maksimal brystmuskelvækst når man er tynd


bodholdt
 Share

Recommended Posts

Hej..

er en dreng på 17...

Hvad ville være mest optimalt, hvis jeg skulle træne mine bryst muskler.??

og forstår at ikke fag-udtryk/slang. :bigsmile:

På forhånd tak..

-Bodholdt-

Masser af pres-øvelser, hvor du sørger for at holde skuldrene trykket i bænken og skyde brystet frem.

Det kan være bænkpres (lige, eller med hældning begge veje), bænkpres med håndvægte (også med forskellige vinkler).

Du kan f.eks. træne 3 sæt m. 12 gentagelser om mandagen, 4 sæt med 8 gentagelser om onsdagen og 5 sæt med 5 gentagelser om fredagen. Hver 4-6 uge tager du en uge, hvor du tager 50% af vægten, så kroppen kan få lov at komme sig helt.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Masser af pres-øvelser, hvor du sørger for at holde skuldrene trykket i bænken og skyde brystet frem.

Det kan være bænkpres (lige, eller med hældning begge veje), bænkpres med håndvægte (også med forskellige vinkler).

Du kan f.eks. træne 3 sæt m. 12 gentagelser om mandagen, 4 sæt med 8 gentagelser om onsdagen og 5 sæt med 5 gentagelser om fredagen. Hver 4-6 uge tager du en uge, hvor du tager 50% af vægten, så kroppen kan få lov at komme sig helt.

kunne være noget, når du siger sæt, mener du så 3 forskellige øvelser?

Link to comment
Share on other sites

kunne være noget, når du siger sæt, mener du så 3 forskellige øvelser?

Typisk menes 3 sæt af én øvelse, men der er ikke nødvendigvis noget galt i at fordele det over flere øvelser. Når det ikke er mere vil jeg dog sige det er bedst at holde det til en enkelt øvelse.

og forstår at ikke fag-udtryk/slang. :bigsmile:

Hvis du vil have hjælp så vil det være en rigtig god idé at sætte dig ind i disse ting. Det er noget nemmere at give råd hvis begge snakker samme sprog. :smile:

Link to comment
Share on other sites

tag jer dog sammen, alle oprætter udnødvendige mange tråde om at blive mega store på kort tid, det kan ikke lade sig gører uden ASS (Steroider)

Læs artikler, læs andre tråder der har været oppe, få samlet så meget viden ind som du kan

og træn, det tager lang tid så det er bare med at komme igang

Link to comment
Share on other sites

tag jer dog sammen, alle oprætter udnødvendige mange tråde om at blive mega store på kort tid, det kan ikke lade sig gører uden ASS (Steroider)

Læs artikler, læs andre tråder der har været oppe, få samlet så meget viden ind som du kan

og træn, det tager lang tid så det er bare med at komme igang

Nu siger trådstarter sådan set ikke noget om at blive mega-stor på kort tid. Kun hvad han skal gøre for at træne sine brystmuskler. Jeg er sådan set enig med dig, men der er igen grund til at skræmme folk væk.

Link to comment
Share on other sites

Enig...

men folk bliver snart nød til at få det ind i hovedt, da det alså ikke er særlig svært at søge lidt og finde artikeler som vejleder en til at blive stører eller nå sine mål

mange forummer bliver over spammet med tråde som hele tiden kommer end på det samme emne, mine arme er ikke store nok, stører bryst, mere triceps... der skal bare grundlæggen viden til at alle muskler er ens og at alle ikke er bygget ens op...

evt, har bryst din dårlige side måske det du skal arbejde hårdest på, evt increase med flere reps og sæt eller en øvelse mere... den eneste der ved om det virker er dig selv

Link to comment
Share on other sites

Tjek øvelses biblioteket og se øvelserne der er der også billede på.

Du kan evt tale med en der arbejder i det center du er knyttet til. Men først skal du vurdere om ham du vil snakke med selv har tjek på det. Jeg oplever selv at mange laver øvelser forkert :nonono: .. Brug din sunde fornuft og lyt til din krop. Især ledsmerter etc. :superman:

Kris

Link to comment
Share on other sites

Tjek øvelses biblioteket og se øvelserne der er der også billede på.

Du kan evt tale med en der arbejder i det center du er knyttet til. Men først skal du vurdere om ham du vil snakke med selv har tjek på det. Jeg oplever selv at mange laver øvelser forkert :nonono: .. Brug din sunde fornuft og lyt til din krop. Især ledsmerter etc. :superman:

Kris

tak...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share