Oprettelse af styrkeløftsklub/forening


Tungmetal
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Er der nogen derude der har erfaring med at oprette en styrkeløftsklub helt fra bunden?

Hvordan er fremgangsmåden, opretter man en forening og søger lokaler igennem kommunen eller hvad?

Kan man også søge kommunen om penge til udstyr, eller måske nogle legater??

Hvem skal man være medlem af ovs..

Alle råd og vejledning modtages...

På forhånd tak

Ronni

(skal siges at jeg har tænkt at starte noget op i Herlev området, hvis der er andre der vil støtte op om sagen)

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Er der nogen derude der har erfaring med at oprette en styrkeløftsklub helt fra bunden?

Hvordan er fremgangsmåden, opretter man en forening og søger lokaler igennem kommunen eller hvad?

Kan man også søge kommunen om penge til udstyr, eller måske nogle legater??

Hvem skal man være medlem af ovs..

Alle råd og vejledning modtages...

På forhånd tak

Ronni

(skal siges at jeg har tænkt at starte noget op i Herlev området, hvis der er andre der vil støtte op om sagen)

Hey nu bor jeg i Herlev, men træner styrkeløft i Hvidovre, jeg tror sgu det blir meget svært at få stablet noget på benene i vores by, hvis det IKKE har noget at gøre med andet end håndbold, fodbold, eller Ishockey så glem det

Men held og lykke med det, hvis det lykkedes vil jeg da kigge forbi, jeg skifter ikke klub, men vil gerne komme og kigge engang imellem

jeg tror OSK drengene herinde kan komme med gode råd da de lige har startet klub op i Odense og det fik de sgu hurtigt stablet på benene :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er fremgangsmåden, opretter man en forening og søger lokaler igennem kommunen eller hvad?
Det kommer an på hvordan du vil drive det. Vil du drive det kommercielt og tjene penge på det, ja så er det jo at lave det ligesom et almindeligt center. Skal det bare køre rundt, så er der visse fordele ved at lave det som en forening.

I det tilfælde skal du jo have stiftet en bestyrelse. De formele ting må du kunne læse om ved din kommune, men det er noget med opslag i dagspressen noget tid før, samt i skal være X antal mennesker for at kunne stifte en bestyrelse.

Laver du det som en forening kan du få tilskud eller lokaler fra din kommune. Du kan søge om lokaler, og har de nogle så skal de stille dem til rådighed for jer. Ellers må du selv ud og finde lokaler, der giver kommnunen dig dog et tilskud. Deres minimum sats er 60%, dog kan den være højere i andre kommuner, så det skal du selv lige undersøge med dem. Du skal dog være opmærksom på at tilskudet procentmæssigt beregnes ud fra hvor mange unge i er i klubben, det vil sige folk under 25 år. Lad os sige kommunen støtter med 60% af din leje som standard. Så går de ind og ser hvor mange unge i er i klubben, er i f.eks. 10 medlemmer og 4 er over 25år, så er det kun 60% af jeres medlemmer som er tilskudsberitigede, så der går de ind og siger at i kun får 60% af de 60% i kan få. Derudover skal du være opmærksom på at der også kan være et max tilskud pr m².

Kan man også søge kommunen om penge til udstyr, eller måske nogle legater??

Nej ikke mig bekendt, kommunen støtter kun drift.

Du har dog mulighed for at søge diverse fonde, som f.eks. Tuborg fonden.

Hvem skal man være medlem af ovs..

Laver du det som forening, så skal alle kunne blive medlem, medmindre de har gjort noget som overtræder reglerne.

Men ellers går jeg jo udfra du selv har tænkt over hvem der skal være medlem?

Du må vel have lagt dig et budget, og gjort dig tanker om lokalestørrelse og så videre, så du må jo ind og regne på hvad der skal til for at få det til at løbe rundt. Så har du jo et tal for hvor mange medlemmer du skal bruge.

Link to comment
Share on other sites

ok..Tusinde tak for svarende :smile:

Det lyder ikke helt nemt, men det havde jeg nu heller ikke regnet med..

Den største udfordring bliver nok at tiltrække folk, før man har noget udstyr, men nu vil jeg lige prøve at kontakte Herlev kommune og høre hvad de har at sige..

Edited by Tungmetal
Link to comment
Share on other sites

Laver du det som forening, så skal alle kunne blive medlem, medmindre de har gjort noget som overtræder reglerne.

Men ellers går jeg jo udfra du selv har tænkt over hvem der skal være medlem?

Du må vel have lagt dig et budget, og gjort dig tanker om lokalestørrelse og så videre, så du må jo ind og regne på hvad der skal til for at få det til at løbe rundt. Så har du jo et tal for hvor mange medlemmer du skal bruge.

Hov.. tror ikke jeg fik formuleret mig klart nok.

Det jeg mener er: hvem man som forening skal være medlem af??

Jeg går ud fra at man skal være medlem af Dansk Stykeløfts forbund, men hvad med eks. DGI, DIF, Anti-doping DK også videre.. For det skal man vel også kalkulere med ift. hvor mange penge der skal bruges osv..

Link to comment
Share on other sites

Hey nu bor jeg i Herlev, men træner styrkeløft i Hvidovre, jeg tror sgu det blir meget svært at få stablet noget på benene i vores by, hvis det IKKE har noget at gøre med andet end håndbold, fodbold, eller Ishockey så glem det

Men held og lykke med det, hvis det lykkedes vil jeg da kigge forbi, jeg skifter ikke klub, men vil gerne komme og kigge engang imellem

jeg tror OSK drengene herinde kan komme med gode råd da de lige har startet klub op i Odense og det fik de sgu hurtigt stablet på benene :superman:

Du glemmer helt amerikansk fodbold og FLOORBALL som de også er småglade for i danmarks 3. mindste kommune (Herlev).

Der findes vel egentligt slet ikke et hæderligt sted at træne gør der? Jeg er selv opvokset iHerlev og synes sgu ikke der var de store muligheder!

Link to comment
Share on other sites

Du glemmer helt amerikansk fodbold og FLOORBALL som de også er småglade for i danmarks 3. mindste kommune (Herlev).

Der findes vel egentligt slet ikke et hæderligt sted at træne gør der? Jeg er selv opvokset iHerlev og synes sgu ikke der var de store muligheder!

Hele Herlev Rebels holdet træner allerede fast i en nærliggende VL klub.

Hvis du kan lave en aftale med deres klub (ved at tilbyde bedre faciliteter og mindre kontingent), så har du alle de motionister, som du kunne ønske dig.

Link to comment
Share on other sites

Squatfather - Tak det var jeg ikke klar over..

Mads- Nej jeg har i hvert fald ikke ikke fundet noget ordenligt sted, det var derfor jeg tænkte det ku' være ideélt med en styrkeløft klub i Herlev.

David Ja det var en god ide, den må jeg lige ha' skrevet bag øret, når/hvis jeg når så langt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share