forgangne weekend, skal jeg ahve mig en ny mbt. Er på nettet faldet over denne:

http://shop.cykelkongen.dk/product.asp?pro...=53〈=dk

nogen der har kendskab til Ripello? Gode/dårlige?

Har nemlig intet kunne finde om dem på nettet.

Will78

Hej.

Jeg har selv købt en Ripello Mondial, sort, hos cykel kongen.

Jeg er meget tilfreds, bruger cyklen 2x7,5 km hver dag, plus i bakker og terræn i weekenderne.

For det første er det en ok pris 4999. Cyklen er let, med stel i alu og frempind, styr og sadelpind i carbon.

Gearskifte fungere godt.Dæk er gode terrændæk, men synger lidt på asfalt over 30km/t. Det vil de jo gøre med knopper.

Det skal siges jeg selv fik min cykel(GT) stjålet, og er vand til en tungere cykel, uden fjederforgaffel men med bedre geargruppe.

Men er som sagt meget tilfreds, man får virkeligt noget for pengene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg kører selv på en ripello mondial og er meget tilfreds med cyklen - og især med prisen for denne - derfor kunne jeg virkelig godt tænke mig at høre, hvordan det lige er at Surfer kommer frem til at den skulle koste 3500?

Jeg prøvede for sjovs skyld at søge lidt på priserne på "grejet" i dk - de allerbilligste steder jeg kunne finde kostede det:

forgaffel .. 1500

dæk... 479 x 2

geargruppe... 2500

carbondele ... 2000

neco krankbox .. 400

....altså bare disse dele koster alene ca. 7.500.- kr! - og så har man end ikke købt stel (der kun vejer 1750 gram), quand nav, saddel, fælge, styrfitting, kabler og bremser + masser af carbon dele osv ...

og så skulle prisen være 4999.- minus 1500,- - det fatter jeg så ikke lige, men det er måske bare mig!

Kunne da også godt lide at vide, hvad der skulle være galt med SunTour gaflen - ST er p.t. de absolut største spillere på markedet i bla. USA - at man ikke kender så meget til det herhjemme gør jo ikke produktet dårligere? - om man så er til luft eller fjeder affjedrig er jo en smagssag.

Jeg kan kun anbefale cyklen som jeg synes er megafed - og så ser den imho også kanon godtud i forhold til så mange andre "geder" derude.

P.S. Har haft cyklen på vægten - de 11kg ser ud til at holde - dog er det netto vægt, dvs. uden pedaler, flaskeholder, computer etc. - men det er der vist mange der opgiver vægten uden så vidt jeg ved.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok lige tjekke de der priser en gang til, geargruppen og bremserne koster ca 1700 kr, dæk til 479 kr stykket, hmm jeg har sgu aldrig set så dyre dæk før, ikke engang pigdæk. De koster nok nærmere 100 kr stykket.

Carbondele mon dog, du kan snildt købe frempind og styr til under en tusse.

Det er da meget muligt det er et kæmpe firma der laver gaflen, men det ændrer da ikke på det fact at det er absolut den billigste gaffel de producerer.

Hvis du søger lidt på nettet vil du også finde beskrivelser af den som ganske værdiløs til andet end at køre på vejen med.

Og det kunne da godt være at det var lige hårdt nok sagt at den ikke burde koste mere end 3500 kr, men jeg mener bare at man kan få meget mere for de penge, evt ved at shoppe i tyskland.

Men det er jo i bund og grund lige meget hvad man har betalt for sine ting, bare man selv er tilfreds med købet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok lige tjekke de der priser en gang til, geargruppen og bremserne koster ca 1700 kr, dæk til 479 kr stykket, hmm jeg har sgu aldrig set så dyre dæk før, ikke engang pigdæk. De koster nok nærmere 100 kr stykket.

Carbondele mon dog, du kan snildt købe frempind og styr til under en tusse.

Det er da meget muligt det er et kæmpe firma der laver gaflen, men det ændrer da ikke på det fact at det er absolut den billigste gaffel de producerer.

Hvis du søger lidt på nettet vil du også finde beskrivelser af den som ganske værdiløs til andet end at køre på vejen med.

Og det kunne da godt være at det var lige hårdt nok sagt at den ikke burde koste mere end 3500 kr, men jeg mener bare at man kan få meget mere for de penge, evt ved at shoppe i tyskland.

Men det er jo i bund og grund lige meget hvad man har betalt for sine ting, bare man selv er tilfreds med købet.

Nu er det heller ingen hemmelighed at en samlet cykel ofte kan købes billigere, end hvis du tager de enkelte dele og ganger prisen op. Jeg er helt enig i, at prisen ikke er svarende for kvaliteten, i hvert fald ikke hvis du sammenholder med tilsvarende cykler. Netop dette må være essentielt, hvis du skal vurdere "value for money".

Cyklen er sikkert fin til transport men jeg ville aldrig begive mig ud i en skov på den. Forgaffel, gear- gruppe, krank og hjul er ganske enkelt at finde i den lavere ende af kvalitetsprodukter. Shimano er godt men de laver også billige produkter til billige cykler. Carbon- dele kan købes rigtig billigt og er på ingen måde en garanti for kvalitet. Suntour.....vil aldrig røre det, og det er den billigste gaffel i deres sortiment.

For 5.000 kr. kan du sagtens få en mtb i Tyskland (bikediscount, raddiscount, chain reaction mm.) selv i DK med et bedre stel samt komponenter.

Som Surfer skriver er det vigtigste, at du selv er tilfreds.

Edited by Dynamix
Link to comment
Share on other sites

Hehe - ja vi er da i hvert fald enige om, at det vigtigste er, at man er glad for sin cykel. :-)

...og self er jeg godt klar over at en samlet cykel altid er billigere end stumperne købt enkeltvis, men det giver da alligevel et fingerpeg om kvaliteten.

>>"men det ændrer da ikke på det fact at det er absolut den billigste gaffel de producerer."

Mht suntour (som er en af verdens absolut største producenter på både gear og gafler) så laver de omkring 100 forskellige gafler - og xcr serien ligger i den dyre - besøg f.eks. deres hjemmeside - eventuelt den tyske - og se hvor mange teams der faktuelt benytter deres dele og komponenter, læs lidt om firmaet, måske en kan blive overrasket over deres kvalitet og udvalg .............i mine unge dage (ja ja - det ER en del år siden :-) ) var suntour til racercykler faktisk større herhjemme end shimano, men tingene skifter jo - men måske er suntour på vej tilbage på det danske marked også.

Prisen på geargruppen er hentet hos dansk en cykelhandler, prisen på dæk er hentet hos Pingel Cykler og prisen på Zoom komponenterne er hentet på nettet hos forskellige forhandlere -

>>"så dyre dæk før, ikke engang pigdæk. De koster nok nærmere 100 kr stykket."

hvis du kan skaffe mig kenda's kevlardæk til 100kr/stk - så er jeg aftager af et meget stort parti.

>>"carbondele - mon dog"

Hvad mener du med det, delene er af carbon og er produceret af Zoom - du kan jo clicke ind på deres hjemmeside og læse om dem hvis du er i tvivl.

>>"Hvis du søger lidt på nettet vil du også finde beskrivelser af den som ganske værdiløs til andet end at køre på vejen med."

Øh og??? what's your point??? at andre (der ligesom dig ikke har prøvet den - eller endog set den - eller gidet sætte sig ind i hvad det er for dele der er på) automatisk afskriver den fordi de ikke kender mærket eller de dele der er på er da et svagt argument - mht bedømmelser på nettet så ved de fleste heldigvis at meget af netdebatten føres på en usaglig og useriøs måde og at smag og behag jo er forskellig - går du ind på bmw klubbens hjemmeside vil du se en masse der rakker audi og mercedes ned - men jeg er nu ganske godt tilfreds med min audi alligevel - bare fordi nogen andre bedre kan lide noget andet gør ikke min bil dårligere - det samme gælder med min cykel.

Jeg er enig i, at der findes mange andre gode og spændende cykler på nette - dog syntes jeg man får rigtigt meget for sine penge på ripello'en - der er samlet af navngivne dele fra B.la. Shimano, Zoom, Suntour, Neco, Kenda, Active, Quand, Weinrich - og jeg har ikke kunnet finde en cykel i Danmark til 4.999.- der byder på det samme som den - og at sige at den kun skulle være til brug på landevej er da helt sort - jeg kører ofte ture i skoven på temmelig hårde ruter og har aldrig haft problemer.

Nå - skidt med det - som i jo skirver så rigtigt, det vigtigste er at man er tilfreds med sin cykel - og jeg er meget tilfreds med min. :-)

God sommer - nu skal jeg i skoven! ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hej.. leder også efter en ny cykel og har kig på Carrara Telegraphe fra cykelkongen også? hva siger i til den? er den de 5500kr værd? eller skal jeg lede efter en anden? evt. nogen med erfaringer med den?

Carrara Telegraphe

Beskrivelse:

20" Aluminium full-suspension sloperamme (ca. 51 cm)

Rammevægt: 2200 gram

Forgaffel - Suntour SFC XCR-7 magnesium med justering og fjernbetjent lockout

Dæk: Kenda special kevlar : 325 gram

Fælge: High profile dobbelbundet ultralight aluminium

Krankbox: Lukket NECO box

Styrfitting: Ritchey

Sadelpind: Kalloy aluminium

Frempind: Kalloy aluminium

Buckhorn: kalloy aluminium

Styr: Kalloy aluminium

Sadel: Active Racing

Gearsystem: 27 speed ST DURO

Gearskiftere: ST DURO etfinger-system

Kranksæt: ST DURO

Hjulnav: QUAND med quick-release

Bremser: Hydrauliske skivebremser PROMAX for/bag

Pedaler: Crosscountry aluminium med boronaksler

Vejl. udsalgspris: 10.999,-

- spar mellemmanden væk

Shop direct pris kun 5.499,-

----

Simon

Link to comment
Share on other sites

Hehe - ja vi er da i hvert fald enige om, at det vigtigste er, at man er glad for sin cykel. :-)

...og self er jeg godt klar over at en samlet cykel altid er billigere end stumperne købt enkeltvis, men det giver da alligevel et fingerpeg om kvaliteten.

>>"men det ændrer da ikke på det fact at det er absolut den billigste gaffel de producerer."

Mht suntour (som er en af verdens absolut største producenter på både gear og gafler) så laver de omkring 100 forskellige gafler - og xcr serien ligger i den dyre - besøg f.eks. deres hjemmeside - eventuelt den tyske - og se hvor mange teams der faktuelt benytter deres dele og komponenter, læs lidt om firmaet, måske en kan blive overrasket over deres kvalitet og udvalg .............i mine unge dage (ja ja - det ER en del år siden :-) ) var suntour til racercykler faktisk større herhjemme end shimano, men tingene skifter jo - men måske er suntour på vej tilbage på det danske marked også.

Prisen på geargruppen er hentet hos dansk en cykelhandler, prisen på dæk er hentet hos Pingel Cykler og prisen på Zoom komponenterne er hentet på nettet hos forskellige forhandlere -

>>"så dyre dæk før, ikke engang pigdæk. De koster nok nærmere 100 kr stykket."

hvis du kan skaffe mig kenda's kevlardæk til 100kr/stk - så er jeg aftager af et meget stort parti.

>>"carbondele - mon dog"

Hvad mener du med det, delene er af carbon og er produceret af Zoom - du kan jo clicke ind på deres hjemmeside og læse om dem hvis du er i tvivl.

>>"Hvis du søger lidt på nettet vil du også finde beskrivelser af den som ganske værdiløs til andet end at køre på vejen med."

Øh og??? what's your point??? at andre (der ligesom dig ikke har prøvet den - eller endog set den - eller gidet sætte sig ind i hvad det er for dele der er på) automatisk afskriver den fordi de ikke kender mærket eller de dele der er på er da et svagt argument - mht bedømmelser på nettet så ved de fleste heldigvis at meget af netdebatten føres på en usaglig og useriøs måde og at smag og behag jo er forskellig - går du ind på bmw klubbens hjemmeside vil du se en masse der rakker audi og mercedes ned - men jeg er nu ganske godt tilfreds med min audi alligevel - bare fordi nogen andre bedre kan lide noget andet gør ikke min bil dårligere - det samme gælder med min cykel.

Jeg er enig i, at der findes mange andre gode og spændende cykler på nette - dog syntes jeg man får rigtigt meget for sine penge på ripello'en - der er samlet af navngivne dele fra B.la. Shimano, Zoom, Suntour, Neco, Kenda, Active, Quand, Weinrich - og jeg har ikke kunnet finde en cykel i Danmark til 4.999.- der byder på det samme som den - og at sige at den kun skulle være til brug på landevej er da helt sort - jeg kører ofte ture i skoven på temmelig hårde ruter og har aldrig haft problemer.

Nå - skidt med det - som i jo skirver så rigtigt, det vigtigste er at man er tilfreds med sin cykel - og jeg er meget tilfreds med min. :-)

God sommer - nu skal jeg i skoven! ;-)

Som sagt så længe du er glad for den, så er det jo fint...

P.s. den gaffel kan købes i udlandet til ca 400 kr :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Da min cykel er blevet stjålet i den forgangne weekend, skal jeg ahve mig en ny mbt. Er på nettet faldet over denne:

http://shop.cykelkongen.dk/product.asp?pro...=53〈=dk

nogen der har kendskab til Ripello? Gode/dårlige?

Har nemlig intet kunne finde om dem på nettet.

Will78

Har du fået købt cyklen ved cykelkongen og i så fald hvad der din bedømmelse af den?

Overvejer selv at købe en cykel sammen sted. Mine krav er et transport middel på nogle småture. Og jeg kommer max til at køre 15 km på de længste ture.

Link to comment
Share on other sites

Har du fået købt cyklen ved cykelkongen og i så fald hvad der din bedømmelse af den?

Overvejer selv at købe en cykel sammen sted. Mine krav er et transport middel på nogle småture. Og jeg kommer max til at køre 15 km på de længste ture.

Har du læst tråden igennem? Der blev rådet at han købte en anden cykel fordi ovenstående var for lidt værd ifht. prisen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share