At smide 8-10 kilo?


thurston
 Share

Recommended Posts

Hej Derude.

Nu er det saadan at jeg har tabt 3kilo over den sidste maaned, naesten to tror jeg! Og jeg syntes ikke jeg ser forskel. Gik fra 83-79.5 og er 190cm hoej. Jeg syntes ikke det er nok, og jeg vil egentlig gerne smide 8 kilo til.. Jeg vil gerne vaere ret tynd, og jeg loeber 40 minutter hver dag og spiser meget lidt, syntes jeg selv. Et eksempel paa det jeg spiser paa en dag er 2 aebler til morgenmad, 1-2 skiver rugbroed med koed til frokost, frugt eller groent som mellemmaaltid ved 4-5 tiden og salat+koed til aftensmad. Jeg proever at indtage saa faa kulhydrater som muligt.

Hvad kan vaere grunden til at der ikke sker noget? Og burde jeg forstaette saadan som jeg goer eller proeve noget andet hvis jeg vil smide 8kilo foer slutningen af juli?

MVH Thurston

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Tak for svaret. Det vil jeg proeve, men jeg gaar staerkt ud fra at jeg indtager ret lidt i forhold til hvad jeg har gjort foer i tiden. Og burde det egentlig ikke foere til vaegttab?

MVH Thurston

Det handler ikke om at indtage "lidt", men derimod en sund og nærende kost med en fornuftig fordeling af protein, kulhydrat og fedt.

Du vil tabe dig, hvis du indtager mindre end dit daglige ligevægtsindtag.

Prøv at søg lidt herinde, der er masser af gode spørgsmål og svar vedr. vægttab.

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tak FitnessNougat,

Jeg proever lidt at gaa efter den der Omega metode der udelukker kulhydrater og koncentrerer paa fisk, koed, frugt og groent. Er det muligt at tabe 8 kilo paa en sund maade, saa de ikke komme tilbage med det sammen, foer slutningen af juli?

MVH Thurston

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig dit eget valg at du vil være radmager. (jeg formoder du er en mand) Du vejer 79 kg og er 190 cm høj og vil tabe yderligere 8 kg. Du vil så blive undervægtig iflg. BMI. Det er næppe sundt. Og til hvad nytte, pigerne kigger næppe efter en fyr på standen, der ikke kaster skygge.

Men som sagt din egen beslutning. Men hvorfor ikke spise noget mad og dyrke noget styrketræning (og fortsat løbe) og få lidt muskler. Det er sundere og æstetisk mere attraktivt.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Tak FitnessNougat,

Jeg proever lidt at gaa efter den der Omega metode der udelukker kulhydrater og koncentrerer paa fisk, koed, frugt og groent. Er det muligt at tabe 8 kilo paa en sund maade, saa de ikke komme tilbage med det sammen, foer slutningen af juli?

MVH Thurston

Nu formoder jeg ikke, at du har særligt meget fedt på din krop pt., og med det udgangspunkt, tror jeg det vil være svært for dig som forholdsvis utrænet (?), at tabe ca. 1 kg./uge frem til slutningen af juli mdr. Det er nok ikke helt umuligt. Du kan godt undgå kulhydrater i en periode, men sørg for at være påpasselig når du begynder at spise "normalt" igen.

Det er selvfølgelig dit eget valg at du vil være radmager. (jeg formoder du er en mand) Du vejer 79 kg og er 190 cm høj og vil tabe yderligere 8 kg. Du vil så blive undervægtig iflg. BMI. Det er næppe sundt. Og til hvad nytte, pigerne kigger næppe efter en fyr på standen, der ikke kaster skygge.

Men som sagt din egen beslutning. Men hvorfor ikke spise noget mad og dyrke noget styrketræning (og fortsat løbe) og få lidt muskler. Det er sundere og æstetisk mere attraktivt.

BMI... hvad kan man efterhånden bruge det til? I flg. BMI er jeg overvægtig, hvilket jeg ikke tror mange ville være enige i :smile:

Personligt mener jeg nok også, at en fyr på en 1.90 bør veje mere end 71 kg. Men at formulere et svar, med hvad du tror piger kigger efter/ikke kigger efter, er for mig at se ikke relevant :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu formoder jeg ikke, at du har særligt meget fedt på din krop pt., og med det udgangspunkt, tror jeg det vil være svært for dig som forholdsvis utrænet (?), at tabe ca. 1 kg./uge frem til slutningen af juli mdr. Det er nok ikke helt umuligt. Du kan godt undgå kulhydrater i en periode, men sørg for at være påpasselig når du begynder at spise "normalt" igen.

BMI... hvad kan man efterhånden bruge det til? I flg. BMI er jeg overvægtig, hvilket jeg ikke tror mange ville være enige i :smile:

Personligt mener jeg nok også, at en fyr på en 1.90 bør veje mere end 71 kg. Men at formulere et svar, med hvad du tror piger kigger efter/ikke kigger efter, er for mig at se ikke relevant :smile:

Du har ikke beregnet BMI korrekt - Med en vægt på 79 cm og en højde på 190 cm er dit BMI knap 22 dvs. i den nederste af halvdel af normalvægtig.

I øvrigt kan jeg kun tilslutte mig Mugges svar måske minus den subjektive del om hvad tøserne synes. Alligevel - det har han sgu nok også ret i :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du har ikke beregnet BMI korrekt - Med en vægt på 79 cm og en højde på 190 cm er dit BMI knap 22 dvs. i den nederste af halvdel af normalvægtig.

I øvrigt kan jeg kun tilslutte mig Mugges svar måske minus den subjektive del om hvad tøserne synes. Alligevel - det har han sgu nok også ret i :-)

Tror du misforstod. Mugge har refererer til BMI, i forhold til hvis han tabte sig, og kom ned på 71kg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du er sikkert skinny fat. Dvs ikke mange muskler og alligevel lidt af en ølmave som i virkeligheden bare er mangel på muskler. Jeg har været der. Vil anbefale dig lidt styrketræning. Hvis du tager 5 kilo muskler på vil du se meget bedre ud end at tabe 5 kilo "fedt" (i virkeligheden taber du bare mere muskler og ser værre ud hvis du taber dig mere).

Link to comment
Share on other sites

Er det muligt at tabe 8 kilo paa en sund maade, saa de ikke komme tilbage med det sammen, foer slutningen af juli?

Tror det er for stort et vægttab til at det kan være sundt. Du vil smide 10% af din kropsvægt på 2 måneder. IMO ville det give et udsving kan ændre din homonbalance og ikke være alt for sund. Syntes du skulle oveveje at styrketræne. Muskelmasse vejer også mere end fedtvæv så du kan holde vægten og samtidig komme til at se slankere og mere markeret ud. Samtidig vil en større muskelmasse forøge dit stofskifte og dermed gøre det nemmere for dig tabe dig -og senere holde vægten. :4thumbup:

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share