Specifikke råd til hvordan jeg bliver større..


Jellohallo
 Share

Recommended Posts

Hej drenge og piger..

vil på forhånd undskylde for at det her sikkert er et emne der har været oppe og vende en del gange.. men anyway here goes..

Jeg er en knægt på 18 år, er ca. 2m høj og vejer omkring 88 kg.. Jeg har brug for råd til at optimere min træning og dermed også resultaterne.. mit træningsprogram ser sådan her ud..

Dag 1.

Bænk 5*5

Incline Dumbbell 4*8

Dips 5*5

Triceps pulldown 4*8

Lever incline row smalt greb 4*8

Cable front pulldown 5*5

Shoulder press 4*8

Biceps curl 5*5

Dumbbell curl omvendt greb 4*8

Dag 2.

Squat 5*5

Deadlift 5*5

Lunges 4*10

?? ligger på maven og trækker benene op til numsen:D 4*10

Good Morning 4*8

Dag 1 og Dag 2 udføres begge 2 gange i løbet af en uge=4 træninger..

sådan her ser en typisk dags mad indtag ud.. fx. idag indtil kl 19.30

9.20 Stor portion havregryn

10.00-12.00 Træning

12.00 Protein shake

12.30 Gordon bleu med kartofler, grøntsager og sovs

15.00 2 blødkogte æg med rugbrød

17.00 frugt og en guldbarre

18.30 tallerkenfuld pasta og 2 store stykker kylling og grøntsager..

Er i Off season nu og håber at kunne tage lidt på inden næste sæson, men det skal være brugbart!

Er det nok mad? og har i nogle gode råd til hvordan min træning kan blive bedre?

På forhånd tak..

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange timer er du i træningscentret hver gang?

Dag 1 må da tage flere timer. Koncentrer dig om basisøvelserne. Dvs. Bænkpres i forskellige vinkler, chins, squat, dødløft, skulderpres, dips, barbels curl. Er der andre øvelser, der motiverer dig særligt meget kan du have dem med ellers ikke.

Varier repetionsantallet(Og dermed vægten) fra træningsgang til træningsgang. Varier mellem 5 og 12 repetioner. (F.eks. 5, 8, 10, 12) De gange du kører med 10- 12 repetioner kan du godt reducere sætantallet fra 5 til 3. Øvelser for arme og triceps kan du ligeledes nøjes med 3 sæt. ( når du træner over 2 dage)

Husk endvidere at træne mave og lægge.

Mht. foder. Du er en ung mand: Så æd løs.

Hilsen Philty

Link to comment
Share on other sites

Så høj som du er skal du ikke kun lægge dig an på basisøvelser. Du vil have nogle ondskabsfulde stickingpoints i bunden af de fleste bevægelser. Derudover vil du være mere udsat for overbelastning af dine led pga de enormt lange vægtstangsarme.

En blanding af basisøvelser og isolationsøvelser vil være en god idé.

Lidt tungere i basisøvelserne, lidt lettere, lidt flere reps og korter pauser i isolationsøvelserne.

Hold dine træningspas på maksimalt en time ex opvarmning. Spis som en hest. Du er høj og vejer relativt meget. Det betyder VIRKELIGT meget mad. Tæl dine kcal i en typisk uge og se hvor meget protein, fedt og kulhydrat du får pr dag og i gennemsnit pr dag.

Hvis du poster det kan vi rådgive dig. Jeg vil vædde med at du skal spise mere og træne mindre men mere effektivt.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

Din højde er ikke noget problem hvis du vil være størrer, dog vil du nok kunne løfte en del mindre end en der har samme brede som dig men er lavere. Er selv 1.95 så ved hvordan det er.

Mine råd er :

-beregn dit ligevægtsindtag (der er en beregner her på sitet)

-spis ca 500 kcal over dit ligevægtsindtag om dagen. (så tager du ca 500 gr på om ugen)

-fordel dine måltider på 6 måltider om dagen (ser fint nok ud som du gør nu)

-indtag noget protein lige efter træning.

-Kør progressionsprogram i dine basisøvelser.(der findes en masse programmer i forummet)

-Bliv leee :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

for en person med dine stats, vil jeg anbefale at du spiser igennem... som der er blevet skrevet før

forresten er det et dumt tidspunkt du træner på da du, ikke har nok energi til at løfte fuldt ud og der ved ikke stimulere vægst i de forskellige muskel grupper optimalt

jeg træner personligt altid ved 17:30 der er ikke mange mennesker, så kan tingene gå hurtigt og når man kommer hjem er der sund mad med masser af afnæring som kroppen hurtigt tilføres efter træningen, da lige efter træning er kroppen mere modtaglig over for de fleste stoffer

selv om du er størrer end mig 2m og 88kg hvor jeg i mod er 1,82cm og 78kg spiser jeg vidst rimeligt meget mere end dig

Morgenmad- Havregryn med yougurt, hvor efter der 10mins bliver tilført 3-5spejlæg

Senere- 3-5bananer hvor jeg supplere med Kreatin, og lidt frugt

Senere- 3-5smører madder + Weightgainer + Ominimin vitamin pille

kl 12:00- koger jeg 1kg pasta som jeg spiser igennem hele dagen

Drikkelse er Vand og juice/mælk vand ca 3liter

aftensmad kylling, pasta med kødsovs, + fiskeoile pille

efter aftensmad bliver der spist lidt nødder, tørede bananer, frugt osv som snack attack

og inden jeg smutter iseng er der lige 1-2madder som venter

nu ved jeg heller ikke hvor gammel du er ?

Link to comment
Share on other sites

tusind tak for de gode råd... for at opklare det så er jeg 18 år...

mht. træningstid så varierer det en del, men dag 1 tager typisk 2 timer imens at dag 2 tager ca. halvanden.. forsøger at spise så meget som muligt, men hvis det ikke er nok er weightgainer så en god idé? og hvilken weightgainer kan i anbefale?

evt. en der kan hjælpe med et link til den ligevægtsindtags beregner?

Mange tak..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share