FULLBODY(træningsprogram)


kasper_lau
 Share

Recommended Posts

Syntes 15 øvelser virker af meget.

fx har du både bænkpress med stang og håndvægte, mave på bold og maskine, skuldre kunne samles under minetary press.

Af benøvelser ville jeg foretrække squat og dødløft.

Tror jeg ville korte det ned til noget i retning af:

Squat, dødløft, bænkpress, miletarypress, bend over row, mave (bold), ryg (evt. bold), og så evt. en biceps og triceps øvelse.

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at fixet et lille FULLBODY program sammen, som jeg gerne vil have noget feedback på, eventuelt forbedringer... på forhånd.. mange tak :4thumbup:

traeningsprogram_fullbody_.doc

Ja, jeg syntes der er for mange øvelser, for meget overkrop og for lidt ben..

Og hvor er squat blevet af?

Fortæl lidt om din træningserfaring, så er det lidt nemmere at bedømme dit program...

Link to comment
Share on other sites

Syntes 15 øvelser virker af meget.

fx har du både bænkpress med stang og håndvægte, mave på bold og maskine, skuldre kunne samles under minetary press.

Af benøvelser ville jeg foretrække squat og dødløft.

Tror jeg ville korte det ned til noget i retning af:

Squat, dødløft, bænkpress, miletarypress, bend over row, mave (bold), ryg (evt. bold), og så evt. en biceps og triceps øvelse.

/Olsen

Enig, men ville dog ikke træne squat og dødløft samme dag, men skifte mellem øvelserne fra den ene træningsdag til den anden.

MVH TripleT

Link to comment
Share on other sites

Hvad i alverden skulle der være galt i at træne squat og dødløft samme dag???

Ikke noget, men i et HST-program med ganske mange øvelser kan squat og dødløft på samme dag måske blive for meget af den gode.

Link to comment
Share on other sites

Hvad i alverden skulle der være galt i at træne squat og dødløft samme dag???

Godt nok træner dødløft og squat ikke helt det samme, men mange af de samme muskelgrupper bliver aktiveret, og desuden er de meget krævende øvelser, så jeg synes ikke det ville give mening. Jeg ville fokusere på enten squat eller dødløft på udvalgte dage, og så give musklerne en ordentlig omgang.

MVH TripleT

Link to comment
Share on other sites

Godt nok træner dødløft og squat ikke helt det samme, men mange af de samme muskelgrupper bliver aktiveret, og desuden er de meget krævende øvelser, så jeg synes ikke det ville give mening. Jeg ville fokusere på enten squat eller dødløft på udvalgte dage, og så give musklerne en ordentlig omgang.

MVH TripleT

Modsat dig synes jeg det giver rigtig god mening at træne dødløft og squat sammen.

Netop dine punkter til ikke at vælge at gøre det, er de punkter som gør at jeg vil anbefale det.

Ja det er krævende øvelser, men det er også meget "givende" øvelser

Ja de rammer nogle af de samme muskler på forskelligemåder, og de supplerer derfro hinanden rigtigt godt.

Link to comment
Share on other sites

Modsat dig synes jeg det giver rigtig god mening at træne dødløft og squat sammen.

Netop dine punkter til ikke at vælge at gøre det, er de punkter som gør at jeg vil anbefale det.

Ja det er krævende øvelser, men det er også meget "givende" øvelser

Ja de rammer nogle af de samme muskler på forskelligemåder, og de supplerer derfro hinanden rigtigt godt.

Godt ord igen :laugh:

Det kan man snakke utrolig lang tid om, og jeg tror ikke der er nogle af træningsmetoderne der er mere "rigtige" end den anden. Jeg er bare en følger af Pavels principper eksempelvis med the "BEAR-ROUTINE", som egentlig kun kræver to øvelser.

MVH Triplet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share